اختصاص 52 میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های آسیب‌دیده از کرونا در لارستان


اختصاص 52 میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های آسیب‌دیده از کرونا در لارستان

فرماندار ویژه لارستان اعلام کرد: 52 میلیارد تومان تسهیلات برای واحد‌های آسیب‌دیده از کرونا به این شهرستان اختصاص یافته که ظرفیت مناسبی برای حمایت از این کسب و کارهاست.

اختصاص 52 میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های آسیب‌دیده از کرونا در لارستان

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان امروز، 25 خردادماه درخصوص پرداخت تسهیلات به کسب‌و‌کار‌های آسیب دیده از کرونا اظهار کرد: دولت در شرایط سخت اقتصادی، کارفرمایان را تنها نمی‌گذارد، لذا ثبت درخواست تسهیلات حمایتی دولت به واحدهای کسب و کار به شدت آسیب دیده از کرونا، همزمان با سراسر کشور در لارستان نیز آغاز شده است.

وی افزود: سهم لارستان از تسهیلات تعیین شده برای جبران آسیب‌های ناشی از کرونا به صنوف و مشاغل خرد حدود 52 میلیارد تومان است که همه باید اطلاع‌رسانی شود تا واحد‌های آسیب‌دیده در سامانه ثبت‌نام کنند و بتوانند از این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد بهره‌مند شوند.

حسنی ادامه داد: این تسهیلات در سه دسته قابل تقسیم‌بندی است؛ دسته اول به بنگاه‌هایی قابل پرداخت است که به دستور دولت تعطیل شده‌اند، دسته دوم دربرگیرنده مشاغل ۱۳ گانه‌ای است که برای حفظ سلامت کارکنان و جامعه فعالیتشان متوقف کرده‌اند و دسته سوم برای رانندگان مسافربر بیمه‌پرداز به‌صورت خویش فرما است.

فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: دولت رسته‌های ۱۳ گانه ای را بعنوان مشاغل به شدت آسیب‌دیده از کرونا معرفی کرده که در اولویت برخورداری از تسهیلات حمایتی هستند و در صورت دارا بودن شرایطی همچون قرار داشتن در رسته‌های ۱۳ گانه به شدت آسیب‌دیده از کرونا، دارا بودن لیست بیمه و کد کارگاهی تامین اجتماعی و داشتن حداقل یک نفر نیروی بیمه شده، فعال بودن در سال ۹۸، استفاده نکردن کارگران کارگاه از بیمه بیکاری از زمان آغاز کرونا، عدم تعدیل نیروی کار از تاریخ یکم اسفند ۱۳۹۸ و عقد قرارداد با کارگران و ارائه تعهد به حفظ اشتغال حداقل تا پایان ۹۹، می توانند در سامانه یاد شده ثبت‌نام کنند و متقاضی دریافت تسهیلات شوند.

معاون استاندار فارس در خصوص میزان و نرخ تسهیلات نیز گفت: کلیه واحدهایی که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند، به ازای هر کارگر بیمه شده مبلغ ۱۶ میلیون تومان و سایر کسب‌وکارهای زیرمجموعه رسته‌های ۱۳ گانه به ازای هر کارگر بیمه شده مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات، با نرخ ۱۲ درصد دریافت خواهند کرد. همچنین برای رانندگان بیمه‌پرداز خویش فرما نیز مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

حسنی با تأکید بر اینکه بانک‌ها نیز باید شرایط جذب این تسهیلات را تسهیل کنند، گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی و بخشداری‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب به جامعه مخاطب و عموم مردم اقدام و مردم را برای دریافت این تسهیلات با بهره ۱۲ درصد تشویق و ترغیب کنند.

به گفته وی، کلیه تسهیلات حمایتی دارای دوره تنفس سه ماهه و بازپرداخت تسهیلات نیز از مهر ماه امسال به‌مدت ۲۴ ماه است و بعد از ثبت نام کارفرمای متقاضی در سامانه کارا و پس از بررسی و تایید دستگاه اجرایی صادر کننده مجوز، متقاضی می‌تواند همراه با مدارک و تضامین لازم به بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات که در استان مشخص شده‌اند، مراجعه و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

فرماندار ویژه لارستان یادآور شد: همچنین در صورت بروز هر گونه تخلف یا عدم پایبندی به تعهدات از سوی کارفرمایانی که تسهیلات حمایتی دریافت کرده‌اند، کارفرما از دریافت هر گونه خدمات بانکی شامل (تسهیلات، ضمانت‌نامه، اعتبارات اسنادی و …) به‌مدت دو سال محروم می‌شود و تسهیلات با نرخ ۲۴ درصد (۱۸ درصد مصوبه شورای پول و اعتبار + ۶ درصد جریمه) در نظر گرفته می‌شود.

حسنی بیان کرد: واحدهای کسب‌وکار آسیب‌دیده واجد شرایط برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام تسهیلات حمایتی می‌توانند به سامانه کارا به آدرس الکترونیکی http://kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک