تشکر ویژه ترابیان از علی خطیر


تشکر ویژه ترابیان از علی خطیر

رئیس اسبق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: دلیل محرومیت من و کفاشیان دشمنی برخی از مسئولان فدراسیون با ما بود. نوشته تشکر ویژه ترابیان از علی خطیر اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

تشکر ویژه ترابیان از علی خطیر

ترابیان: از علی خطیر که در این پرونده کمک کرده و شرافت خود را نشان داد تشکر می‌کنم
نویسنده : پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۰
تشکر ویژه ترابیان از علی خطیر

رئیس اسبق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: دلیل محرومیت من و کفاشیان دشمنی برخی از مسئولان فدراسیون با ما بود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

عباس ترابیان، رئیس اسبق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال درباره دلیل محرومیت ۵ ساله خود و علی کفاشیان در پرونده شرکت «ام پی سیلوا» بیان کرد:

اعلام تمام جزئیات مربوط به این محرومیت زمانی طولانی می‌خواهد، اما همانگونه که علی خطیر به عنوان معاون اسبق دبیرکل فدراسیون فوتبال که کارشناس کمیته اخلاق در این پرونده بود، گفت داستان ما با شرکت «ام پی سیلوا» به فروش حق پخش ۴ دیدار تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ باز می‌گردد. مسئولان این شرکت پس از برگزاری نخستین بازی پول ما را ندادند و بعد‌ها فهمیدیم شرکت مذکور وضعیت نابسامانی دارد و ۱۴ اکتبر ۲۰۱۸ هم از سوی دولت انگلیس منحل شد.

او افزود:

در حکمی که برای ما صادر شده است رد مالی انجام نشده که بخواهند به آن تاکید کنند. تمام گزارش‌ها هم حکایت از تقلب و جعل طرف مقابل دارد. یکی می‌گوید اسناد واریزی این شرکت فتوشاپ بوده و یکی هم می‌گوید ایمیل ما حک شده است.

ترابیان درباره دلیل شکایت نکردن فدراسیون فوتبال برای دریافت ۷۹ هزار دلار از شرکت «ام پی سیلوا» در زمان ریاست کفاشیان گفت:

من آن زمان عضو کمیته بازاریابی بودم و تصمیم گیرنده برای شکایت علی کفاشیان بود. او هم در جایگاه رئیس فدراسیون اختیاراتی داشت. به همین دلیل تصمیم گرفت شکایت نکند. از طرفی حق الوکاله‌ای که باید برای وصول پول هزینه می‌کردیم بیشتر از ۷۹ هزار دلار می‌شد. هوشنگ مقدس در آن زمان چنین مسائلی را دنبال می‌کرد . او هم اعتقاد داشت برای دریافت چنین پولی نباید بیشتر از آن هزینه حق الوکاله بدهیم.

عضو سابق کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره اینکه صدور این حکم را قانونی می‌داند یا خیر، گفت:

تصور شخصی خودم این است که با من و کفاشیان دشمنی شده است. وقتی تیم مهدی تاج وارد فدراسیون شد، اصراری برای ماندن در فدراسیون نداشتیم و خودشان از ما خواستند به کارمان ادامه داده و به فدراسیون و تاج کمک کنیم. ۲۲ سال در فدراسیون بودم و هر کسی آمد از من خواست کمک کنم. من هم روی چشم گذاشته و ریالی هم حقوق نگرفتم.

او افزود:

در مناظره محمدرضا ساکت با علی کریمی متوجه شدم مسئولان فدراسیون ۶ ماه است برای ما پرونده درست کرده اند بدون اینکه یک کلام از من به عنوان کارشناس و علی کفاشیان در جایگاه رئیس سابق و نایب رئیس اول فدراسیون سوال کنند چه اتفاقی رخ داده است. آقایان برای ما در کمیته اخلاق پرونده درست کردند.

ترابیان تصریح کرد:

تا زمان حضورم در کمیته اخلاق یک بار هم در زندگی ام به کلانتری نرفته بودم. روزی که به این کمیته رفتم با صحنه‌ای مواجه شدم که در دادگاه نورنبرگ هم آن را نمی‌بینید. البته من از همه دوستان مانند علی خطیر که در این پرونده کمک کرده و شرافت خود را نشان دادندتشکر می‌کنم. آن‌ها نخواستند به راهی بروند که برای ما ترسیم شده بود.

او درباره اینکه آیا دلیل صدور حکم محرومیت خودش و کفاشیان پرونده سازی از سوی مهدی تاج و محمدرضا ساکت بوده است، گفت:

روی این موضوع شک ندارم که مسئولان فدراسیون برای ما پرونده ساختند چراکه در جزئیات صدور حکم مواردی را اعلام کردند که بار‌ها به آن‌ها جواب دادیم. به صورت مثال از ما پرسیدند چرا شکایت نکردید که همین جواب را به کمیته اخلاق دادیم یا به من گفتند چرا برای مکاتبه با شرکت ام پی سیلوا از ایمیل شخصی استفاده کردی که جواب دادم آیا فدراسیون در آن زمان پست الکترونیکی اختصاصی داشته که از آن استفاده نکردم؟ فدراسیون در آن زمان اتوماسیونی نداشت و رئیس من هم در جریان کار‌ها بود. کفاشیان تمام ایمیل‌ها را دیده و سپس اسناد را امضاء می‌کرد.

او درباره دلیل کاهش محرومیت خودش از ۵ سال به ۳ سال در حالی که حکم کفاشیان به یک سال کاهش یافته است، گفت:

برخی مواقع جای آمر و مأمور عوض می‌شود و این هم جزء مسائل بانمکی است که اتفاق افتاده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق