اجرای تئاتر خیابانی در کرمانشاه 2 روز تعطیل شد


اجرای تئاتر خیابانی در کرمانشاه 2 روز تعطیل شد

کرمانشاه- ایرنا- رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه به تعطیلی 2 روزه اجراهای خیابانی اشاره کرد و گفت: باتوجه به شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام اجراهای تئاتر خیابانی پویش «من، تو ، ما، تئاتر ،زندگی ، کرونا» در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کنسل و از روز 29 خرداد دوباره شروع خواهد شد.

«محمدرضا درند» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: این نمایش ها که ویژه رانندگان و افراد حاضر در خودروها طراحی شده می تواند فاصله اجتماعی را با مخاطبان نمایش ها حفظ کند و در آموزش پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسیار موثر باشد.

وی اظهار داشت: این پویش هنری برای شکست کرونا توسط اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرمانشاه و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه توسط دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان اجرا می شود.

درند گفت: این اجراها از یکشنبه ۲۵ خرداد ۹۹ شروع شده و در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: چهار نمایش کوتاه بالغ بر ٣٥٠ اجرا در زمان‌بندی ۹۰ ثانیه ای پشت چراغ‌قرمزها با محوریت اطلاع‌رسانی و آگاهی اجتماعی برای پیشگیری و اخطار وضعیت قرمز استان در مقابله با کرونا به نمایش در می‌آیند.

او با اشاره به ارسال اسامی ۴۵ هنرمند تئاتر خیابانی استان به کانون تخصصی نمایشگران خیابانی کشور به عنوان فعالین متضرر شده از کرونا گفت: باتوجه به اعلام اداره کل به گروه هایی که از تعطیلی ها متضرر شده اند، چهار گروه در بخش خیابانی با ارایه مجوز به اداره کل هنرهای نمایشی به عنوان گروه های متضرر شده بخش خیابانی معرفی شدند و هر چهار گروه در این پروژه به کارگیری شدند.

به گفته او، گروه نمایش «باران» به سرپرست سعید ذبیح، گروه نمایش «نقال‌ها» به سرپرست مرتضی اسدی‌مرام، گروه «شیرز» به کارگردان علی چناری و گروه «مارلیک» به کارگردان حسین نادری گروه های نمایشی هستند که در این پروژه حضور دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از دیروز تا امروز ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۳۹ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ نفر رسید.

سیماسادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۶۵ نفر رسید و خوشبختانه تا کنون ۱۵۲ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

او گفت: استانهای خوزستان، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید