نامه چند هزار معلم بازنشسته به روحانی: چرا از رتبه‌بندی و افزایش حقوق محروم مانده‌ایم؟


نامه چند هزار معلم بازنشسته به روحانی: چرا از رتبه‌بندی و افزایش حقوق محروم مانده‌ایم؟
معلمان بازنشسته سال ۹۸ که به محروم ماندن از مزایای نظام رتبه‌بندی و افزایش ۵۰ درصدی حقوق معترض هستند.

معلمان بازنشسته سال ۹۸ که به محروم ماندن از مزایای نظام رتبه‌بندی و افزایش ۵۰ درصدی حقوق معترض هستند با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی فوری به مشکل خود شده‌اند.

به گزارش انتخاب، در نامه‌ای که به امضای چند هزار بازنشسته فرهنگی رسیده، آمده است: «قاطبه فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ ، همگام با سایر بازنشستگان کشوری مراتب اعتراض و نارضایتی خود را از نقض پی‌در‌پی قوانین جاریه و مصوبات مجلس شورای اسلامی تحت عنوان قانون مدیریت خدمات کشوری توسط ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور که سال‌هاست به بهانه عدم وجود بودجه اعتباری – حقوق و معیشت بیش از یک و نیم میلیون نفر جمعیت بازنشسته مظلوم ورنج کشیده کشور را تحت تأثیر قرار داده است، اعلام می‌کنیم.

ما بازنشستگان فرهنگی سال ۹۸ شکوائیه خود را به شرح زیر تقدیم نموده تا شاهد احقاق حق قانونی پایمال شده خود باشیم:

۱) عدم پرداخت پاداش آخر خدمت پس از گذشت چندین ماه.

۲) افزایش ۵۰ درصدی فصل دهم شاغلین با ابلاغیه ۳۰ بهمن ۹۸ آقای دکتر نوبخت و عدم اجرای این افزایش برای بازنشستگان که در تضاد آشکار با ماده ۶۴ قانون خدمات کشوری می‌باشد که در ماده ۶۴ دقیقا قانون گذار به صراحت‌ اشعار داشته است.

۳) ماده ۶۴ نظام پرداخت کارمندان دستگاه‌های اجرایی بر اساس ارزشیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگی‌های مذکور در مواردی خواهد بود که امتیاز از نتایج ارزشیابی عوامل مذکور در این فصل ضرب در ضریب ریالی، مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرار می‌گیرد و برای بازنشستگان و موظفین و مستمری‌بگیران نیز به همین میزان تعیین می‌گردد.

نامه چند هزار معلم بازنشسته به روحانی: چرا از رتبه‌بندی و افزایش حقوق محروم مانده‌ایم؟

به عبارت قانونگذار؛ هر نوع افزایش امتیازی برای شاغلین در اجرای ماده ۶۴ (فصل دهم) و تبصره ۴ ماده ۱۰۹حق تاهل و اولاد، مشابه شاغلین می‌بایست برای بازنشستگان را در پی داشته باشد.)

باتوجه به عدم اجرای این افزایش طبق ماده ۶۴ و تبصره ۴ ماده ۱۰۹ از سوی رئیس‌سازمان برنامه و بودجه و براساس اصول ۳ بند ۹ و اصل ۱۲۶ قانون اساسی، کانون‌های بازنشستگان شکایت خود را بر عدم اجرای موارد مذکور تقدیم ریاست محترم جمهوری نموده است که ریاست محترم جمهوری طی نامه‌ای به شماره ۱۶۰۸۸۹ مورخ ۱۹/۱۲/۹۸ به ریاست سازمان برنامه و بودجه ارسال و این سازمان با قانون‌شکنی و تضییع حقوق بازنشستگان على الخصوص فرهنگیان و به ویژه فرهنگیان بازنشسته ۹۸ تواماً با عدم پرداخت پاداش آخر خدمت، سختی عید سال ۹۹ در اوج مبارزه با ویروس منحوس کرونا را دوچندان سخت‌تر کرد.

۴) عدم اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری و عدم اجرای تبصره ذیل ماده ۶۴ که‌اشعار می‌دارد: ضریب ریالی مذکور در این ماده با توجه به شاخص هزینه‌های زندگی در لایحه بودجه سالانه پیش‌بینی و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

۵) باتوجه به بند ۹ اصل سوم قانون اساسی رفع تبعیض و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی.

۶) افزایش حقوق با میزان تورم سالانه: حدودا از سال ۸۸ اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری تاکنون اجرا و عملی نشده که در این اثنا و فاصله زمانی نرخ تورم بیش از ۸۰ درصد سنوات گذشته که طبق قانون می‌بایست به بازنشسته پرداخت شود.

۷) اجرای طرح رتبه‌بندی بر اساس بندهای (پایه ارشد، خبره و عالی) که تابع سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌باشد و تسری از افزایش حقوق و افزایش سنواتی می‌باشد همچون شاغلین به ویژه برای بازنشستگان فرهنگی سال ۹۸ که بودجه آن قبلا در نظر گرفته و دستور اجرا داده شده بود و آموزش و پرورش عملی ننمود. علاوه‌بر اینکه بودجه رتبه‌بندی برای کل سال ۹۸ در وزارت آموزش و پرورش منظور گردیده است و کلیه کارکنان را مشمول رتبه‌بندی می‌نمود چرا برای بازنشستگان نیمسال اول محاسبه و اجرا نگردیده است و بازنشستگان نیمه دوم سال ۹۸ (نه از اول بلکه از دوم مهر) از دستورالعملی که قانون‌گذار و وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش مجوز آن را صادر کرده‌اند مشمول موکد می‌شوند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا