ورود فتحی به استقلال با رانت صحت دارد/ هر چه ادبیات سخیف‌تر استقبال بیشتر!


ورود فتحی به استقلال با رانت صحت دارد/ هر چه ادبیات سخیف‌تر استقبال بیشتر!

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: اگر کسی حرف کارشناسی و منطقی می زند مورد هجمه قرار می گیرد و کسانی که حرفهای نامربوط می زنند و از ادبیات نامناسب و سخیف استفاده می کنند مورد اقبال قرار می گیرند.

سرویس ورزش مشرق – پیرو درگیری رسانه ای روزهای گذشته امیرحسین فتحی با علی جباری پیشکسوت باشگاه استقلال، همچنین انتقادات این مدیر اسبق از جذب یا فسخ قرارداد بازیکنان و مربیان قبلی خارجی این تیم، اوضاع فعلی باشگاه استقلال چندان روبراه به نظر نمی رسد. از طرفی شکایت بویان نایدنوف و وینفرد شفر برای دریافت مطالبات شان که مهلت چندانی برای استقلال قایل نشده و از سوی دیگر مشکلات مدیریتی درونی باشگاه با کارگزار قبلی و حالا مدیریت پیشین اوضاع را بغرنج ترسیم می کنند.

ورود فتحی به استقلال با رانت صحت دارد/ هر چه ادبیات سخیف‌تر استقبال بیشتر!

امیر رضا واعظی آشتیانی در گفت و گو با مشرق، درباره بحث های رسانه ای ایجاد شده بین فتحی با احمد سعادتمند و علی جباری اظهار داشت: باید تلاش شود که بداخلاقی صورت نگیرد. متأسفانه فضای ورزش ما فضایی است که اخلاق دیگر جایگاه خودش را در آن از دست می دهد. این در حالی است که باید نوع گفتمان ها، منصفانه و مبتنی بر این باشد که مخاطبین چیزی بیاموزند و از مطلبی استفاده کنند ولی اینگونه نیست یا کم دیده می شود. آنقدری که امروز به حواشی بی مقدار پرداخته می شود به متن توجهی نمی کنند.

وی ادامه داد: بزرگترها به هر جهت باید سعی کنند بزرگتری کنند و از خودشان رفتارها و نوع گفتمانی را نشان بدهند که نسلی که دارد به نوع گفتمان آنها نگاه می کند به آموزه هایش اضافه کند. یعنی به دانشش اضافه کند ولی ما می بینیم که همه اتفاقات برعکس است. یعنی اینکه اگر کسی حرف کارشناسی و منطقی می زند مورد هجمه قرار می گیرد و کسانی که حرفهای نامربوط می زنند و از ادبیات نامناسب و سخیف استفاده می کنند مورد اقبال قرار می گیرند و این فاجعه فرهنگی است.

مدیر اسبق استقلال افزود: این نقیصه را نه تنها در ورزش بلکه در بخشهای سیاسی و هنری و غیره هم می بینیم و این خوب نیست و ما باید چاره اندیشی کنیم که چه اتفاقی رخ داده که در فضای رسانه ای مبادرت به یکسری صحبتهایی می شود که می تواند هم ایجاد بحث های حقوقی کند و هم اینکه بداخلاقی رواج پیدا کند.

واعظی درباره جدل رسانه ای فتحی و جباری گفت: صحبتهایی که بین فتحی و جباری رد و بدل شده است پس از مدتی سکوت مدیرعامل قبلی بوده تا به زعم خودش اتفاق خاصی پیرامون باشگاه استقلال نباشد که خود این سکوت شان خوب بوده ولی اینکه کسانی که غیر مسئول هستند و هیچ مسئولیتی ندارند وارد مباحثی می شوند که تحریک کننده دیگران است خوب نیست. لذا من اصلا نمی خواهم وارد دعوایی که بین فتحی و جباری رخ داده بشوم ولی نگفتن این موضوعات هم خیلی نگرانی ایجاد نمی کند.

وی تأکید کرد: از قدیم گفته اند حرف نزده را همیشه می توان زد ولی حرفی که گفته شد دیگر جمع کردنی نیست و تبعات منفی اش پای خیلی ها را به وسط می کشد. بزرگترها باید این موضوع را بدانند. این اثرات خوبی بین مخاطبان باشگاه استقلال نخواهد داشت. به هر صورت موضوعات مربوط به قراردادهایی که بسته شده باید مورد بررسی قرار بگیرد که یا در این کشور بر اساس موازین قانونی و حقوقی جلو می رویم یا بناست که سلیقه ای برخورد کنیم.

ورود فتحی به استقلال با رانت صحت دارد/ هر چه ادبیات سخیف‌تر استقبال بیشتر!

این مدیر ورزشی خاطرنشان کرد: اگر قراردادی منعقد شده و مدیران بعدی تأیید کردند که آن قرارداد به صرفه، صلاح و منافع باشگاه نبوده از راهکارهای قانونی و منطقی ورود کنند. مشکلی که در بین مدیران ما به کرات دیده می شود عدم توجه به وفای به عهد است. چیزی که در اسلام بسیار به آن تأکید شده است ولی متأسفانه ما خیلی به آن اهتمام نداریم.

آشتیانی یادآور شد: اگر قراردادی فریبکارانه بوده مراجع ذیصلاح وارد شوند. اگر می خواهیم سلیقه ای ورود کنیم که وجاهت قانونی ندارد و این می شود فسخ یکطرفه! کاری که با وینفرد شفر صورت گرفت. ما در حقوق اقاله داریم یعنی طرفین با تفاهم قرارداد را فسخ می کنند ولی هیچ جای قانون چیزی پیدا نمی کنید که قرارداد یکطرفه فسخ شود مگر بندی در آن ذکر شده باشد.

وی ادامه داد: یک مدیرعاملی می رود و بعدی می آید و می گوید قرارداد اشکال دارد. خب می توان طبق قانون جلو رفت اما اینکه یکمرتبه بگوییم دستمزد فلان بازیکن و مربی را نمی دهیم. اینها همه خلاف قانون است و مشکلاتی را ایجاد می کند. حرف من این است اگر می خواهند بازیکن خارجی بیاورند و مربی خارجی بیاورند ابتدا ببینند درآمدشان چقدر است. اما اگر بروند یک نفر را بیاورند و وفای به عهد نکنند ثمره ای جز خسارت زدن به باشگاه ندارد. وقتی نظارتی وجود ندارد همین می شود.

واعظی آشتیانی گفت: یکی از ارکان اساسی در هر سازمانی نظارت است. در هر سازمانی یا هر تشکیلاتی یکی از مهمترین اقدامات اجرای مُرّ قانون است. بعد اگر در همان سازمان نهاد نظارتی اقدامات مدیران را رصد نکند هرج و مرج می شود. مشابه اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال و یا باشگاه استقلال، پرسپولیس و دیگر فدراسیون ها رخ می دهند.

وی در این باره که علی جباری گفته فتحی با رانت وارد باشگاه شده افزود: اینکه گفته شده فتحی با رانت فلان فرد آمده است درست است. هر کسی با یک رانتی به نهادی وارد می شود ولی مهم این است که فرد وارد شونده اثرگذاری و موفقیتش چقدر است. اتفاقا انتقاد من همیشه همین بوده که برخی افراد قومی و قبیله ای می آیند و هیچ کار مثبتی هم انجام نمی دهند.

مدیر اسبق استقلال گفت: این حرف، حرف کاملا درستی است ولی اینکه آن را منتسب کنیم به همه کسانی که از بیرون آمدند ناکارآمد بوده اند این انصاف نیست. اتفاقا برخی افرادی که در ورزش هستند خودشان رصد کنند و ببینند خودشان چطور وارد شدند. هر کسی به بهانه ای می آید. اگر این بهانه منطقی بوده باشد و منجر به پیشرفت شود این هیچ ایرادی هم ندارد ولی برعکسش خوب نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها