هفته ای پر از نوسان و بدون تغییر برای طلا


قیمت طلا در هفته رو به اتمام اخیر شاهد نوسان بسیار شدیدی بود به شکلی که روزانه تا بیش از یک درصد افت و رشد قیمت را شاهد بود.

هفته ای پر از نوسان و بدون تغییر برای طلا

قیمت طلا در هفته رو به اتمام اخیر شاهد نوسان بسیار شدیدی بود به شکلی که روزانه تا بیش از یک درصد افت و رشد قیمت را شاهد بود.

طی روز های گذشته قیمت طلا چند دفعه تا نزدیکی 1700 دلار به ازای هر انس پایین آمده و دوباره به همان محدوده قبلی یعنی 1725 تا 1734 دلار بالا آمد.

دلیل نوسانات شدید این روزهای گذشته را می توان در دو چیز دانست. اول اینکه وضعیت آینده اقتصاد جانی نامشخص است و این احساسات درون بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است و سرمایه گذاران در یک سردرگمی نسبی به سر می برند. از یک طرف بعضی از داده های منتشر شده طی هفته های قبل مبنی بر بهبود وضعیت اقتصاد کشور های بزرگ مانند آمریکا قرار دارد و از طرف دیگر بسیاری از اقتصاد دانان بر این باورند که هنوز تا آغاز بهبودی اقتصاد فاصله زیادی وجود دارد. در ضمن شیوع موج دوم بیماری ناشی از ویروس کرونا نیز این وضعیت را تشدید می کند.

هفته ای پر از نوسان و بدون تغییر برای طلا

این را نیز باید در نظر گرفت که با باز شدن مشاغل مختلف و برداشته شدن محدودیت ها علاقه به سرمایه گذاری در بازار های ریسک پذیر مانند بورس را افزایش داده است و این خود نیز می تواند دلیلی بر کاهش تقاضا برای دارایی های امن مانند طلا باشد.

دلیل دوم را نیز می توان قانون عرضه و تقاضا دانست. با افزایش قیمت طلا تقاضا برای آن توسط سرمایه گذاران کاهش پیدا کرده و دچار افت قیمت می شود و وقتی قیمت آن کاهش میابد دوباره تقاضا برای خرید آن بالا تر رفته و باعث میشود تا دوباره شاهد رشد قیمت آن و بازگشت به محدوده قبلی باشیم.

البته این را باید در نظر گرفت که احتمال بسیار زیادی وجود دارد تا قیمت طلا به آرامی و در کنار این نوسانات بسیار با شیبی ملایم رشد کند اما باید منتظر ماند تا ببینیم که در هفته آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

رقم پیشنهاد اروپایی مهدی قایدی لو رفت | 0.9 هزار تصویب واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها از طریق سازمان خصوصی‌سازی | 2.8 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 19.3 هزار اطلاعیه جدید ایران خودرو صادر شد | 66.7 هزار بدترین درگیری نظامی هند و چین در ۶۰ سال گذشته | 0.9 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا