بیعت حضرت عیسی(ع) با امام زمان(عج) زمینه صلح جهانی را فراهم می‌کند


بیعت حضرت عیسی(ع) با امام زمان(عج) زمینه صلح جهانی را فراهم می‌کند

حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه منابع شیعه و اهل سنت بر همراهی و بیعت عیسی‌بن مریم(ع) با امام زمان(عج) در عصر ظهور تصریح دارند، گفت: با ظهور و وقوع این بیعت، حرکت انسان‌ها به سوی ولی خدا و در مسیر بندگی خدا قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان و در شرح آیات مهدوی قرآن کریم با اشاره به آیه 61 سوره مباره زخرف، اظهار کرد: خدای متعال در این آیه می فرماید: «وَإِنَّهُ لَعِلْمٌ لِلسَّاعَةِ فَلَا تَمْتَرُنَّ بِهَا وَاتَّبِعُونِ ۚ هَٰذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِیمٌ»، ای آیه اشاره به نزول حضرت عیسی مسیح علیه السلام دارد.

این کارشناس مهدوی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: سوگند به خدا اگر از عمر جهان یک روز باقی بماند، خداوند آن روز را طولانی می کند تا حتما فرزندم مهدی خروج کند ‌و پس از خروج فرزندم مهدی، حضرت عیسی روح الله فرود می آید و در پشت وی نماز می‌گذارد و آن زمان است که حکومت مهدی در شرق و غرب عالم فراگیر می‌شود.

وی ادامه داد: این از مسلمات است که نزول حضرت عیسی(ع) و اقامه نماز به امامت امام زمان (ع) در عصر ظهور رخ می دهد. یعنی عملاً در پی بیعت حضرت مسیح(ع) با حضرت مهدی(عج)، جامعه یهود و جامعه مسیحیت به صورت فراگیر به امام عصر(عج) ایمان می آورند‌.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم حرکت امام مهدی(عج) در عرصه سیاسی به نوعی قرارداد صلح با جامعه جهانی است که در پی بیعت حضرت مسیح(ع) با ایشان شکل می‌گیرد. این فرصتی مطلوب برای بیعت مسیحیان و یهودیان با امام زمان(عج) است.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه در روایات متعددی از شیعه و اهل سنت این مسئله تصریح شده است، گفت: رسول خدا(ص) می فرمایند: چگونه است حال شما هنگامی که فرزند مریم(س) در میان شما نازل شود در حالی که امام شما در میان شما است. همچنین در اخبار متواتر و از راویان متعدد از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که فرمودند: مهدی (ع) که از اهل بیت(ع) است خروج و زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، همان زمان است که حضرت عیسی(ع) نزول و به امام مهدی(عج) اقتدا می کند.

وی با اشاره به نقل منابع اهل سنت در این باره، ابراز کرد: در منابع اهل سنت نقل شده همانا حضرت عیسی(ع) بعد از حضرت مهدی(عج) یا همراه او نزول و مهدی(ع) را در کشتن دجال کمک خواهد کرد، آنگاه در نمازهایش به مهدی(عج) اقتدا می کند و در جایی دیگر آمده از ما است کسی که عیسی بن مریم(ع) به او در نماز اقتدا خواهد کرد.

حجت الاسلام نصوری تاکید کرد: امام باقر (ع) می فرمایند: وقتی که حضرت مهدی(عج) قیام می کند با رعب بر دل دشمنان نصرت می یابد و روح الله عیسی بن مریم(ع) می آید و پشت سر او نماز می‌خواند.

وی با بیان اینکه در این آیه وجود اولیای خدا یک نشانه و یادآوری برای ما است، گفت: رهبر معصوم به راه مستقیم هستند با پیروی از آنها، انسان ها به راه مستقیم هدایت می شوند «وَاتَّبِعُونِ هَٰذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِیمٌ». انسان به طور فطری دنبال راهی است که خداوند آن را نشان دهد و نکته مهم این است که انسان برای حرکت خود باید حجت خدا را الگوی خودش قرار بدهد.

حجت الاسلام نصوری اضافه کرد: «هَٰذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِیمٌ» یعنی راه مستقیم یک راه بیش نیست همان راهی که حجت خدا می پیماید. اینکه امام زمان(عج) بعد از ظهور تا بیت المقدس می آیند و آنجا است که حضرت مسیح(ع) با ایشان بیعت می کند یعنی حرکت انسان ها به سمت حجت و‌ ولی خدا است و این مسیر همان صراط مستقیم است و انسان ها باید در این مسیر حرکت کنند تا بتوانند بندگی خدا را تجلی دهند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در