انتقاد نماینده مجلس از تقاضای بالای عضویت برخی کمیسیون‌های تخصصی


انتقاد نماینده مجلس از تقاضای بالای عضویت برخی کمیسیون‌های تخصصی

تهران- ایرنا- نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه محرومیت‌زدایی و اجرای عدالت باید محور کار مجلس یازدهم باشد، گفت: خالی بودن برخی کمیسیون ها و داوطلبی بیش از چند کمیسیون شایسته نیست و چرا باید اینگونه باشد.

« شهباز حسن‌پور بیگلری» روز یکشنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهارکرد: همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی کارساز بوده و می‌توانند نقش اساسی ایفا کنند.

وی با طرح این سوال ادامه داد: آیا این درست است که با وجود این همه کارشناس و متخصص در مجلس یازدهم، تنها چندین کمیسیون بیش از ظرفیت داوطلب داشته باشد و سایر کمیسیون‌ها خالی بماند؟ ما خود هیات رییسه را انتخاب کردیم امیدوارم زودتر با هیات رییسه همکاری کرده تا با شکل‌گیری کمیسیون‌ها به سمت حل مشکلات برویم.

بودجه ۹۹ به مجلس برگردد تا کالبد شکافی شود

این نماینده مجلس با اشاره به بودجه سال ۱۳۹۹، گفت: بودجه سال ۹۹ در شرایطی به سر می‌برد که بخش قابل توجهی کسری بودجه خواهیم داشت. باید این بودجه به مجلس شورای اسلامی برگردد تا کالبدشکافی شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب محرومیت‌زدایی و اجرای عدالت را اساسی‌ترین محور مجلس شورای اسلامی قرار دادند و ما باید در اجرای عدالت به دنبال سهم محرومان و مناطق محروم باشیم.

حسن‌پور ادامه داد: سهم رزمندگان معسر که با ۷۰۰ هزار تومان حقوق زندگی می‌کنند از عدالت چقدر است؟ عمدتا کسانی که بیشترین حقوق را می‌گیرند بیشتر از همه غر می‌زنند و این افراد پای صندوق رای نمی‌آیند.

حقوق بازماندگان سهام عدالت پایمال نمی‌شود

نماینده مردم سیرجان با انتقاد از وضعیت آزاد سازی سهام عدالت تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مردم مستحق دریافت سهام عدالت هستند. کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و تیم اقتصادی آن در حال تهیه طرحی است تا حقوق بازماندگان سهام عدالت نیز پایمال نشود.

حسن پور در پایان نطق به مشکلات مردم استان کرمان اشاره کرد و گفت: ۶۰درصد روستاهای کرمان گاز ندارند و به بیش از ۷۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود. استان کرمان محروم‌ترین استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است