پنج واحد متخلف تولید پلی‌اتیلن در کرمان به تعزیرات معرفی شد


پنج واحد متخلف تولید پلی‌اتیلن در کرمان به تعزیرات معرفی شد

کرمان - ایرنا - مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: این سازمان با اعلام جرم به ارزش بیش از 67 میلیارد ریال، پنج واحدهای تولیدی متخلف را به‌علت عرضه خارج از شبکه مواد خام پتروشمی و استفاده از مواد بازیافتی(گرانول) در لوله‌های پلی‌اتیلن، شناسایی و به تعزیرات حکومتی استان معرفی کرد.

علیرضا ابوالحسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخورد با مفاسد و جرایم اقتصادی جزو اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان قرار دارد و تمامی توان خود را در این زمینه به کار خواهیم بست.

وی اظهار داشت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان یک کارخانه تولید پلی اتیلن در رفسنجان را به جرم عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی متخلف شناخته و پرونده این واحد متخلف را به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۶۳۳ میلیون و ۶۶۴ هزار ریال تکمیل و جهت اجرا و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

مشاور رسانه‌ای رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۲ واحد تولیدی لوله‌های پلی‌اتیلن در کرمان هم به جرم تقلب و استفاده از مواد بازیافتی گرانول در تولید لوله متخلف شناخته شدند و پرونده این ۲ واحد به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی تصریح کرد: یک واحد تولید لوله‌های پلی‌اتیلن در سیرجان نیز به جرم عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی طی ۲ مرحله به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال جریمه شد و پرونده این واحد به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

ابوالحسنی افزود: تعزیرات حکومتی این واحد تولیدی را با اصرار بر تخلف و عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی مجددا به مبلغ بیش از ۲۹ میلیارد ریال محکوم کرد.

وی بیان داشت: همچنین یک شرکت تولید لوله پلی‌اتیلن در رفسنجان که از طریق عرضه خارج از شبکه مواد خام پتروشیمی به سودجویی می پرداخت، طی پرونده ای به مبلغ چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون و ۲۹۲ هزار ریال تکمیل و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

معرفی چهار واحد لاستیک فروشی متخلف به تعزیرات حکومتی

ابوالحسنی گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان پرونده یک واحد صنفی لاستیک فروشی را در رفسنجان به جرم عرضه خارج از شبکه کالا به مبلغ ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تکمیل و جهت صدور و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی ادامه داد: پرونده یک واحد لاستیک فروشی به جرم گرانفروشی به مبلغ ۱۵۶ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال و یک واحد صنفی لاستیک فروشی نیز به جرم احتکار و ثبت نکردن انبارها در سامانه جامع در کرمان به مبلغ پنج میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال و پرونده لاستیک فروشی دیگری به علت عرضه خارج از شبکه به ارزش ۹۲۸ میلیون ریال تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: همچنین پرونده یک واحد صنفی صافکاری و نقاشی خودرو به جرم تقلب در کار به مبلغ ۵۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تشکیل و برای صدور و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شده است.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه احتکار، عرضه خارج از شبکه، تقلب، گرانفروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور و برچسب قیمت می باشد و از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی آن را از طریق این شماره به اطلاع ما برسانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو