ناگفته های شنیدنی از زبان مجری محبوب دهه 60 عکس


ناگفته های شنیدنی از زبان مجری محبوب دهه 60 عکس

گیتی خامنه مجری تلویزیون از تجربه اجرا و ورود اتفاقی‎اش به این عرصه می‌گوید.

به گزارش افکارنیوز،

گیتی خامنه مجری تلویزیون از تجربه اجرا و ورود اتفاقی‎اش به این عرصه می‌گوید.

من کی‎ام ؟

اخبار چهره ها - بنده خدا، گیتی خامنه ، مجری کودک و تلویزیون هستم البته اگر بتوانم ادعایی به این بزرگی داشته‌باشم.

چطور وارد عرصه اجرا و تلویزیون شدم؟

کاملا تصادفی؛ مدرسه ما یکی، دو ماهی سخت شلوغ بود. مادرم از من درباره علت شلوغی پرسیدند و من چون جواب را نمی‌دانستم برای پاسخ به سوال‎شان به سراغ آقایی رفتم که به مدرسه سر می‌زدند و درواقع علت شلوغی بودند. ایشان در پاسخ به سوال من که: «این‎جا چه خبره؟» گفتند: «گوینده انتخاب می‌کردیم، کارمان تمام شد». من هم تشکر کردم و دویدم تا از کلاس عقب نمانم که صدایم کردند و برگشتم. گفتند: «چند کلمه صحبت کن». این‌طوری بود که سرنوشت کاری من رقم خورد و من را از سال ۵۸ تا حالا مقابل دوربین تلویزیون، مهمان خانه‌های باباها و مامان‎های شما و گاهی خود شما کرد.

این حرفه چه سختی‌هایی دارد؟

بارزترین وجه دشوار کار که درعین حال ارزشمندترین و زیباترین بخش هم هست، لزوم داشتن ارتباط گسترده با مردم است. گاهی برآورده کردن نیازها و درخواست‌های فراوان مردم و پاسخ به پرسش‌های مکرر، توان و حوصله و انرژی فوق‌العاده‌ای می‌طلبد. درخواست‌ها وقتی غیرمنطقی و خارج از قاعده باشد و در بعد وسیع سال‌ها هر روز بارها و بارها تکرار شود، می‌تواند تو را به چالش بکشد البته درصورتی‎که آدم صبوری نباشی. مشکل این‎جاست که بسیاری از افراد احتمالا تو را فقط یک‎بار ملاقات می‌کنند و نمی‎دانند که سوال و درخواست آن‌ها را دیگران طی سال‌ها بارها تکرار کرده‌اند.

شما چطور می‌توانید همکار من بشوید؟

چون خودم به‎طور اتفاقی در زمانی که هنرستان و آموزشگاهی برای این کار وجود نداشت وارد این عرصه شدم، نمی‌توانم از تجربیات آن دوران برای راهنمایی نوجوانان علاقه‎مند بهره بگیرم اما می‎دانم که شما این روزها می‌توانید از طریق هنرستان صداوسیما با این فضای کاری آشنا و ان شاءا... در آینده به آن وارد شوید.

ناگفته های شنیدنی از زبان مجری محبوب دهه 60 عکس

یک مجری چه ویژگی‌هایی باید داشته‎باشد؟

مهم‌تر از هر چیز باید ارتباط موثر و موفقی با مخاطبانش برقرار کند؛ زدن این پل ارتباطی نیازمند داشتن ابزارها و مهارت‌هایی است که به‌گمانم همه‎تان به آن‎ها کم‎و‎بیش آگاه‌اید و نیاز به شنیدن و خواندن مجدد ندارید. علاوه‎بر این‎ها به‎نظر من یک مجری بامشخصه‌های اخلاقی ارزشمند و با حفظ عطش آگاه‌تر شدن و به‎روز بودن است که می‌تواند موفق باشد و تاثیر عمیق روی مخاطبانش بگذارد. به نظر من سلامت اخلاق و وجدان بیدار و تلاش برای داشتن آگاهی لازم که صلاحیت گفت‎وگو با جمع قابل توجهی از مردم را به تو بدهد، باعث می‌شود که اثرگذاری تو بیشتر شود و به قول معروف حرف‌هایت به دل بنشیند.

چه آینده‌ای پیش روی یک مجری است؟

مجری به‎عنوان کسی که تجربه و توانمندی‎هایش طی زمان بیشتر می‌شود، به‎مرور در صورت جدی گرفتن کار و احساس مسئولیت بالا کارآزموده‎تر می‎شود؛ درعین‎حال با گذشت زمان به‎دلیل بهره‎گیری زیاد از ابزارهای کاری‎اش مثل صدا و چهره شانس و توان رقابت با جوان‎ترها را ازدست‎ می‎دهد. اگر مجری یا هنرپیشه یا هرکسی که در کارش به بهره‌گیری از این ابزارها نیاز دارد، موفقیتش را صرفا در گرو مشخصه‌های ظاهری خلاصه کند، با مرور زمان در مقایسه با تازه‎واردان دچار تلخکامی و ناامیدی خواهدشد. اما اگر در طول زمان بر بالارفتن تجربه، آگاهی و توان معنوی‌اش تکیه کرده‎باشد، گذشت زمانْ زیبایی پخته‌تر شدن به همراه بهره‌گیری از تجربیات را به او هدیه می‌دهد. من شخصا آرزوی همیشگی‎ام این بوده و هست که به عنوان یک انسان دلسوز، اخلاقی، آگاه و محترم از من یادکنند تا صرفا یک مجری شاید موفق.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی