خودرو کلاسیک یوگو مجهز به دو پیشرانه کادیلاک به فروش می‌رسد


خودرو کلاسیک یوگو مجهز به دو پیشرانه کادیلاک به فروش می‌رسد

هاچ‌بک یوگو مدل 1968 مجهز به دو پیشرانه V8 کادیلاک با قدرت کلی 960 اسب‌بخار و قیمت 25،500 دلار برای فروش دردسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

هاچ‌بک منحصربه‌فرد یوگو مدل سال ۱۹۶۸ که از دو پیشرانه خورجینی هشت سیلندر کادیلاک بهره می‌برد، با قیمت ۲۵،۵۰۰ دلار در بازار به فروش می‌رسد. بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۲، تقریبا ۱۴۰،۰۰۰ دستگاه از خودروهای یوگو در ایالات متحده فروخته شد و این نمونه بدون شک یکی از خاص‌ترین و عجیب‌ترین آن‌ها است.

خودرو کلاسیک یوگو مجهز به دو پیشرانه کادیلاک به فروش می‌رسد

فهرست‌های مارکت‌پلیس فیسبوک نشان می‌دهد که مالک این خودروی منحصربه‌فرد ساکن پورتیج ایالت ایندیانا آمریکا است. یوگو موردبحث از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی کادیلاک الدورادو (Cadillac Eldorado) در جلو بهره می‌برد درحالی‌که پیشرانه V8 دوم الدورادو نیز در صندوق عقب قرار دارد. همان‌طور که وب‌سایت موتوروان خاطرنشان می‌کند، هر دو پیشرانه از نوع ۸/۲ لیتری هستند که کادیلاک در سال ۱۹۷۰ با خودرو Eldorado معرفی کرد. این پیشرانه‌های بزرگ در حالت عادی ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند، ولی هر دو برای استفاده در یوگو از هنر تیونینگ خودرو بهره‌مند شده‌اند و هم‌اکنون هر کدام ۴۸۰ اسب‌بخار ارائه می‌دهند که قدرت کلی خودرو را به ۹۶۰ اسب‌بخار می‌رسانند.

بااین‌حال، ازآنجاکه این خودرو برای هر دو پیشرانه فقط یک سیستم خنک‌کاری دارد، در حالت ایدئال نباید هر دو پیشرانه با هم کار کنند و پیشرانه موجود در صندوق عقب به‌عنوان گزینه‌ای اصلی در حالت عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر خریدار این خودروی قدرتمند و عجیب بتواند سیستم خنک‌کاری آن را به‌روزرسانی کرده و برخی تغییرات دیگر را در آن انجام دهد، از نظر تئوری می‌تواند از هر دو پیشرانه به‌طور هم‌زمان استفاده کند؛ گرچه این کار از نظر فنی چندان ساده نخواهد بود.

تاکنون فقط تعداد معدودی خودروی مجهز به پیشرانه‌های دوقلو ساخته شده‌اند که از جمله نمونه‌های بارز آن می‌توان به مرسدس بنز A38 AMG و MTM TT بای‌موتو براساس آئودی TT اشاره کرد. مسلما این یوگو مجهز به پیشرانه دوقلو بسیار خاص‌تر و عجیب‌تر از هر دو خودروی یادشده است و باتوجه‌به قیمت ۲۵،۵۰۰ دلاری، مشتریان زیادی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص