خسارت 30 میلیارد تومانی سیل به کشاورزی سلماس در سال گذشته


خسارت 30 میلیارد تومانی سیل به کشاورزی سلماس در سال گذشته

معاون فرماندار سلماس از خسارت 30 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی شهرستان طی سال گذشته خبرداد.

توحید معصوم زادگان امروز ۲۶خرداد در جلسه هماهنگی، پیشگیری و مدیریت اطفای حریق در اراضی ملی شهرستان گفت: در سیل سال گذشته سلماس، ۳۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی به روستاهای سلماس خسارت وارد شد وخسارات دیگر در حوزه راه و... درمنطقه هم رخ داد که حاکی از لزوم آمادگی برای مقابله بابحران‌های طبیعی است.

معصوم زادگان اظهار کرد: بحث آتش سوزی مراتع همه ساله در شهرستان وجود دارد که اکوسیستم و حاصلخیزی خاک را ازبین می برد و باعث بالقوه شده خطر سیل در این مناطق می شود.

معاون فرماندار سلماس تصریح کرد: حدود ۹۵درصد آتش سوزی مراتع ریشه در عامل انسانی دارد و قطعا ماانسانها با مدیریت رفتار و رعایت نکات ایمنی می توانیم مانع ازاین اتفاق ناگوار شویم.

وی افزود: متاسفانه کشورمان ازنظر بلایای طبیعی حادثه خیز بوده و از۲۰ نوع بلایای طبیعی موردانتظار درایران ۱۳مورد در آذربایجان غربی رخ می دهد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی مناطق پرخطر، تقویت گشت‌های اطفای حریق و استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم‌نهاد و بسیج نیروهای مردمی ازجمله اقدامات لازم برای مقابله با حریق مراتع است.

معصوم زادگان با بیان اینکه ارزش و اهمیت منابع طبیعی و حراست از آنها در سوره انفال به صورت مفصل برای بشر تشریح و بیان شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر بیانات ائمه معصومین و آیات الهی، اصل ۴۵ و ۵۰ قانون اساسی نیز به ارزش منابع طبیعی پرداخته که هر دو مهم تأکید بر حفظ و حراست این نعمت الهی برای آحاد مردم دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به روشهای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع و عرصه های طبیعی سلماس، موضوع آموزش، ترویج، تبلیغ و در یک کلام فرهنگ سازی را مهم و از اولویتهای اداره عنوان کرد و گفت‌: در مرحله بعد موضوع مشارکت مردم مطرح است که با عنایت به گستردگی عرصه ها و کمبود نیرو و امکانات در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلماس در حال حاضر از پتانسیل حضور افراد ساکن در عرصه ها، دهیاران، شوراها، بهره برداران، فعالان منابع طبیعی و...استفاده می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی