20 هکتار از عرصه های مرتعی سیرجان در آتش سوخت


20 هکتار از عرصه های مرتعی سیرجان در آتش سوخت

کرمان - ایرنا - به گفته رئیس منابع طبیعی سیرجان طی هفته گذشته تاکنون طی 8فقره اتش سوزی تعداد 20هکتار از عرصه های مرتعی این شهرستان سوخته و خاکستر شده است.

مهران میرشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با بارندگی‌های چند ماه گذشته، پوشش گیاهی مناسبی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان ایجاد شده که با گرم شدن هوا و سهل انگاری آتش سوزی های مکرر را شاهد هستیم .

وی اضافه کرد: سال‌هاست که شاهد وقوع آتش‌سوزی دراین مراتع هستیم و بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده از سوی سازمان‌های مسئول و متولی امر، دلیل اصلی این آتش‌سوزی‌ها بی‌تفاوتی مردم و روشن کردن آتش و همچنین رها کردن انواع ظروف شیشه‌ای در مراتع و منابع طبیعی است.

میرشاهی با بیان اینکه اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع حریق و کاهش خسارت‌های احتمالی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در این فصل آتش زدن بوته ها در بیابان ، بی‌احتیاطی در انداختن ته مانده سیگار و آتش روشن کردن در عرصه‌های جنگلی، احتمال وقوع حریق در مراتع را افزایش می‌دهد.

وی گفت : آتش سوزی های اخیر در مناطق شمالی بخش بلورد وچهارگنبد ، بخش پاریز ، گدار خانه سرخ بوده است که توسط همیاران طبیعت ، دهیاران ، بخشداران و نیروهای مردمی وماموران منابع طبیعی مهار و خاموش شد اما آنچه مهم است همکاری و همراهی مردم در نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی است تا این سرمایه عظیم ملی از بین نرود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟