لشگر کرونایی‌های جهان هشت میلیونی شد


لشگر کرونایی‌های جهان هشت میلیونی شد

با ادامه همه گیری ویروس کرونا در جهان شمار مبتلایان به این ویروس از مرز هشت میلیون تَن عبور کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، تعداد جان باختگان بر اثر این ویروس نیز از مرز437,295 عبور کرده است.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

لشگر کرونایی‌های جهان هشت میلیونی شد

لشگر کرونایی‌های جهان هشت میلیونی شد

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

کشورهای قاره آمریکا

در تازه ترین تحولا آمریکا رئیس جمهور این کشور ادعایی تازه و عجیب مطرح کرده است. دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: تست‌گیری کرونا ما بسیار بیشتر و پیشرفته‌تر از هر کشور دیگری است، ما کاری بسیار عالی در این زمینه انجام داده‌ایم و به همین خاطر موارد ابتلای بیشتری را نشان می‌دهد. اگر تست نمی‌گرفتیم یا آزمایش‌هایمان ضعیف بود، تقریبا هیچ مورد ابتلایی گزارش نمی‌شد. تست‌گیری یک شمشیر دو لبه است؛ ما را ضعیف نشان می‌دهد، اما خوب است که آن را داریم! به گزارش وال استریت ژورنال همزمان با این ادعای ترامپ سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان بیماری کووید-۱۹ را به دلیل عوارض جانبی خطرناک این دارو لغو کرد. نام داروی هیدروکسی کلروکین -که چندین دهه است برای درمان بیماری مالاریا مورد استفاده قرار می‌گیرد- از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان به‌عنوان یک داروی احتمالی برای درمان بیماری ناشی از این ویروس (بیماری کووید-19) مطرح بوده و حتی در برخی کشورها از آن استفاده شده است.

با وجود نگرانی‌های مطرح شده درباره استفاده از هیدروکسی کلروکین، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بارها از تریبون‌های مختلف مدعی مؤثر بودن این دارو در درمان بیماری کووید-19 شده و در حالی که هیچ‌گونه تخصصی در علوم پزشکی ندارد، استفاده از این دارو را برای درمان بیماران مبتلا به کووید-19 توصیه کرده است.

این کشور تا کنون بیش از 2,174,327 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و در شبانه روز گذشته نیز 12,099 مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده است. با فوت 263 تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار کلی جان باختگان این کشور هم به 118,121 تن رسیده است.

اما در برزیل که رتبه دوم دنیا را به خود اختصاص داده شرایط بیش از پیش وخیم تر شده است. به گزارش گاردین عمیق‌تر شدن فاجعه گسترش کرونا در برزیل، یادآور تراژدی همه‌گیری آنفلوانزای اسپانیایی سال ۱۹۱۸ میلادی در این کشور آمریکای لاتین است؛ کشوری که حالا پس از آمریکا رتبه دوم میزان مرگ و میر و ابتلا در اثر کرونا را در سطح جهان به خود اختصاص داده است. براساس پیش بینی یکی از دانشگاه‌های واشنگتن احتمالا بیش از ۱۰۰ هزار برزیلی دیگر تا پیش از ماه آگوست (اواسط مرداد تا اواسط شهریور) جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست می‌دهند و به این ترتیب این کشور صاحب بیشترین نرخ مرگ و میر ناشی از این ویروس تاجدار خواهد شد. در این میان و با عمیق‌تر شدن فاجعه همه گیری کرونا، خشم شدید نسبت به واکنش «ژائیر بولسونارو» رییس جمهوری این کشور در مواجهه با کرونا بالا گرفته است. «کلودیو برتولی فیلو» نویسنده کتابی که در مورد بیماری همه گیر ۱۹۱۸ نوشته شده، می‌گوید: رهبران آن زمان برزیل در ابتدا آنفولانزای ناشناخته را دستکم گرفتند، درست همان کاری که بولسونارو انجام داد و آن را یک سرماخوردگی ساده توصیف کرد.

این کشور تا کنون بیش از873,963 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و در شبانه روز گذشته نیز 6,081 مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده است. با فوت96 تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار کلی جان باختگان این کشور هم به 43,485 تن رسیده است.

اوضاع در مکزیک و شیلی چندان بهتر نیست؛ در شیلی تا کنون بیش از 179,436 مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده و در شبانه روز گذشته نیز 5,143 مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده است. با فوت39 تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار کلی جان باختگان این کشور هم به 3,362 تن رسیده است.

در مکزیک تا کنون بیش از 146,837 مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده و در شبانه روز گذشته نیز4,147 مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده است. با فوت269 تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار کلی جان باختگان این کشور هم به17,141 تن رسیده است.


اروپا

سایت اوینینگ استاندارد، از احتمال تولید واکسن کرونا در انگلیس تا بهار یا حداکثر تا تابستان سال 2021 خبر داد. پروفسور رابین شتاک دانشمند انگلیسی که سرپرستی یکی از گروه های تولید واکسن در انگلیس را برعهده دارد درباره پیش‌بینی‌اش از زمان تولید واکسن کرونا گفت: بعید است که واکسن کرونا تا پایان سال 2020 ساخته شود اما ما امیدواریم بتوانیم تا پایان چهار ماهه اول یا دوم سال 2021 یعنی بهار یا حداکثر تابستان آینده ساخت واکسن را در انگلیس آغاز کنیم.

این کشور تا کنون بیش از 296,857 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و در شبانه روز گذشته نیز968 مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده است. با فوت38 تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار کلی جان باختگان این کشور هم به 41,736 تن رسیده است.

در روسیه رئیس جمهوری این کشور دستوری را صادر کرد که بر اساس آن ویزای اتباع خارجی در روسیه بخاطر شیوع کرونا به صورت خودکار برای سه ماه دیگر تمدید می‌شود. به گزارش خبرگزاری «تاس»،بر اساس دستور رئیس جمهوری روسیه، دستور شماره ۲۷۴ وی مورخه ۱۸ ماه اوریل سال ۲۰۲۰ که مطابق آن ویزای خارجیان در روسیه برای سه ماه تمدید شده بود، بار دیگر برای سه ماه و این بار تا روز ۱۵ ماه سپتامبر ۲۰۲۰ به صورت خودکار تمدید می شود.پوتین در دستور خود همچنین اجازه داد تا اتباع خارجی از کشورهایی که مطابق موافقت نامه دولتی می توانند بدون روادید سفر به روسیه سفر کنند، مجوز کار (بروسی پاتنت) را بدون مشکل دریافت کنند.

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز،آمار کرونا را اعلام کرد. بر همین اساس تعداد موارد آلودگی به ویروس کرونا مشاهده شده در طول یک روز گذشته در این کشور 8 هزار و 246 نفر بود که کمترین میزان ابتلا از اول ماه مه (12 اردیبهشت ماه) تاکنون محسوب می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، بر اساس این اطلاعات، رشد روزانه ابتلا به بیماری کووید-19 در روسیه 1.6 درصد، در مقابل 1.7 درصد در روز قبل بوده است. در مجموع، 537 هزار و 210 نفر در کشو به عفونت کرونا آلوده شده‌اند.بطور مشخص، موارد جدید آلودگی، 1360 نفر در شهر مسکو، 689 نفر در منطقه مسکو 252 نفر در سن پترزبورگ، 233 نفر در منطقه سه‌وردلوفسک و 220 نفر در منطقه وارونژسک کشف شده است.این ستاد یادآور شد که 2 هزار و 831 مورد (34.3 درصد) عفونت‌های جدید هیچیک از علائم بالینی بیماری را ندارند. در حال حاضر، 245 هزار و 580 نفر در سراسر روسیه به درمان خود ادامه می ‌دهند.

ضمن اینکه، تعداد بیمارانی که طی 24 ساعت گذشته بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند هم 4 هزار و 489 نفر است که بدین ترتیب تا به امروز، تعداد کلی موارد درمان شده به 284 هزار و 539 نفر رسیده است.بطور کلی 53 درصد از کل افراد آلوده به ویروس کرونا درمان شده‌اند. موارد بهبودی در شهر مسکو- 1549 بیمار، در منطقه مسکو- 849 نفر، در منطقه تولسک- 146 نفر، در جمهوری خودمختار خانتی-مانسیسک- 130 نفر و در منطقه کیروفسک 86 نفر بودند.

آسیا

موارد ابتلا به ویروس کرونا طی روزهای اخیر در هند بالا رفته که باعث افزایش نگرانی در بحبوحه بازگشایی اقتصاد این کشور پس از هفته ها تعطیلی های سختگیرانه شده است. رشد تولید ناخالص داخلی 3.1 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد داشت که آهسته ترین سرعت رشد حداقل در هشت سال گذشته بود. انتظار می رود آمار اقتصادی در سه ماهه دوم بدتر باشد. این کشور تا کنون بیش از 342,841 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و در شبانه روز گذشته نیز 10,058 مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده است. با فوت 394 تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار کلی جان باختگان این کشور هم به 9,914 تن رسیده است.

طی 24 ساعت گذشته با شناسایی 5248 مورد جدید ابتلا به کرونا در پاکستان، شمار مبتلایان به این ویروس مرگبار به 144478 نفر رسید.بر این اساس در 24 ساعت گذشته 97 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.در 24 ساعت گذشته با بهبودی 1986 نفر از مبتلایان، شمار کلی بهبودیافتگان از این بیماری در این کشور به 53721 نفر افزایش یافت.در این مدت 29385 نفر نیز تست داده‌اند که از این تعداد، تست 5248 نفر مثبت اعلام شده است.در حال حاضر ایالت پنجاب با 54138 مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا، در صدر مناطق آلوده پاکستان قرار دارد.

بنگلادش نیز تا کنون بیش از 90,619 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و در شبانه روز گذشته نیز 3,099 مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده است. با فوت 38 تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار کلی جان باختگان این کشور هم به1,209 تن رسیده است.

خاورمیانه

به گزارش تی آر تی، با ثبت 18 مورد جدید مرگ و میر طی 24 ساعت اخیر، تعداد قربانیان کرونا در ترکیه به 4825 نفر رسید.در طول این مدت 42 هزار و 32 آزمایش جدید انجام شده و 1592 مورد جدید ابتلا نیز ثبت گردید.با 947 نفری که از بیمارستان مرخص شدند نیز تعداد افراد بهبود یافته به 152 هزار و 364 نفر رسید.

در عربستان نیز وزارت بهداشت این کشور به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره کرد. به گزارش روزنامه عکاظ، این وزارتخانه اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۵۰۷ نفر دیگر در عربستان کرونا گرفته اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به ۱۳۲ هزار و ۴۸ نفر افزایش پیدا کرد.طبق گزارش وزارت بهداشت عربستان، طی ساعات گذشته در این کشور ۳۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند که شمار فوتی های ناشی از کرونا به ۱۰۱۱ نفر رسید.مقامات بهداشتی سعودی از وخامت حال ۱۸۹۷ کرونایی هم خبر دادند.

اما در ایران سخنگوی وزارت بهداشت سخنگوی وزارت بهداشت گفت که تست کرونای ۲۴۴۹ نفر دیگر مثبت شده است و از دیروز تا امروز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۲ مورد بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور نیز به ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر رسید که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۹۵۰ نفر رسید. اما خوشبختانه تا کنون ۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۲۷۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

استانهای خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند و موارد بستری در استانهای تهران، خراسان رضوی و بوشهر در حال افزایش است.

لازم به ذکر است که ایران با اعلام۱۱۳ فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس به رده پنجم جدول صعود کرد.

310311

کد خبر 1399987

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد