اعطای جایزه بین المللی به یک جنایتکار رژیم صهیونیستی


اعطای جایزه بین المللی به یک جنایتکار رژیم صهیونیستی

حماس: اقدام مقامات آلمانی به اعطای جایزه بین المللی به وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی به منزله تشویق سران جنایتکار این رژیم برای ارتکاب جنایات بیشتر علیه ملت فلسطین است.

اعطای جایزه بین المللی به یک جنایتکار رژیم صهیونیستیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، سخنگونی جنبش حماس گفت: اقدام مسئولان شهر گورلیتز آلمان به اعطای جایزه بین المللی به وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی به منزله تشویق سران جنایتکار این رژیم برای ارتکاب جنایات بیشتر علیه ملت فلسطین است.
«عبداللطیف قانوع» سخنگونی جنبش حماس گفت: اعطای جایزه بین المللی شهر گورلیتز آلمان به تزیپی لیونی وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی، تلاش بیهوده برای بهبود بخشیدن به چهره سیاه او و تبرئه دستان آغشته به خونش علیه ملت فلسطین و به منزله تشویق سران جنایتکار این رژیم برای ارتکاب جنایات بیشتر علیه ملت فلسطین است.
وی در یک نشست مطبوعاتی تاکید کرد: تأسف بار و غیر معقولانه است که جایزه بین المللی به تزیپی لیونی جنایتکار جنگی داده می‌شود، شخصی که علیه ملت فلسطین مرتکب جنایت‌های جنگی شده که قربانیان آن بیش از ۱۴۰۰ شهید بوده است که اغلب آن‌ها غیرنظامیان از جمله کودکان، زنان و کهن سالان در جنگ ۲۰۰۹ بوده اند.
سخنگوی جنبش حماس همچنین تصریح کرد: اعطای جایزه بین المللی به تزیپی لیونی جنایتکار، قاتل کودکان و زنان و فردی که تحت تعقیب دادگاه‌های بین المللی قرار دارد، نیازمند موضع گیری موسساتی است که جنایت‌های اشغالگران را ثبت و ضبط کرده اند و همچنین نیازمند موسسات حقوقی ویژه برای باطل کردن و گرفتن جایزه اعطا شده و تحویل او به دادگاه برای محاکمه.
وی از سران تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تلاش‌های دیپلماتیک خود را دو چندان کنند و گزینه حقوقی و تحت تعقیب قرار دادن سران اشغالگران صهیونیست را در نهاد‌های بین المللی پیگیری و به جریان اندازند وآن‌ها را به دادگاه تحویل دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته از اشعار سعدی