اورسجی: به بازیهای ساحلی آسیا برویم قول فینالیست شدن هر دو تیم را می‌دهم


اورسجی: به بازیهای ساحلی آسیا برویم قول فینالیست شدن هر دو تیم را می‌دهم

رییس فدراسیون کبدی گفت: نخستین حضور تیم کبدی بانوان در بازی‌های ساحلی آسیا یک تجربه خوب برای آن‌ها است و امیدوارم به فینال این مسابقات راه یابند.

عباس اورسجی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اولین حضور بانوان در مسابقات ساحلی آسیا اظهار کرد: برای اولین بار تیم کبدی بانوان در لیست مسابقات ساحلی آسیایی گنجانده شده و این یک تجربه خوب برای بانوان ما است. به دنبال این هستیم که در صورت حضور بانوانمان به فینال راه پیدا کنند. این بهترین فرصت برای بانوان خواهد بود تا بتوانند در این مسابقات حضور داشته و خودی نشان دهند.

رییس فدراسیون کبدی در ادامه در خصوص روند آماده سازی تیم‌های کبدی ایران برای حضور در مسابقات ساحلی آسیا گفت: این مسابقات قرار است هفته اول آذر برگزار شود. زمان کافی برای آماده سازی هست اما همه چیز مستلزم این است که حضور رشته‌های ورزشی ایران در این مسابقات قطعی شود. حقیقت این است که هنوز بحث حضور رشته های ورزشی مختلف ایران در این بازی‌ها قطعی نشده است. این موضوع را به این جهت می گویم که ویروس کرونا همه مسابقات را تحت تاثیر قرار داده و هنوز مسئولان ورزشی کشور این موضوع را ۱۰۰ درصدی نکرده اند.

اورسجی در ادامه گفت: امیدواریم کرونا از کشور برود تا به چرخه مسابقات برگردیم. امسال مسابقات قهرمانی جهان بانوان و مردان را در بخش بزرگسالان و قهرمانی جوانان جهان را در بخش دختران را داشتیم که لغو شد. همچنین زمان برگزاری مسابقات پروکبدی هم هنوز مشخص نیست. ما امیدوار به برگزاری مسابقات ساحلی آسیا هستیم تا انگیزه بازیکنانمان پایین نیاید. قرار است حضور ایران در بازی‌های ساحلی تا پایان هفته بعد قطعی شود.

وی در ادامه در خصوص تشکیل تیم‌های کبدی ساحلی گفت: بعد از اینکه حضورمان در این مسابقات قطعی شد باید مجوز برگزاری اردو را از معاونت قهرمانی وزارت ورزش بگیریم تا بتوانیم مسابقات انتخابی و اردوهای تیم ملی را داشته باشیم. البته برخی از استان‌ها جزو مناطق سفید هستند که می توان با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی تست های لازم را گرفت. بعد از آن باید مسابقات انتخابی را برگزار کنیم، شاید مجبور شویم که علی رغم میلمان محدودیت هایی برای تعداد بازیکنان در مسابقات انتخابی داشته باشیم و کسانی که حرفی برای گفتن دارند به اردوها دعوت شوند.

رییس فدراسیون کبدی همچنین گفت: کبدی ساحلی با کبدی استاندارد تفاوت زیادی ندارد اما معمولا نمی‌توان انتظار داشت تا همه بازیکنان سطح بالا در کبدی استاندارد در ساحلی هم حضور داشته باشند. این ها بستگی به نظر کادر فنی و همچنین میل خود بازیکنان دارد. گاها برخی از بازیکنان علاقه‌ای به حضور در مسابقات ساحلی ندارند. خوبی کبدی ساحلی این است که تعداد بازیکنان حاضر در تیم کم (۶ بازیکن) و همچنین فضا باز است. این‌ها خطر را کمتر خواهد کرد.

وی در پایان گفت: در صورت حضور دو تیم کبدی ایران در مسابقات ساحلی قول حضور هر دو تیم در فینال را می‌دهم و امیدوارم که هر دو تیم بتوانند به مدال طلای این بازی‌ها برسند. البته باید بدانیم که بحث کرونا یک پدیده نامشخص است. ممکن است اردوها ۵ ماه تشکیل شود و یک ماه مانده به مسابقات به سبب شیوع مجدد این ویروس در کشور میزبان یا کشورهای دیگر مسابقات تحت تاثیر قرار گیرد. همه چیز دستخوش این ویروس شده و باید دید در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا