1700 آبادی خالی از سکنه در خراسان جنوبی فاجعه است / توسعه پایدار کشور از روستاها عبور خواهد کرد / جمالی نژاد: کشور دچار سندروم کلان شهرهاست


1700 آبادی خالی از سکنه در خراسان جنوبی فاجعه است / توسعه پایدار کشور از روستاها عبور خواهد کرد / جمالی نژاد: کشور دچار سندروم کلان شهرهاست

جمالی نژاد از بیماری سندروم کلان شهری خبرداد و بیان کرد: این سندورم به طوری انجام می شود که مهاجرت ها از روستاها مستقیما کلان شهرها صورت می گیرد اما امکانات فراهم نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست بخشداران و دهیاران منتخب استان در شهرستان قائنات برگزار شد.

جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور نیز در این نشست گفت: نظام روستایی و شهری بیمار است.

وی با اشاره به اینکه نظام شهری و روستایی کهکشانی بود عنوان کرد:بیماری روستاها از زمان اصلاح اراضی در سال 1300 انجام شد و هنوز اصلاح نشده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه نظام کهکشانی به نظام زنجیره ای کشیده شد ادامه داد: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به جمعیت است که بند اول آن به افزایش جمعیت در کنار توزیع خدمات و امکانات است. معاون عمرانی وزیرکشور از بیماری سندروم کلان شهری خبرداد و بیان کرد: این سندورم به طوری انجام می شود که مهاجرت ها از روستاها مستقیما کلان شهرها صورت می گیرد اما امکانات فراهم نیست.

وی با تاکید براینکه 1700 آبادی از خراسان جنوبی خالی از سکنه شده فاجعه است یادآورشد: این مقدار روستا را در شهرهای کشور تقسیم کنیم چه خواهد شد.

جمالی نژاد تصریح کرد: یقین بدانید این مشکلات صد ساله یک روزه حل نخواهد شد و توسعه پایدار کشور از روستاها عبور خواهد کرد.

معاون عمرانی وزیرکشور عنوان کرد: اگر به جریان های مهاجرتی توجه نکنیم در آینده نزدیک توسعه کشور قطبی خواهد شدو تمام کشور در 31 مرکز استان خلاصه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجلس رو به تصویب بودجه بدون نفت را مصوب می کند گفت: ایران موزه ای به بدون سقف و شهرستان قائنات به خودی خود یک کشور استو می تواند خود را اداره کند.

وی تصریح کرد: طرح جامع پسماند شهرستان قائن کار بسیاری عالی است که باید طبق یک الگو انجام شود. جمالی نژاد گفت: متاسفانه قیر رایگان به روستاها در قانون 99 حذف شده که نیاز به اصلاح دارد و نیازمند کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا