دستمزد شگفت انگیز سلبریتی ها و اینفلوئنسرها برای بازی در تیزرهای تبلیغاتی


دستمزد شگفت انگیز سلبریتی ها و اینفلوئنسرها برای بازی در تیزرهای تبلیغاتی

رکنا: یک کارشناس اظهار کرد که اغلب بازیگران و خود شرکت‌ها قرارداد محرمانگی هم امضا می‌کنند چون نه تنها افشای اطلاعات مربوط به قراردادها می‌تواند برای آنها حاشیه درست کند بلکه برخلاف معافیت مالیاتی که فعالیت‌های هنری دارند، این دست فعالیت‌ها مشمول مالیات می‌شوند و هر دو طرف باید آن را در اظهارنامه مالیاتی‌شان قید کنند.

به گزارش رکنا، در این نوشته به دستمزد سلبریتی ها پرداخته شده است:

سن ایچ و نوید محمدزاده

حضور نوید محمدزاده در تبلیغ تلویزیونی آبمیوه سن ایچ از این جهت جالب است که تا پیش از این معمولا همان بازیگرانی که در سریال‌های تلویزیونی می‌دیدیم، زحمت بازی در تبلیغات تلویزیونی را می‌کشیدند اما نوید محمدزاده نه تنها بازیگر تلویزیونی محسوب نمی‌شود بلکه در کارنامه‌اش فیلم‌های زیادی دارد که با سلیقه تلویزیون اصلا جور نیست.

نکته جالب دیگری که حضور او را در آگهی سن ایچ متفاوت می‌کند، بازی بدون دیالوگش است. عده‌ای می‌گویند محمدزاده برای همین حضور بدون دیالوگ چند دقیقه‌ای، ۸۰۰ میلیون تومان دستمزد گرفته است. یک سری منابع نسبتا آگاه هم به روزنامه هفت صبح گفته‌اند که قرارداد محمدزاده با سن ایچ گسترده‌تر از همین یک تیزر است و دستمزداش هم بین یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. همین یک فاکتور می تواند حضور او را در یک آگهی تلویزیونی را کاملا توجیه کند، حتی اگر این آگهی، کپی نه چندان حرفه‌ای از یک تیزر خارجی باشد و خیلی‌ها چنین حضوری را با رویه کلی محمدزاده متناسب ندانند. برخی شایعات دیگر نیز می‌گوید نوید محمدزاده می‌خواهد قرارداد یک ساله‌اش با سن‌ایچ را گسترده‌تر کند و به عنوان سفیر این برند در همه مراسم‌ها، بیلبوردها و… این برند حضور داشته باشد. طبق برخی شایعات اگر چنین اتفاقی بیفتد این سلبریتی در حدود ۱۲ میلیارد تومان برای یک سال دریافت خواهد کرد!

نمی‌دانیم ایده مدیران سن ایچ چه بوده که تصمیم گرفته‌اند از نوید محمدزاده برای تیزر تبلیغاتی خود استفاده کنند. شاید مسئله بودجه در میان بوده و یا شاید مسئولان مارکتینگ این برند خوشنام، تصمیم گرفته‌اند از تبلیغات «پپسی» و «پله»، الگو بگیرند. با این وجود اما به نظر نمی‌رسد برند سن ایچ از نظر معیارهای مارکتینگ با این سلبریتی چندان هم‌خوانی داشته باشد.

دستمزد شگفت انگیز سلبریتی ها و اینفلوئنسرها برای بازی در تیزرهای تبلیغاتی

دلپذیر و امین حیایی

امین حیایی هم که مدت‌هاست در سینما و تلویزیون کم رنگ شده اما هنوز محبوب و بفروش به نظر می‌رسد، مدتی است که سفیر برند محصولات بیژن شده. حالا نه تنها او را در تبلیغ تلویزیونی سس بیژن می بینیم بلکه تصویر بزرگش روی ماشین های حمل مواد غذایی و بیلبوردها هم دیده می شود.

یکی از هوشمندی‌هایی که سازندگان تبلیغ سس بیژن انجام داده‌اند این است که سبک تیزری که امین حیایی در آن حضور دارد با شوخ و شنگی هایی که در سبک بازیگری این سلبریتی می بینیم، همخوانی دارد.

تبلیغات سس بیژن یک حاشیه دیگر هم داشته است. شعار تبلیغاتی که بیژن استفاده می کند (بیژن خونت که بیفته دیگه خودت نیستی) مشابه شعار تبلیغاتی برند تنقلات اسنیکرز است (وقتی گرسنه‌ای، دیگه خودت نیستی). منتقدان آگهی بیژن نه تنها به کپی بودن شعار اعتراض دارند، بلکه می‌گویند چنین شعاری اصلا با برندی که سس تولید می‌کند همخوانی ندارد.

اینطور که شنیده شده امین حیایی هم برای حضور در سلسله تبلیغات بیژن که شامل تیزر و بیلبورد و… می‌شود، حدودا ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان دستمزد گرفته است.

آتیلا پسیانی و چای گلستان

آتیلا پسیانی هم مدتی است در تبلیغات چای گلستان دیده می‌شود. او قبلا هم در کمپین تبلیغاتی بانک مسکن حضور داشت اما آنجا فقط از صدای او استفاده شده بود.

این بار همزمان با دیده شدن تصویرش در حال دم کردن چای گلستان بر بیلبوردهای شهر، آگهی تبلیغاتی همین برند از تلویزیون پخش می‌شود. آگهی که از نظر ایده و اجرا صدای خیلی از مخاطبان را در آورده است. انتقاد اصلی آنها به سوژه دم دستی است که برای این آگهی انتخاب شده یعنی استفاده دائم از یک برند در طول سال های متمادی.

شنیده‌ها می‌گویند پسیانی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان برای حضور در کمپین های تبلیغاتی چای گلستان دریافت کرده است.

کاله و شقایق دهقان و الهام پاوه‌نژاد و دانیال خیرخواه

«دو خواهر که با وجود اختلاف سلیقه زیاد در همه چیز، بر سر یک برند نوشیدنی خاص (نوشابه لبنی لاکیدو محصول شرکت کاله) توافق دارند». این ایده تبلیغاتی یکی از نوشیدنی های زیر مجموعه کاله است که شقایق دهقان در آن بازی می‌کند و روی آنتن تلویزیون می‌رود.

شقایق دهقان جزو سلبیریتی هایی است که قبلا هم سفیر برند شوینده سیف بود و در کمپین‌های تبلیغاتی آن که بیشتر در فضای مجازی منتشر می‌شد، حضور پیدا می‌کرد. جالب اینکه دهقان در یکی از استندآپ کمدی‌هایی که برای برنامه خندوانه اجرا کرد، با زبان طنز به اغراق آمیز بودن آگهی‌های تبلیغاتی پرداخته بود، به همین دلیل هم هر وقت سر و کله‌اش در یکی از همین آگهی ها پیدا می‌شود، خیلی‌ها یاد همان استندآپ می‌افتند.

گفته می‌شود مبلغ دریافتی او کم‌تر از ۵۰۰ میلیون تومان است.

الهام پاوه نژاد هم جزو سلبیریتی‌ هایی است که به تازگی برای برند کاله تبلیغ می‌کند. او در تیزر ماست و نوشیدنی کفیر ناری کاله که برای اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی کاله ساخته شده، بازی کرده است.

گفته می‌شود مبلغ دریافتی او کم‌تر از ۳۰۰ میلیون است.

دانیال خیرخواه که یک اینفلوئنسر اینستاگرامی است، بالاخره پست‌های تبلیغاتی خود را شروع کرد. او برای ماست و نوشیدنی کفیر ناری کاله یک ویدئو ساخته که بسیار حرفه‌‌ای است.

دانیال خیرخواه برای هر پست اینستاگرامی خود مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کند اما قراردادش با کاله ۵ ماهه است و بنابراین قیمت کم‌تری گرفته است. شنیده‌ها حاکی از این است که حدود ۸۰ میلیون تومان برای این ساخت این ویدئو گرفته است.

آدامس دنکسیر و پوریا پورسرخ

مدال یکی از انتخاب‌های عجیب و غریب قطعا به آدامس دنکسیر می‌رسد. این آدامس، پوریا پورسرخ را به عنوان سفیر برند خود انتخاب کرده که جای سوال است چه معیاری برای انتخاب او وجود داشته است. از سوی دیگر بیلبوردها و تیزرهای این برند همه چیز را تداعی می‌کند جز آدامس!

گته می‌شود رقم دریافتی او برای این تیزر تبلیغاتی کم‌تر از ۵۰۰میلیون تومان است.

غذای آماده ب.آ و برزو ارجمند

غذای آماده ب.آ برای تبلیغ فلافل خود از بروز ارجمند استفاده کرده و این سلبریتی حضور پر رنگی در این تیزر دارد. برزو ارجمند در این تیزر حاضر شده لباس آشپزی به تن کند و دیالوگ‌های گل درشت تبلیغاتی و البته نه چندان بامزه آن را بیان کند.

گفته می‌شود رقم دریافتی او برای این تیزر تبلیغاتی کم‌تر از ۴۰۰ میلیون تومان است.

چای کاپیتان و امیر عباس گلاب

چای کاپیتان که مدیرعامل‌اش دوستی و رفاقت دیرینه و نزدیکی با امیرعباس گلاب دارد، از چند سال پیش که این خواننده هنوز به شهرت نرسیده بود از گلاب استفاده می‌کرد.

حالا که آقای گلاب مشهور شده و تقریبا جزو سلبریتی ها محسوب می‌شود، تیزرهای بیشتری برای این برند بازی می‌کند.

در این تیزر از صدای این خواننده نیز استفاده می‌شود تا افرادی که با چهره او آشنایی ندارند حداقل از روی صدایش او را بشناسند!

رستوران ارکیده و یکتا ناصر و خانواده محترم

رستوران ارکیده که جزو رستوران‌های مشهور شهر و جاده چالوس و شمال کشور محسوب می‌شود از حضور یکتا ناصر و همسرش برای تبلیغ‌های بیلبوردهایش استفاده کرده. کسی می‌داند چرا؟!

شهر فرش و پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی مدت‌هاست که به عنوان سفیر برند شهر فرش مشغول به کار است و به نظر می‌رسد جزو معدود انتخاب‌های نسبتا مناسب در میان سلبریتی ها و برندها است.

چند انتخاب مناسب در میان سلبریتی ها

سیروان، زانیار، گلزار و سان استار و سانی نس:

این دو برند آبمیوه از سفیران برند مناسبی استفاده کرده‌اند که فضای انرژیک و جوانانه سان استار و سانی را به مخاطبان منتقل می‌کند. روزنامه «هفت‌ صبح» درباره استفاده سیروان، زانیار و گلزار در تبلیغات این برندها، اینگونه نوشته است: سان استار با هوشمندی بالا به دنبال یک چهره مشهور رفت و قمار بزرگی انجام داد که موفق از آب درآمد. شایعه است که منفعت مالی این قرارداد برای سیروان در حدود ۵ میلیارد تومان در سال است. برند سانی نس دقیقا زمانی به سراغ گلزار رفت که ایده همکاری سان استار با سیروان جواب گرفت. قرارداد سانی نس و گلزار در سال ۱۳۹۶ شروع شد و تا سال گذشته هم ادامه داشت. اولین حضور گلزار برای سانی نس تقریبا همزمان شد با اکران فیلم سلام بمبئی. به همین دلیل قیمت گلزار بالا بود و امکان همکاری همه جانبه وجود نداشت. شایعه شده گلزار در آن زمان برای چند فریم عکاسی و چند ثانیه حضور در تیزر تبلیغاتی این برند، مبلغی در حدود یک میلیارد تومان دریافت کرده بود.»

خانه مد رادا و مهدی پاکدل:

انتخاب مهدی پاکدل به عنوان سفیر برند خانه مد رادا نیز جزو انتخاب‌های مناسب محسوب می‌شود. تیپ و پوشش این سلبریتی با نوع تبلیغات این برند همخوانی دارد و عکس‌ها و تیزرها نیز بسیار حرفه‌ای تهیه شده است.

نوین چرم و بهرام رادان و بهنوش طباطبایی و رضا یزدانی:

نوین چرم توانست با انتخاب بهرام رادان به عنوان سفیر برند خود، بهترین استفاده از این سلبریتی را داشته باشد. نوین چرم با استفاده از بهرام رادان توانست به برندینگ خوبی دست پیدا کند. لادن طباطبایی هم انتخاب مناسب دیگری بود که البته چند ماه بعد از اکران بیلبوردهای آن، ایراد ممیزی گرفته و برای همیشه از سطح شهر جمع‌ آوری شد. رضا یزدانی نیز با پوشیدن کت‌های چرم عجیب و غریب خود در همه کنسرت‌هایش به تبلیغ نوین چرم پرداخت (نکته: مدیر برنامه‌های این سه سلبریتی یک نفر است).

رازهای مشارکت برندها و سلبریتی ها و آژانس‌های تبلیغاتی

یک کارشناس تبلیغات که مشاور تبلیغاتی خیلی از چهره های معروف برای بستن قرارداد با شرکت‌های تجاری است درباره عرف دستمزد بازیگران برای شرکت در تبلیغات تلویزیونی به روزنامه هفت‌صبح می‌گوید:

«نمی توان دقیقا عدد داد. دستمزد به خیلی چیزها بستگی دارد مثلا مدت قرار داد، مدیایی که قرار است در آن تبلیغات منتشر شود، میزان حضور بازیگر در برنامه‌های تبلیغاتی و… مثلا یک بازیگر مثل امین حیایی می‌شود سفیر یک برند و باید در افتتاحیه‌ها و برنامه‌هایی که از سوی شرکت بیژن برگزار می‌شود، هم حاضر شود. خب قطعا چنین قراردادی خیلی مبلغ بالایی دارد نسبت به قرارداد بازی در یک یا چند تیزر یک دقیقه ای.» او به محرمانه بودن مبلغ قراردادها هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «اغلب بازیگران و خود شرکت‌ها قرارداد محرمانگی هم امضا می‌کنند چون نه تنها افشای اطلاعات مربوط به قراردادها می‌تواند برای آنها حاشیه درست کند بلکه برخلاف معافیت مالیاتی که فعالیت‌های هنری دارند، این دست فعالیت‌ها مشمول مالیات می‌شوند و هر دو طرف باید آن را در اظهارنامه مالیاتی‌شان قید کنند. بنابراین ترجیح داده می‌شود حرفی در این مورد زده نشود اما می‌توان گفت که دستمزد بازیگران برای حضور در برنامه‌های تبلیغاتی بسیار بالاتر از دستمزدشان برای کارهای هنری است، حتی بعضا چند برابر دستمزد شرکت در یک فیلم سینمایی را طلب می‌کنند که منطقی هم هست. در همه جای دنیا همین است. بعضی از چهره‌ها هم بخشی از دستمزدشان را در قالب مشارکت در سود دریافت می‌کنند که این هم یک عرف جهانی است.» او به دردسرهایی که برندها برای پیدا کردن بازیگر مناسب و بستن قرارداد با او دارند هم اشاره می‌کند و می گوید: «اول اینکه باید بازیگری پیدا شود که کار را قبول کند. خیلی از چهره‌ها حاضر نیستند در تبلیغات حاضر شوند و راضی کردن آنها سخت است بعد که آنها راضی شدند، باید وارد پروسه دریافت مجوز از صدا و سیما بود چون سازمان اجازه حضور هر هنرپیشه‌ای را در آگهی‌های بازرگانی نمی‌دهد. مثلا می‌دانم در مورد نوید محمدزاده پروسه خیلی طولانی طی شد که مسئولان سازمان به حضور او رضایت بدهند که بخشی از دلیل رضایتشان هم خوش نام و قدیمی بودن برند سن ایچ بود، چه بسا اگر یک برند تازه کار چنین درخواستی داشت اصلا موافقت نمی‌شد. مرحله بعد هم راضی کردن بازیگر برای بندهای مختلف قرارداد است. مثلا در مورد برند شوینده‌ای که خانم حمیدی در تبلیغات شهری آن حضور دارند و بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هم دستمزد گرفته‌اند، ابتدا قرار بود افراد دیگری حاضر باشند اما با آنها توافق نشد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس