واشنگتن همچنان آلوده‌ترین ایالت آمریکا/ شناسایی 57 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین


واشنگتن همچنان آلوده‌ترین ایالت آمریکا/ شناسایی 57 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین
مقامات بهداشت و درمان واشنگتن نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونا در این ایالت هشدار دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، مقامات بهداشت و درمان در واشنگتن هشدار دادند ویروس کرونا به شکلی گسترده در سراسر این ایالت منتشر شده است و این افزایش احتمالا در تعطیلات آخر هفته روز یادبود رخ داده است.

وزارت بهداشت آمریکا در گزارشی به دو منطقه به عنوان کانون منطقه‌ای شیوع کرونا اشاره کرد که هر دوی آن‌ها نشانه‌هایی نگران‌کننده از افزایش شیوع ویروس کرونا دارند.

تعداد موارد تایید شده ابتلا به کووید-۱۹ در چهار منطقه در شرق کوهستان‌های «کسکید» به ویژه در مناطق روستایی و کشاورزی به سرعت رو به افزایش است. تعداد موارد تایید شده ابتلا به کرونا در مناطق «یاکیما»، «اسپوکین»، «فرانکلین» و «بنتون» نیز رو به افزایش است. پیش‌بینی‌ها در سه منطقه از مناطق مذکور نشان می‌دهد آن‌ها در خطر ثبت صد‌ها مورد جدید مبتلا به کرونا در روز تا پایان ماه هستند.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را دو میلیون و ۱۴۲ هزار و ۲۲۴ مورد و مجموع قربانیان آن را در این کشور، ۱۱۷ هزار و ۵۲۷ نفر گزارش کرده است.

۵۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین شناسایی شد

مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین امروز یکشنبه از شناسایی ۵۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در این کشور خبر دادند.

واشنگتن همچنان آلوده‌ترین ایالت آمریکا/ شناسایی 57 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین

به گزارش ایرنا از کمیسیون ملی بهداشت چین، از این تعداد ۳۸ مورد منشا داخلی و ۱۹ مورد وارداتی بوده است از موارد شناسایی شده داخلی ۳۶ مورد در پکن و دو مورد هم در استان لیائونینگ گزارش شده است.

روز گذشته /شنبه/ و بعد از مشاهده موارد جدیدی از کرونا در منطقه "فنگ تای" پکن، ۱۱ منطقه مسکونی و یک بازار محلی در جنوب پکن، به شکل ویژه‌ای قرنطینه شدند.

مقامات چینی همچنین در واکنش به مبتلا شدن شماری از مردم پکن به کرونا، ۹ مدرسه و مهدکودک را تعطیل و هرگونه استفاده از وسایل ورزشی عمومی و سفر از سایر استان‌ها به پکن را نیز به طور موقت ممنوع کردند.

شیوع دوباره ویروس کرونا، به بازار میوه و گوشت شین‌فادی در منطقه "فنگ‌تای" مربوط می‌شود که ۹۰ درصد میوه و سبزی مصرفی شهر ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری پکن از آن تامین می‌شود وجود ویروس در تخته‌های مخصوص خورد کردن ماهی در این بازار محرز شده است.

اکنون مقام‌های بهداشتی چین، روی آزمایش پزشکی کارکنان و مشتریان بازار بزرگ پکن متمرکز شده‌اند روز گذشته اعلام کرد جواب تست دستکم ۴۵ نفر از کارکنان بازار ماهی، مثبت اعلام شده اما هیچیک از آنها علایم ابتلا ندارند قرار است ۱۰ هزار کارگر این بازار همگی تست کرونا بدهند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

ویروس کرونا تا کنون در جهان ۷ میلیون و ۸۶۰ هزار تن را مبتلا و باعث مرگ ۴۳۲ هزار تن شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی