مسئولیت امحای زباله‌های بیمارستانی با شهرداری تهران نیست


مسئولیت امحای زباله‌های بیمارستانی با شهرداری تهران نیست

تهران- ایرنا- شهردار تهران اعلام کرد: مسئولیت امحای زباله های بیمارستانی قانونا بر عهده شهرداری تهران نیست اما این کار را انجام می دهیم.

پیروز حناچی روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از طرح کاهش پسماند(کاپ) در جمع خبرنگاران افزود: با نگاه کاپ(کاهش تولید پسماند) هزینه امحای زباله های بیمارستانی باید بر دوش کسانی باشد که این زباله ها را تولید می کنند اما هم اکنون ما این کار را با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام می دهیم.

وی ادامه داد: در کنار کار دفن زباله، راهکارهای دیگری با عارضه های کمتر زیست محیطی وجود دارد که ما با حمایت دولت این موضوع را پیگیری می کنیم.

حناچی همچنین در خصوص کمک دولت به شهرداری تهران برای تهیه زباله سوز گفت: اعتباری در دولت برای تهیه زباله سوزها اختصاص یافت اما اولویت به مناطقی مثل شمال کشور داده شد که محیط زیست شکننده تری دارند اما مطمئنا در مراحل بعدی ما این پیگیری را در منطقه آرادکوه خواهیم داشت.

هدف‌گذاری به‌منظور کاهش دفن در مراکز پسماند بر عهده شوراهای شهر
معاون سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این آیین در خصوص وظیفه شوراهای شهر در بحث مدیریت پسماند، گفت: هدف‌گذاری به‌منظور کاهش دفن در مراکز پسماند بر عهده شوراهای شهر است و پس از آن از شهرداری‌ها خواسته می‌شود برنامه‌های خود را در این خصوص ارائه دهند.

مسعود تجریشی ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و همچنین ایجاد اشتغال از مهمترین نتایج اجرای طرح‌های کاهش پسماند است که این موضوع از تهران آغاز شده است و می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این مطلب که بسیاری از پسماندها و ریخت و پاش‌ها در اطراف شهر ناشی از فعالیت‌های صنعتی است، اظهار کرد: ما در سال ۹۷ با همکاری وزارت صمت بانک اطلاعاتی را ایجاد کرده و در سال ۹۸ آن را به سامانه محیط زیست تبدیل کردیم که با فعالیت آن دیگر هیچ صنعتی نمی‌تواند خارج از این سامانه پسماندی را جابجا کند.

وی عنوان کرد: امیدواریم در آینده سامانه کاپ به سامانه محیط زیست متصل شود که با این اقدام هم در ایجاد کاهش‌های زیست محیطی و هم به اقتصاد کشور کمک شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!