درگیری نیرو‌های امنیتی با معترضان کادر درمانی فرانسه


درگیری نیرو‌های امنیتی با معترضان کادر درمانی فرانسه

کادر درمانی فرانسه روز سه شنبه بار دیگر در چندین شهر فرانسه تظاهرات کردند و در حاشیه این تجمع ها، درگیری‌هایی بین نیرو‌های امنیتی و تظاهرکنندگان اتفاق افتاد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، کادر درمانی فرانسه که از آغاز بحران بهداشتی ناشی از کرونا در تجمع‌های بسیاری شرکت می‌کنند روز سه شنبه بار دیگر در چندین شهر فرانسه تظاهرات کردند و در حاشیه این تجمع ها، درگیری‌هایی بین نیرو‌های امنیتی و تظاهرکنندگان اتفاق افتاد.
پلیس پاریس در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت یک دستگاه خودرو واژگون شد و معترضان از آن به عنوان سپر محافظتی استفاده کردند.
پلیس در کنار موزه جنگ و مقبره ناپلئون از گاز اشک آور استفاده کرد و در مناطقی نیز سطل‌های آشغال آتش زده شد.

درگیری شدید میان معترضان و نیروهای امنیتی در پاریس

گروه انونیم سیتوآیان (Anonyme Citoyen) که اخبار سیاسی و جنبش های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می دهد، در صفحه رسمی خود در توئیتر ویدئویی از درگیری شدید میان معترضان فرانسوی و نیروهای امنیتی در محوطه "انولید Invalides" در نزدیکی وزارت امور خارجه فرانسه منتشر کرد:

این گروه با انتشار تصاویر دیگری گزارش داد در تظاهرات کادر درمانی فرانسه در پاریس در اعتراض به سیاست های دولت و کمبود امکانات، نیروهای امنیتی و معترضان با یکدیگر درگیر شدند.

زخمی شدن یک خبرنگار در اعتراضات کادر درمانی در پاریس
گروه انونیم سیتوآیان با انتشار تصاویری در صفحه رسمی خود در توئیتر گزارش داد استفانی روی (Stéphanie Roy) خبرنگاری که پشت دوربین خبر در حال پوشش خبری تظاهرات کادر درمانی در پاریس بود، بر اثر پرتاب مواد آتش زا از ناحیه پا زخمی شد.
رفتار خشونت آمیز پلیس با پرستار ۵۲ ساله در پاریس
رِمی بوئیزین (Rémy Buisine) خبرنگار فرانسوی که برای شبکه‌های اجتماعی گزارش تهیه می‌کند، در حساب کاربری خود در توئیتر تصویری از رفتار خشونت آمیز پلیس فرانسه با یک پرستار زن ۵۲ ساله در پاریس منتشر کرد.
پلیس فرانسه امروز در جریان تظاهرات کادر درمان در اعتراض به ناکارآمدی دولت، یک پرستار را به گونه‌ای خشونت آمیز بازداشت کرد. در این تصویر دیده می‌شود که پلیس مو‌های این پرستار را می‌کشد و با مشت و لگد بر سر وی می‌کوبد. صورت این پرستار نیز زیر ضربه‌های باتوم خون آلود شده است.
پرستار هر چه فریاد می‌زند "داروی سالبتامولم! "، پلیس توجهی نمی‌کند. ظاهراً این پرستار معترض از آسم یا بیماری مزمن ریوی رنج می‌برد.
پلیس در تلاش است خبرنگاران را از صحنه دور کند.
در تصویر دیگری پرستار در تلاش است نام خود را بگوید، اما پلیس با دست جلوی دهان وی را می‌گیرد. معترضان که شاهد چنین رفتار خشونت آمیزی از سوی پلیس هستند، فریاد می‌زنند "باید از رفتار خود شرم داشته باشید".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی