کانون های فرهنگی و هنری می توانند در حوزه فرهنگی تمدن سازی نقش آفرین باشند


کانون های فرهنگی و هنری می توانند در حوزه فرهنگی تمدن سازی نقش آفرین باشند

دولت آبادی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری می توانند در حوزه فرهنگی تمدن سازی نقش آفرین باشند، گفت: این یک ظرفیت بوده که در اختیار کانون های فرهنگی و هنری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز (26 خرداد) در آئین تجلیل از برگزیدگان طرح ملی «فهما» در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: فرهنگ یکی از مولفه های توسعه پایدار و یکی از شاخص های اصلی در بحث امنیت اجتماعی است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فرهنگ یکی از شاخص های اصلی بوده و بر سایر حوزه های توسعه و امنیت اثرگذار است، گفت: مقام معظم رهبری می فرماید «فرهنگ، روح حاکم بر وجود انسان است که به رفتار او جهت می دهد» و این بیانات ضرورت توجه به حوزه فرهنگ را نشان می دهد.

وی به بحث تمدنی اشاره و اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی به بحث تمدن نوین اسلامی توجه داشته و مقام معظم رهبری نیز گاهی به آن اشاره می کنند.

دولت آبادی گفت: در بحث تمدنی، مقام معظم رهبری پنج مرحله را برای تمدن سازی از جمله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی ترسیم کرده اند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مقام معظم رهبری در پیام خود به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز می فرمایند «اگر مساجد ما به طراز اسلامی برسند، فرد و جامعه به طراز اسلامی نزدیک تر می شود».

وی با اشاره به اینکه ما برای تحقق بحث تمدنی نظام جمهوری اسلامی ایران به مولفه ها و متغیرهایی نیاز داریم، یادآور شد: با توجه به اینکه جامعه ما اسلامی است، این جامعه می تواند به خوبی در این حوزه نقش آفرینی کند.

دولت آبادی اضافه کرد: در بحث «مسجد طراز اسلامی» مسجد را در چهار عرصه متانت، امامت، مامونیت و فعالیت تعریف می کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد طبق آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی در منظومه فرهنگی کشور برای ما ترسیم کرده، کانون های فرهنگی می توانند در حوزه فعالیت و مامونیت اثرگذار باشند.

وی گفت: ما هم در حوزه فرهنگی تمدن سازی نقش آفرین هستیم و این یک ظرفیت بوده که در اختیار کانون های فرهنگی و هنری قرار گرفته است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن