دیدن رفتار سلمان فارسی چه اثری بر دیگران دارد؟


دیدن رفتار سلمان فارسی چه اثری بر دیگران دارد؟

اگر ما در زمان حضرت رسول(ص) بودیم و می دیدیم که در اطراف آن حضرت، امثال سلمان هستند که دارای مقاماتی هستند چقدر به آن مقامات عالیه تشویق می شدیم؟ ولی کسی که آنها را نمی بیند از تحصیل آن معذور است زیرا تردیدی برای او حاصل می شود که این گونه مقامات برای او حاصل می شود یا خیر؟!

جی پلاس: آیت الله بهجت به مقام حضرت سلمان علیه الرحمه اشاره کرده و اینگونه گفته است:

مگر همه سلمان یا ابوذر - رحمهما الله - می شوند که با تمام بلاها صبر کنند یا مثل عمار که حتی حاضر به کشته شدن گردید؟ در مقاماتی که آنان بدان رسیدند بسته شده است. تمام دنیا و ما فیها ارزش نماز یک شب سلمان - رحمه الله - را ندارد روی پوست گوسفندی می نشست، مصلای عجیب و غریب داشت، در روایتی اثاثیه و لوازم منزلش را بر شمردند یک پوست یک کیسه آرد. و ... ولی باز گریه می کرد که فردا بارش سنگین است. سلمان چه مقامی داشت، و ضد او یعنی معاویه چه مقامی، البته چه بسا از این که فرموده اند: «عبادت در غیبت افضل از عبادت در حال حضور است» بتوان استفاده کرد که مقامات بالاتری برای ما ممکن است

مقصودم این است که اگر ما در زمان حضرت رسول(ص) بودیم و می دیدیم که در اطراف آن حضرت، امثال سلمان هستند که دارای مقاماتی هستند چقدر به آن مقامات عالیه تشویق می شدیم؟ ولی کسی که آنها را نمی بیند از تحصیل آن معذور است زیرا تردیدی برای او حاصل می شود که این گونه مقامات برای او حاصل می شود یا خیر؟! اما ما نیز از کرامات علما عجایب و غرایبی دیده ایم که نمی شود بیان کرد و تعجب می کردیم که چرا دیگران می بینند و اسمش را هم نمی آورند؟! ولی نمی دانم چرا باز نسبت به تحصیل آن مقامات بی تفاوت هستیم؟!

منبع: در محضر بهجت؛ ج1، ص 38.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر