وقوع دو زلزله 5.7 و 5.1 ریشتری در پاکستان


وقوع دو زلزله 5.7 و 5.1 ریشتری در پاکستان

زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ساعت 6.30 دقیقه امروز صبح مناطق مختلف در شمال و مرکز پاکستان را لرزاند.

وقوع دو زلزله 5.7 و 5.1 ریشتری در پاکستان به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، به نقل از سایت خبری "هم نیوز" این زمین لرزه شدید علاوه بر پایتخت پاکستان در مناطق وسیعی از مرکز و شمال غرب این کشور از جمله راولپندی، مردان مالاکند، لوئر دیر، ایبت آباد و بونیر کاملا احساس شد.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این زلزله سبب وحشت مردم محلی و حضور آن‌ها در خیابان‌ها شده است.
مرکز زلزله نگاری پاکستان مرکز این زمین لرزه را مناطق مرزی در خاک تاجیکستان و عمق آن را ۱۱۲ کیلومتر از سطح زمین اعلام کرد.
تاکنون گزارشی از خسارات یا تلفات این زمین لرزه اعلام نشده است.
رسانه‌های پاکستانی از وقوع دومین زلزله امروز (سه شنبه) به بزرگی ۵.۱ ریشتر در مناطق مختلف این کشور خبر دادند.
سایت خبری "جیو تی وی" به نقل از مرکز لرزه‌نگاری ملی پاکستان زلزله ۵.۱ ریشتری دقایقی پیش مناطق مختلف پاکستان از جمله پایتخت این کشور را برای بار دوم در ۱۲ ساعت گذشته به لرزه درآورد.
گزارش رسانه‌های محلی پاکستان حاکی است مردم مناطق مختلف ایالت‌های خیبرپختونخوا و پنجاب پاکستان از جمله مردم شهر‌های راولپندی، پیشاور، سوات، مانسرا، مالاکند، مری و نوشهره این زلزله را احساس کرده اند.
به گفته منابع خبری این زمین لرزه در عمق ۲۲۳ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته و کانون آن منطقه مرزی افغانستان و تاجیکستان بوده است.
رسانه‌های محلی با بیان اینکه هنوز هیچگونه خسارتی از این زمین لرزه گزارش نشده اعلام کردند: این دومین زلزله‌ای است که در ۱۲ ساعت گذشته مناطق مرکزی و شمالی پاکستان را به لرزه درآورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران