معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020


معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020

اپلیکیشن های کالری شمار به عنوان ابزاری کارآمد برای کاهش وزن و کنترل تناسب‌اندام به شمار می‌روند و در ادامه قصد داریم تا بهترین مورد از این نرم‌افزارها در سال 2020 را معرفی کنیم. در ادامه تعدادی از بهترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های کالری شمار و تناسب‌اندام در سال 2020 را بررسی می‌کنیم. با وجود... نوشته معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری...

اپلیکیشن های کالری شمار به عنوان ابزاری کارآمد برای کاهش وزن و کنترل تناسب‌اندام به شمار می‌روند و در ادامه قصد داریم تا بهترین مورد از این نرم‌افزارها در سال ۲۰۲۰ را معرفی کنیم.

در ادامه تعدادی از بهترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های کالری شمار و تناسب‌اندام در سال ۲۰۲۰ را بررسی می‌کنیم. با وجود نزدیک شدن به تابستان و در حالی که بسیاری از افراد مجبور به خانه‌نشینی و محدود کردن رفتارهای اجتماعی خود هستند، تعیین کردن اهدافی مثل کم کردن وزن و یا رسیدن به وضعیت جسمانی ایدئال ایده خوبی به نظر می‌رسد و نرم‌افزارهایی را که در ادامه معرفی می‌کنیم هم می‌توانند در مسیر رسیدن به تناسب‌اندام به شما کمک کنند.

آیا می‌دانستید که اگر یک تکه نان را به همراه مقداری کره مصرف کنید، باید برای سوزاندن آن نیم ساعت بدوید؟ بدن ما در طول هزاران سال تکامل به گونه‌ای پیشرفت کرده که بتواند کمترین میزان کالری را در فعالیت‌های بدنی بسوزاند. از طرف دیگر، از گذشته تاکنون اولین راه حلی که برای کاهش وزن و لاغری به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد، انجام فعالیت‌های بدنی شدید و طولانی است.

اهمیت اپلیکیشن های کالری شمار

با این حال نکته جالب‌توجه این بوده که بر اساس برخی تحقیقات، تاثیر رژیم غذایی و خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنیم روی تناسب‌اندام ما، تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از تاثیر فعالیت‌های ورزشی است. از طرف دیگر تمامی کسانی که در تلاش برای چربی سوزی و لاغری چندین ماه از زندگی خود را صرف انجام فعالیت‌های بدنی گوناگون کرده‌اند، می‌دانند که کنترل مواد غذایی مصرفی در طول روز بسیار ساده‌تر از تلاش برای سوزاندن غذاهای اضافی است که مصرف می‌کنیم.

بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که صرف‌نظر از هر برنامه ورزشی شگفت‌انگیزی که مدنظر دارید، بدون کنترل عادت‌های غذایی و اهمیت دادن به آنچه مصرف می‌کنید، تلاش‌های شما به احتمال قوی به جایی نخواهند رسید. به همین دلیل است که اپلیکیشن های کالری شمار از چندین سال پیش بین طرفداران رژیم‌های غذایی گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارایی جالب‌توجهی دارند.

البته باید گفت که دانش محاسبه کالری مصرفی آن‌قدرها هم دقیق نیست و در حالی که اپلیکیشن های مدنظر ما امکانات قابل‌توجهی را ارائه می‌دهند، انتظار نداشته باشید که بتوان با این ابزار تک‌تک کالری‌های روزانه را کنترل کرد. به صورت کلی باید گفت که این نرم‌افزارها برای شمارش کالری‌هایی ساخته شده‌اند که در طول روز و با خوردن خوراکی‌های گوناگون به بدن ما وارد می‌شوند. با کنترل میزان انرژی دریافتی بدن از طریق این ابزار می‌توان از مصرف بیش از حد غذا که به چاقی و چربی سازی ختم می‌شود، جلوگیری کرد.

این شما و این هم بهترین اپلیکیشن های کالری شمار ۲۰۲۰:

نرم‌افزار Lose It

اپلیکیشن محاسبه کالری Lose It یکی از پرطرفدارترین نرم‌افزارهای تناسب‌اندام و لاغری بوده که تقریبا از یک دهه پیش در اختیار علاقه‌مندان است. کاربران می‌گویند که این اپ با گذشت زمان بهتر و بهتر شده و سادگی استفاده از Lose It بیش از همه طرفداران را به خود جذب کرده است. در ابتدای ورود به نرم‌افزار شما باید اطلاعاتی از وضعیت کنونی خود شامل وزن، قد، سن، سطح فعالیت‌های بدنی و هدف تناسب‌اندامی را وارد کنید و سپس این اپ چهار مسیر برای رسیدن به هدف را به شما پیشنهاد می‌دهد. این مسیرها بر طبق سرعت رسیدن به نتیجه‌ها طراحی شده‌اند و هرکدام تاریخ تقریبی تکمیل برنامه پیشنهادی برای شما را اعلام می‌کنند.

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020

برای کسانی که با اپلیکیشن های کالری شمار آشنا نیستند باید گفت که در این نرم‌افزارها کاربر جزئیاتی را در مورد وعده‌های غذایی روزانه وارد می‌کند و میزان کالری، مقدار چربی، کربوهیدرات و پروتئین هر وعده هم از این طریق در اپ وارد می‌شود.

وارد کردن اطلاعات

در Lose It شما می‌توانید از سه طریق اطلاعات خود را وارد کنید:

روش سنتی که با جستجو نام غذا یا نوشیدنی مصرفی خود در اپ، غذا را پیدا کرده و میزان مصرف خود را انتخاب می‌کنید اسکن بارکد محصول خوراکی؛ اگر خوراکی مصرفی شما بارکد داشته باشد، با این روش اطلاعات تغذیه‌ای آن به اپ وارد می‌شود تکنیکی جدید که با استفاده از هوش مصنوعی، عکسی از غذای خود تهیه کرده و اپلیکیشن در کوتاه‌ترین زمان ممکن نوع غذا و کالری آن را تخمین میزند؛ البته این روش برای خوراکی‌های ساده‌ای مثل میوه‌ها، نوشیدنی‌هایی مانند شیر یا نوشابه نسبتا دقیق است

نسخه رایگان این مورد از اپلیکیشن های کالری شمار سال ۲۰۲۰ امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ امکاناتی مثل محاسبه کربوهیدرات، پروتئین و چربی روزانه، امکان اتصال به نرم‌افزارهای دیگر تناسب‌اندام، قابلیت عضویت در گروه‌های گوناگون برای انگیزه گرفتن در مسیر کاهش وزن و امکانات دیگری که با نصب این برنامه می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020

نسخه پولی این برنامه کالری شمار هم با هزینه نزدیک ۴۰ دلار در سال، جزئیات و امکانات بسیار دقیق‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد و در کنار محاسبه کالری روزانه، وضعیت خواب، میزان آب و مواد معدنی مصرفی در روز و مقدار مکمل‌های غذایی مورد نیاز و مصرفی شما را کنترل کرده و اطلاعات مفیدی را در مورد ورزش، تناسب‌اندام و سلامت به کاربر می‌دهد.

دانلود: اندروید | آی او اس

نکات مثبت اپلیکیشن Lose It رابط کاربری قابل قبول و ساده امکان کالری شماری با جزئیات دقیق در نسخه رایگان برنامه شناسایی تصاویر غذاها و نوشیدنی‌ها با فناوری هوش مصنوعی ویژگی‌های پیشرفته مانند امکان اسکن بارکد محصولات نکات منفی جزئیات دقیق‌تر محاسبه کالری و وضعیت تناسب‌اندام تنها در نسخه پولی اپ در دسترس هستند

اپلیکیشن MyFitnessPal

تقریبا هیچ لیستی از اپلیکیشن های کالری شمار نیست که نرم‌افزار MyFitnessPal در آن معرفی نشده باشد. این برنامه چندین میلیون بازخورد و کامنت در فروشگاه‌های نرم‌افزاری مانند گوگل پلی و اپ استور داشته و می‌توان گفت که به عنوان یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین برنامه‌های تناسب‌اندام و فیتنس به حساب می‌آید.

این اپ محصولی جانبی ساخته شده توسط توسعه دهندگان کمپانی ورزشی معروف آندر آرمور (Under Armour) بوده که رنج گسترده‌ای از امکانات مربوط به ورزش و تغذیه را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حتی بسیاری از قابلیت‌هایی مانند اندازه‌گیری میزان آب مصرفی روزانه، فعالیت‌های ورزشی جزئی و دسترسی به اطلاعات تغذیه‌ای دقیق که در برنامه‌های مشابه تنها در نسخه‌های پریمیوم و پولی در دسترس هستند، به صورت مجانی توسط اپلیکیشن MyFitnessPal ارائه می‌شوند.

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020

به علاوه این امکانات، قابلیت سینک شدن اپلیکیشن با نرم‌افزارهای فیتنس و تغذیه‌ای گوناگون دیگر هم در بین طرفداران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نسخه پریمیوم این برنامه در کنار امکانات ورژن مجانی، امکانات تخصصی و جزئی‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد و تبلیغات دردسرسازی که در نسخه‌های رایگان می‌بینیم، دیگر در ورژن پریمیوم وجود ندارند. هزینه استفاده از این نسخه در حدود ۵۰ دلار در سال بوده، اما مطمئن باشید که اصلی‌ترین و کارآمدترین امکانات اپلیکیشن در نسخه رایگان قابل دسترس هستند.

دانلود: اندروید | آی او اس

نکات مثبت MyFitnessPal قابلیت‌های فراوان در ورژن مجانی اپلیکیشن امکانات گسترده برای اتصال و سینک شدن به اپلیکیشن‌های دیگر یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های کالری شمار در دنیا نکات منفی تمرکز بیشتر اپلیکیشن روی فعالیت‌های ورزشی نداشتن امکان آپلود تصویر برای مشخص کردن کالری وعده‌های غذایی قیمت بالای نسخه پریمیوم

نرم‌افزار Lifesum

اپ Lifesum در مقایسه با نمونه‌های دیگر پایه‌ای‌تر و ساده‌تر بوده و مخصوص کسانی ساخته شده که بیشتر از همه به دنبال رژیم گرفتن و ثبت اطلاعات مربوط به وعده‌های غذایی خود هستند. البته امکان اضافه کردن فعالیت‌های ورزشی در برنامه هم وجود دارد، اما بحث ورزش تمرکز اصلی توسعه دهندگان نرم‌افزار نبوده است.

در ابتدای ورود به این مورد از اپلیکیشن های کالری شمار سال ۲۰۲۰، شما باید وزن، قد، سن و جنسیت خود را مشخص کنید و برنامه خود برای کاهش، نگه‌داری و یا حتی افزایش وزن را مشخص کنید. همان‌طور که اشاره شد رابط کاربری اپ نسبتا ساده‌تر و پایه‌ای‌تر است و همچنین، امکان جستجوی غذاهای مورد نظر در بین بانک اطلاعاتی برنامه وجود دارد. در نسخه مجانی این اپ شما می‌توانید علاوه بر وارد کردن مقدار مصرف آب روزانه، بارکد محصولات را هم برای مشخص کردن کالری خوراکی‌ها، با استفاده از دوربین گوشی اسکن کنید.

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020

البته اپلیکیشن Lifesum بیشتر از نمونه‌های مشابه کاربر را به استفاده از نسخه پریمیوم و پولی ترغیب می‌کند و شما می‌توانید با پرداخت مبلغ عضویت، از برنامه‌های تغذیه‌ای مخصوص خود، دستور پخت غذاهای گوناگون و تکنیک‌های تغذیه‌ای مربوط به رژیم‌های مختلف بهره ببرید. از میان رژیم‌هایی مانند کیتو، دیتاکس، روزه متناوب و برنامه‌های مشابه، این نرم‌افزار با استفاده از پرسش و پاسخ‌های کوتاه بهترین رژیم برای خواست‌های شما را مشخص می‌کند و حتی وضعیت سلامتی شما را بر اساس اطلاعات وارده تخمین میزند.

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020

نسخه پولی این نرم‌افزار از بهترین اپلیکیشن های کالری شمار ۲۰۲۰ برای عضویت شش‌ماهه ۲۱ دلار و برای عضویت یک‌ساله ۳۱ دلار هزینه دارد.

دانلود: اندروید | آی او اس

نکات مثبت اپلیکیشن Lifesum رابط کاربری ساده و کاربردی برخورداری از رژیم‌های غذایی گوناگون امکان اسکن بارکد محصولات دقت در اطلاعات مربوط به کالری خوراکی‌ها نکات منفی نبود امکان بهره بردن از اطلاعات تخصصی مربوط به اصول تغذیه‌ای امکان استفاده از بهترین قابلیت‌ها تنها در نسخه پریمیوم قابلیت‌های محدود در مورد فعالیت‌های ورزشی

اپلیکیشن های کالری شمار ۲۰۲۰؛ My Diet Coach

تمرکز اصلی اپ مربی تغذیه‌ای من – My Diet Coach روی فراهم کردن بهترین امکانات ممکن برای کاهش وزن و تضمین تناسب‌اندام کاربران است؛ توسعه دهندگان این برنامه می‌گویند که اپلیکیشن آن‌ها با سایر برنامه‌های مشابه فرق داشته و با فراهم کردن نقل قول‌های انگیزشی و امکانات مختلف برای دنبال کردن اهداف تغذیه‌ای و تناسب‌اندامی، در نوع خود منحصر به فرد است.

پس از وارد کردن اطلاعات پایه‌ای، شما در این اپ سریعا به بخش یادآوری‌ها منتقل می‌شوید و قابلیت‌های فراوانی برای تنظیم هشدار زنگ و نوتیفیکشن‌های یادآوری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020

در برنامه My Diet Coach هم بهترین امکانات در نسخه پولی در دسترس شما قرار می‌گیرند. از آنجایی که سازندگان اپ می‌دانند که نتیجه گرفتن در تلاش‌های ما برای رسیدن به وزن ایدئال و تناسب‌اندام نیازمند تعهد و تحمل دشواری‌های مسیر بوده، در این نرم‌افزار امکانات مختلفی برای حفظ انگیزه شما در نظر گرفته شده است.

با پرداخت مبلغ سالانه ۴۹.۹۹ دلار، کاربر می‌تواند از امکانات انگیزشی بیشتری بهره ببرد، اما اگر این مبلغ زیاد به نظر می‌رسد، گزینه دیگری هم برای برخورداری از امکانات پریمیوم در نظر گرفته شده است؛ شما می‌توانید با جمع‌کردن ۱۰ هزار امتیاز مخصوص داخل اپلیکیشن، وارد نسخه پولی اپ شوید. این امتیازها از طریق تماشای تبلیغات، نصب و انجام بازی‌های تبلیغاتی مختلف و فعالیت‌های مشابه در اختیار شما قرار می‌گیرند.

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020

دانلود: اندروید | آی او اس

مزیت‌های My Diet Coach رابط کاربری ساده تمرکز اپ روی انگیزه دادن به کاربر برخورداری از دکمه اضطراری برای شرایطی که کنترل گرسنگی و میل به غذا در کاربر شدیدا سخت می‌شود روشی جایگزین برای برخورداری از امکانات پریمیوم نکات منفی عدم وجود امکانات مربوط به فعالیت‌های ورزشی امکانات محدود ثبت اطلاعات تغذیه‌ای وارد کردن اطلاعات تنها به صورت مجزا و دستی بهترین قابلیت‌ها تنها در نسخه پریمیوم این مورد از اپلیکیشن های کالری شمار در دسترس هستند

اپلیکیشن Nutritionix Track

مهم‌ترین مزیت اپلیکیشن Nutritionix Track پایگاه اطلاعاتی گسترده آن است؛ بسیاری از کاربران با وب‌سایتی مربوط به اطلاعات تغذیه‌ای که با همین نام شناخته می‌شود، آشنا هستند و نکته جالب این بوده که تیمی از متخصصان تغذیه مسئول ساخت این برنامه از بهترین اپلیکیشن های کالری شمار ۲۰۲۰ هستند.

این تیم متخصصان هدف اصلی خود را تبدیل کردن محاسبه کالری مصرفی روزانه به عادت جدید انسان عصر مدرن اعلام کرده‌اند و با وجود قابلیت‌های ساده و رابط کاربری نسبتا پایه‌ای اپلیکیشن، شما با نصب Nutritionix Track می‌توانید از اطلاعات مربوط به بیش از ۸۰۰ هزار خوراکی مختلف بهره ببرید.

این پایگاه داده‌ای چیزی در حدود ۹۵ درصد خوراکی‌های عرضه شده در سوپرمارکت‌های آمریکا و کانادا را شامل می‌شود و حتی جالب‌تر از آن، همکاری بیش از ۷۶۰ رستوران آمریکایی مختلف با سازندگان این نرم‌افزار است؛ این امکان برای کاربران آمریکایی فراهم شده تا با استفاده از اپ، اطلاعات تغذیه‌ای مربوط به منوهای رستوران‌های مورد نظر را از اپ دریافت کنند و به هنگام سفارش غذا از رستوران‌ها، بدانند که دقیقا چه مقدار کالری و مواد غذایی گوناگون را مصرف می‌کنند.

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های کالری شمار سال 2020

با دانلود آخرین مورد از لیست مهم‌ترین اپلیکیشن های کالری شمار ۲۰۲۰ شما می‌توانید علاوه بر ثبت اطلاعات تغذیه‌ای روزانه، پیشرفت خود در مسیر تناسب‌اندام را پیگیری کرده و میزان آب مصرفی روزانه را هم ثبت کنید. همچنین، امکان اسکن کردن بارکد محصولات در اپ Nutritionix Track فراهم شده و مهم‌تر از همه، تقریبا تمامی امکانات این نرم‌افزار به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند. البته نسخه حرفه‌ای اپلیکیشن هم با پرداخت مبلغ سالیانه ۳۹ دلار امکانات تخصصی مشخصی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دانلود: اندروید | آی او اس

نکات مثبت اپلیکیشن Nutritionix Track پایگاه اطلاعاتی وسیعی در مورد غذاها، نوشیدنی‌ها و محصولات خوراکی گوناگون امکان اسکن بارکد محصولات رایگان بودن اکثر امکانات جداول تغذیه‌ای استاندارد و دقیق نکات منفی رابط کاربری نسبتا قدیمی نبود امکانات تخصصی در مورد برنامه‌های غذایی و کالری شماری امکانات پایه‌ای برای تنظیم یادآوری توسط اپلیکیشن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟