مشاور وزیر کشور:مشارکت بخش خصوصی در توسعه 31 شهرستان کمتر توسعه‌یافته ضروری است


مشاور وزیر کشور:مشارکت بخش خصوصی در توسعه 31 شهرستان کمتر توسعه‌یافته ضروری است

شهرکرد- ایرنا- مشاور وزیر کشور بر افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه 31 شهرستان کمتر توسعه یافته تاکید کرد و گفت: مشارکت‌دهی به بخش خصوصی در توسعه این مناطق ضروری است.

محمدمهدی مروج الشریعه روز یکشنبه در جلسه با فرمانداران مجری طرح الگوی توسعه که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن اجتماعات استانداری چهارمحال و بختیاری نیز برگزار شد، افزود: هم‌اکنون با اجرای این طرح در شهرستان‌های پایلوت، مدل‌های اقتصادی در استان‌ها طراحی و اجرایی شده است که برخی از این مدل‌ها از جمله طرح مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی و طرح قلعه گنج کرمان به عنوان پایلوت، به سراسر کشور ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام شده در این طرح به عنوان یک طرح توسعه‌ای ضروری است، گفت: امسال رصد دقیق شهرستان‌ها و نحوه اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مشاور وزیر کشور، با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: اجرای برخی برنامه‌های این طرح به تاخیر خواهد افتاد اما اصل طرح و اجرا آن فراموش نخواهد شد.

وی گفت: توجه ویژه به توسعه اشتغال از طریق ایجاد گلخانه، مشاغل خرد و خانگی، صنایع دستی و ایجاد برند تولید و تجاری‌سازی محصول براساس ظرفیت شهرستان در این طرح شده است.

مروج الشریعه اظهار داشت: شهرستان لردگان به عنوان فرمانداری برتر در بین ۳۱ شهرستان کشور در ارائه گزارش مربوط به طرح توسعه ۳۱ شهرستان انتخاب و در نامه معاون وزیر از فرماندار این شهرستان تقدیر شد.

فرماندار لردگان نیز به عنوان شهرستان پایلوت الگوی توسعه، با بیان اینکه این طرح با توجه به کمتر توسعه یافتگی شهرستان و ظرفیت‌های موجود از جمله منابع طبیعی، آب، جنگل، صنایع دستی، محصولات ارگانیک تولید شده انتخاب شده، افزود: در این مدت رصد و پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان، تامین مالی طرح پتروشیمی شهرستان به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک سپه و صندوق توسعه ملی و پیگیری در راستای تامین مالی طرح کارخانه سیمان به میزان ۲۵ میلیون یورو و پیگیری جهت تغییر خط ال سی از مهمترین اقدامات بوده است.

ملک‌محمد قربانپور افزود: شروع عملیات اجرایی فاز دوم توسعه شهرک صنعتی لردگان، فعالسازی و آبرسانی به ناحیه شهرک صنعتی سندگان، پیگیری و رصد تامین مالی سد خرسان ۳ ، راه‌اندازی گلخانه تمام اتوماتیک کرف با تولید محصولاتی همچون صیفی‌جات و گل شاخه بریده و پیگیری و آماده‌سازی پروژه کارخانه آرد شهرک صنعتی لردگان از دیگر ا قدامات در این مدت بوده است.

وی، به پیگیری و آماده‌سازی پروژه کارخانه بسته‌بندی ماهیان سردآبی و گرمابی در شهرک صنعتی لردگان، راه‌اندازی و آماده‌سازی کارخانه تولید غذای ماهی، عملیات مطالعه و اکتشاف معادن در پهنه جنوبی شهرستان بویژه منطقه بخش رودشت و پیگیری جهت ایجاد شهرک خصوصی تخصصی در شهرستان در بخش مرکزی و بخش فلارد و پیگیری ایجاد کارخانه میلامین‌سازی در کنار پتروشیمی توسط شرکت سرمایه گذاری ایرانیان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی اظهارداشت: برای اجرای این طرح ۱۵۱ روستا در شهرستان لردگان به عنوان روستاهای هدف برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی مشخص و بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در راستای اشتغال پایدار روستاییان و عشایر با اشتغالزایی بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر فراهم شده است.

قربانپور، به پیگیری و تدوین سند توسعه شهرستان با رویکرد اقتصادی و برگزاری جلسات بازنگری سند و انجام سه مرحله ویرایش و اصلاح، راه‌اندازی ایستگاه تخصصی گیاه‌شناسی شهرستان‌ تدوین سه عنوان و شاخص‌های اولویت‌دار شهرستان در راستای تمرکز و دستیابی به اهداف تبیین شده در سند توسعه و برگزاری جلسات برای تهیه و تدوین طرح‌های توجیهی سرمایه‌گذاری شهرهای چهارگانه شهرستان به منظور درآمدزا کردن شهرداری‌ها را برنامه‌های در دست اجرا عنوان کرد.

وی به پیگیری طرح‌های پیشنهادی که توسط شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو در شهرستان قابلیت سرمایه‌گذاری دارد، پیگیری، مطالعه و مکان یابی مناطق نمونه گردشگری شهرستان شامل منطقه بارز و ارمند، تشکیل صندوق‌های خرد اعتباری در شهرستان لردگان با همکاری صندوق کارآفرینی امید، پیگیری طرح تولید پوشاک در شهرک صنعتی سندگان در رساتای اجرای طرح توسعه شهرستان اشاره کرد.

فرماندار شهرستان لردگان از جذب و تخصیص بیش از ۴۰ درصد اعتبارت شهرستان ، چهارخطه کردن محور گوشکی -قرح با اعتباری بر ۳۰۰ میلیارد ریال، پیگیری و انجام پروژه تونل چهارطاق لردگان ، پیگیری چهار خطه کردن جاده لردگان-ایذه را از اقدامات انجام شده و در دست اجرا در این طرح عنوان کرد.

وی به تامین مالی برای احداث زیرساخت‌های ترانزیت کالا با مقیاس عملکردی ملی و منطقه‌ای با توجه به موقعیت توپوگرافیک و استراتژیک اقتصادی و قرارگیری شهرستان در مسیر چهار استان مهم کشور، حمایت مالی برای اجرا و توسعه کارخانجات و صنایع پایین دستی و تبدیلی پتروشیمی شهرستان از جمله انجام مطالعات واحداث شهرشیمی ، فرمالدئید،گازکربنیک و افزایش سرانه ورزشی شهرستان با توجه به سرانه بسیار پایین فضاهای ورزشی در شهرستان در حدود ۱۳ سانتی‌متر و افزایش سرانه فرهنگی را از انتظارات و برنامه‌ها پیش رو عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور برای توسعه ۶۹ شهرداری، ۲ هزار و ۳۲۷ دهیاری و ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار فعال شده تا با استفاه از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مناطق و کاهش اتکا به منابع دولتی با مشارکت مردم و بخش خصوصی به توسعه شهرستان کمک شود.

شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر