آمادگی سازمان محیط‌زیست برای نجات جنگل‌های زاگرس و البرز


آمادگی سازمان محیط‌زیست برای نجات جنگل‌های زاگرس و البرز

 تهران - ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: این سازمان آمادگی دارد در کنار سایر دستگاه‌ها در نجات جنگل‌های زاگرس و البرز همکاری جدی داشته باشد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری در جلسه ای با نمایندگان زاگرس نشین در مجلس شورای اسلامی، مسائل و مشکلات مناطق حفاظت شده زاگرس و چالش های این مناطق را تشریح کرد.

وی آتش سوزی در مناطق جنگلی کشور را بخشی از اکوسیستم محیط دانست و افزود: آتش سوزی جنگلی طبیعی است و در هر کجای دنیا احتمال وقوع آن وجود دارد همانطور که در آمریکا و استرالیا نیز با وسعت‌های بسیار زیاد این اتفاقات افتاده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه های مختلف محیط زیستی، تدوین برنامه ای مدون، پایدار و فراگیر برای نجات زاگرس را خواستار شد.
کلانتری احیای دریاچه ارومیه را نماد یک همکاری ملی دانست و گفت: سازمان محیط زیست آمادگی دارد در کنار سایر دستگاه ها در نجات جنلگهای زاگرس و البرز همکاری جدی داشته باشد.
معاون رئیس جمهوری گفت: با همکاری مجلس و دولت می توان مسائل و مشکلات مناطقی را که هر سال دچار آتش سوزی می شود تا حدود زیادی کاهش داد، همانطور که این توفیق در احیای دریاچه ارومیه به دست آمد.
کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست نیز گزارشی از اقدامات انجام گرفته برای مهار آتش سوزی در مراتع زاگرس ارائه کرد.
همچنین حجت الاسلام جعفری نماینده مردم بروجن منطقه زاگرس نشین، رسانه ها از جمله صدا وسیما را مسئول آگاه سازی و آموزش مردم در مواجهه با چنین رویداد هایی دانست و گفت: باید در این زمینه اطلاع رسانی شود تا مردم بتوانند نقش فعالی در این حوزه داشته باشند.
احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان یکی دیگر از نمایندگان زاگرس نشین هم در سخنانی با تشکر و قدردانی از نگاه کارشناسی ریاست سازمان محیط زیست گفت: از آنجا که نجات زاگرس در اولویت است با همکاری محیط زیست و سایر دستگاهها لازم است برنامه ای جامع و کامل تهیه و اقدامات پیشگیرانه برای منطقه انجام گیرد.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم همچنین خواستار ارائه گزارشی از آتش سوزی های اخیر مراتع و جنگل های استان شد.
در پایان این نشست مقرر شد با تشکیل یک کارگروه متشکل از دولت، مجلس و کارشناسان برنامه ای مدون برای نجات زاگرس تهیه و ارائه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا