زنجیره ارزش تولید صنایع دستی افزایش یابد


زنجیره ارزش تولید صنایع دستی افزایش یابد

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: باید شرایطی فراهم شود تا زنجیره ارزش تولید صنایع دستی در استان و شهرستان ها افزایش یابد.

فریدون فعالی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت هفته جهانی صنایع دستی و تجلیل از معلولین و فعالان صنایع دستی شهرستان سیرجان افزود: از معین های اقتصادی و کسانی که در این زمینه کارمی کنند خواسته شود شرایطی را آماده کنند تا قبل و بعد از تولید محصول اقداماتی انجام شود که ارزش افزوده در محل تولید رقم بخورد و این صنعتگر بتواند حاصل تولیدش را خودش دریافت کند.
وی تصریح کرد: شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که مجبور نباشیم محصول تولیدی و صنعتی در این شهرستان تولید شود، اما برای تکمیل و یا حتی رنگ آمیزی و تزیین به استانی دیگر برود پس باید از همین شهرستان جنبه صادرات داشته باشد و دست دلالان کوتاه شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان گرد: بیش از ۱۷ هزار نفر صنعتگر صنایع دستی در سیرجان شهر جهانی گلیم مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ارتقای سطح بخش‌های آموزش و احیای صنایع دستی منسوخ شده در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان است و حمایت از فعالان این حوزه اولویت کاری این اداره کل خواهد بود.
فعالی با اشاره به سودآوری بالای صنایع دستی گفت: نیاز است دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های صنعتی و معدنی استان از صنعتگران صنایع دستی حمایت کنند و ما در سال جهش تولید ضمن توجه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل شیوع کرونا، در راستای کاهش رکود در بازار صنایع دستی گام ها و اقدامات جدی داریم.
در این مراسم ازمعلولین و فعالان بخش صنایع دستی سیرجان تجلیل شد.

همچنین تفاهم نامه همکاری بین باشگاه فرهنگی و ورزشی گل گهر سیرجان و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان در راستای حمایت از صنایع شهر جهانی گلیم و جذب توریست ورزشی تلاش ها و اقدامات فی مابین امضا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022