اجراهای خیابانی در کرمانشاه آموزشی و نشاط‌آور است


اجراهای خیابانی در کرمانشاه آموزشی و نشاط‌آور است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به شروع تئاترهای خیابانی و همچنین شیوع ویروس کرونا در کرمانشاه گفت: هنرمند در اجرای نمایش‌های خیابانی می‌تواند بیشترین تاثیر را برمخاطب داشته باشد به طوریکه هم جنبه آموزشی دارد و هم نشاط‌آور است.

«بهرام فاضلی‌زاد» روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پس از چهار ماه تعطیلی اجراهای زنده تئاتر، اجرای نمایش های خیابانی در سطح شهر کرمانشاه با شعار«من، تو، ما ، تئاتر، زندگی و کرونا» و در نخستین روز از با گروه تئاتر «باران» به سرپرستی «سعید ذبیحی» برگزار شد.

وی تئاتر را یکی از روش های موثر در آموزش و پیشگیری دانست و گفت: هنرمندان تئاتر در این اجراها می‌توانند با مردم ارتباط مستقیمی بگیرند و در این بین نکاتی را عنوان کنند که در یاد و ذهن تماشاچی ماندگار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه بااشاره به اینکه این پویش ملی تنها در چند استان کشور شروع شده و آثار ویژه پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در آن اجرا خواهد شد، افزود: کرمانشاه نیز از معدود استان های آغازگر این طرح می باشد که این اجراها می‌تواند الگوی مناسبی برای بهره برداری دیگر استان های کشور و حتی تجربه های بین المللی با این شیوه خلاقانه باشد.

فاضلی‌زاد ادامه داد: گروه ها در ۹۰ ثانیه فاصله چراغ های قرمز برای رانندگان و سرنشینان داخل خودروها برنامه اجرا کرده و فاصله اجتماعی گروه و مخاطب رعایت می شود، در این دوره چهار نمایش توسط چهار گروه تئاتر خیابانی به صورت تئانر پلاکارد طراحی شده اند که هنرمندان با استفاده از عروسک های نمایشی بر سر چهار راه به اجرا می پردازند و برای آگاهی و اطلاع مردم از وضعیت قرمز و هشدار به مردم بسیار موثر است.

وی اظهار داشت: شعار مناسبی برای این اجراها انتخاب سده که به پیشنهاد اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی بوده که امیدواریم که مردم این ویروس را بیشتر جدی بگیرند و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند تا شاهد درگیری کمتر هموطنان و همشهریانمان با این ویروس باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: تلاش ما در آینده توسعه فرآیند تولید و اجرای تئاتر خیابانی در سطح استان و بخصوص شهرستان های سفید خواهد بود و به طور قطع در این رویدادها گروه های بیشتری از فعالین تئاتر خیابانی استان را به کارگیری خواهیم کرد.

فاضلی‌زاد در پایان گفت: ۲۵ خردادماه روز نخست این اجراها بود و باتوجه به قرار داشتن استان کرمانشاه در وضعیت هشدار قرمز برنامه‌ی اجراها به صورت روزانه اعلام می شود.

این پویش هنری توسط اداره کل هنرهای نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان برگزار می شود و مجری این پروژه دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان است.

اجراهای خیابانی در کرمانشاه آموزشی و نشاط‌آور است اجرای تئاتر خیابانی در کرمانشاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی