اظهار نظر عجیب فتحی: پرداخت طلب بویان ربطی به من نداشت ؛ در پرونده شفر ما پیروز شدیم نه او!


اظهار نظر عجیب فتحی: پرداخت طلب بویان ربطی به من نداشت ؛ در پرونده شفر ما پیروز شدیم نه او!

در این مدت انتقادهای زیادی از امیرحسین فتحی شد. می‌گویند بویان و شفر در زمان او از استقلال جدا شدند و بدهی حدود یک‌میلیون دلاری امروز حاصل مدیریت او است نوشته اظهار نظر عجیب فتحی: پرداخت طلب بویان ربطی به من نداشت ؛ در پرونده شفر ما پیروز شدیم نه او! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

اظهار نظر عجیب فتحی: پرداخت طلب بویان ربطی به من نداشت ؛ در پرونده شفر ما پیروز شدیم نه او!

امیرحسین فتحی: بویان را نه من جذب کردم و نه در زمان مدیریت من با این باشگاه قرارداد بسته است
نویسنده : پارس فوتبال دات کام خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵
اظهار نظر عجیب فتحی: پرداخت طلب بویان ربطی به من نداشت ؛ در پرونده شفر ما پیروز شدیم نه او!

در این مدت انتقادهای زیادی از امیرحسین فتحی شد. می‌گویند بویان و شفر در زمان او از استقلال جدا شدند و بدهی حدود یک‌میلیون دلاری امروز حاصل مدیریت او است

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بویان به فتحی ربطی نداشت!

امیرحسین فتحی با اشاره به این انتقاد که چرا همان زمان مطالبات بویان را پرداخت نکرده است، توپ را به زمین مدیران قبلی خوش یعنی رضا افتخاری و پندار توفیقی می‌اندازد:

« بویان را نه من جذب کردم و نه در زمان مدیریت من با این باشگاه قرارداد بسته است.یک آقایی که در باشگاه استقلال معاون درجه ۲ و ۳ بوده است مدعی شده مطالبات بویان را باید مدیران بعدی پرداخت می‌کردند. در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۷ یعنی ۲ ماه قبل از اینکه من وارد استقلال شوم وکیل بویان ایمیل رسمی به باشگاه ارسال کرده و فسخ قرارداد بویان را به باشگاه اعلام کرده است.

آن زمان فتحی کجای کار بوده است؟ وقتی من اصلاً در باشگاه نبودم و نامه فسخ قرارداد این بازیکن ۲ ماه قبل از حضور من به باشگاه ارسال‌شده، اما این بازیکن را به من نسبت می‌دهند اسم این کار چیست؟ برای این آقایان متأسف هستم که برای مطرح کردن خود دنبال انتشار نامه‌های باشگاه هستند که خودشان را مطرح کنند.آقایان در کمال ناجوانمردی هر کاری دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند.»

صحبت‌های فتحی درست است اما جدایی قطعی بویان در زمان مدیریت او اتفاق افتاد و طبق مصاحبه‌هایی که از خطیر موجود است می‌توانستند قبل از شکایت و صدور حکم این پرونده را با مبلغ بسیار کمی در حدود ۶۰ هزار دلار ببندند.

اصرار بر درست بودن اخراج شفر

امیرحسین فتحی در ماجرای اخراج وینفرد شفر و حکم ۵۵۰ هزار دلاری فیفا علیه باشگاه استقلال نه‌تنها برخلاف صحبت‌های رضا افتخاری این کار را اشتباه بزرگی نمی‌داند که مانند علی خطیر معاون خودش در باشگاه همچنان بر درستی این کار تأکید و اصرار دارد:

«مردم و هواداران تصور می‌کنند که اگر شفر الآن در تیم استقلال مانده بود پولی نمی‌گرفت.اگر این مربی آلمانی امسال سرمربی تیم ما بود حدود یک‌میلیون دلار با باشگاه قرارداد داشت و باید پولش را کامل پرداخت می‌کردیم. همچنین ساشا شفر و کولی هرکدام در سال حدود۱۵۰ هزار دلار با باشگاه قرارداد داشتند. یعنی جمع این دو مربی به همراه مارتین فورکل، فیلیپ آندریاس و یک مربی گلرها که در نیم‌فصل به تیم ما آمد و در زمان آقای افتخاری هم مدتی در تمرینات شرکت کرد و قرار بود به کادر فنی‌اش اضافه شود و درخواست مکتوب آن‌هم موجود است حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار دلار می‌شد.هرکدام از این مربیان سالیانه تقریباً ۱۰۰ هزار دلار می‌خواستند.یعنی ماندن شفر و دستیارانش یک‌میلیون و پانصد-ششصد هزار دلار هزینه داشت.»

از مذاکره شفر با بن یاس خبر داشتند؟

فتحی در این مورد می گوید:

وقتی نتایج بد استقلال رقم خورد و در کمیته فنی همه از این مربی باوجود داشتن مهره‌های خوب اعلام نارضایتی می‌کردند، نظر به برکناری او دادیم و با موافقت هیات مدیره این مربی را برکنار کردیم. قرار هم شد با همین بودجه یک‌میلیون و پانصد هزار دلار هم خسارت شفر را پرداخت کنیم و هم یک مربی در همین حد بیاوریم که آوردیم. وقتی قبلاً گفتم ما با هزینه صفر با شفر به جمع‌بندی می‌رسیم یعنی منظورم همین بود که با رقم قرارداد این مربی و همکارانش هم خسارت جدایی وی را پرداخت کنیم و هم یک مربی خارجی دیگر به‌عنوان سرمربی به استقلال بیاوریم.شما دیدید که ما استراماچونی را آوردیم که با دستیارانش روی‌هم مبلغ ۸۵۰ هزار دلار برای ما هزینه داشتند. ما پیش‌بینی کرده بویم که شفر با باشگاه بنی یاس در ارتباط است و با آن‌ها مذاکراتی هم انجام داده و حتی توافقنامه و تفاهم‌نامه را هم نیز امضا کرده بود. در دیدار آخری که ما با الهلال در ابوظبی داشتیم متوجه شدیم این مربی مذاکراتی با باشگاه اماراتی داشته است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم او را برکنار کنیم و یک مربی خوب و جوان را جذب استقلال کنیم.»

شفر بازنده ۵۵۰ هزار دلاری!

ادعای جالب امیرحسین فتحی این است که با حکم ۵۵۰ هزار دلاری عملاً این استقلال بود که شفر را شکست داد و دلیل آنهم لابی‌های باشگاه در زمان خودش با فیفا اعلام می‌کند:

«ما می‌دانستیم شفر طرح دعوی خواهد کرد و به همین دلیل قرارداد او را فسخ کردیم. یقین داشتیم او در فیفا طرح دعوی می‌کند، شاید خیلی‌ها از حرف من تعجب کنند ولی ما در فیفا برنده شدیم. شفر خواستار یک‌میلیون ششصد هزار دلار از باشگاه استقلال خواسته و شکایت خود را به فیفا داده بود اما با لابی‌هایی که با فیفا انجام دادیم و با لایحه‌ای که نوشتیم درنهایت باشگاه فقط با رقم ۵۵۰ هزار دلار محکوم شد. فراموش نکنید ۳۲۰ هزار دلار از این رقم حقوق معوقه شفر بود که ما پرداخت نکرده بودیم.یعنی در این پرونده، رأی به نفع ما صادر شد نه به نفع شفر.»

ساشا اشتباه می‌کند یا فتحی؟

مدیرعامل سابق استقلال در خصوص اظهارنظر ساشا شفر مبنی بر اینکه به فتحی گفته بود برکناری پدرش به ضرر استقلال خواهد شد هم می‌گوید صحبت‌های پسر شفر کاملاً اشتباه است:

« من در این خصوص توضیح دادم که شفر خواستار عدد سنگین یک‌میلیون ششصد هزار دلار به‌عنوان غرامت از استقلال شده بود، اما فیفا با درخواست او مخالفت کرد و طبق همان چیزی که فکرش را می‌کردیم رأی صادر کرد.کل رأیی که علیه استقلال صادرشده ۲۲۵ هزار یورو است و ۳۲۵ هزار یورو هم حقوق عقب‌افتاده این مربی بود که تحت هر شرایطی باید به او پرداخت می‌شد. این حرف پسر سرمربی استقلال کاملاً اشتباه است چون رأی به ضرر پدرش صادرشده است.

البته هم دادخواست شفر و هم لایحه دفاعى ما موجود است و در صورت لزوم می‌توانم آن‌ها را منتشر کنم.»

امیرحسین فتحی در شرایطی وانمود می‌کند که تمام اتفاق‌هایی که در پرونده شفر افتاد ازجمله رفتن او به بن یاس امارات از سوی باشگاه پیش‌بینی‌شده بود که مدیرعامل سابق استقلال در زمان جدایی شفر مدعی بود هزینه جدایی شفر نزدیک به صفر است.

حالا اگر بپذیریم که طبق گفته فتحی فقط ۲۲۵ هزار دلار غرامت فسخ شفر بود، آن‌وقت می‌شود این‌طور نتیجه گرفت که طبق علم اقتصادی که خطیر و فتحی به آن اشاره دارند،ارزش ۴ میلیارد تومان چیزی در حدود صفر است!؟

ایلنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟