مرگ رئیس پلیس فدرال در دوران ریگان و بوش | مردی که با حکم کلینتن برکنار شد


مرگ رئیس پلیس فدرال در دوران ریگان و بوش | مردی که با حکم کلینتن برکنار شد

ویلیام سشنز که بیل کلینتن سال 1993 او را از ریاست پلیس فدرال آمریکا اخراج کرده بود، روز جمعه در سن 90 سالگی به مرگ طبیعی از دنیا رفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، سشنز پیش‌تر قاضی فدرال بود و در ۱۹۸۷ با حکم رونالد ریگان به ریاست پلیس فدرال آمریکا منصوب شده بود. او در چهار سال ریاست جمهوری جورج بوش هم در همان جایگاه خدمت کرد اما با ورود کلینتن به کاخ سفید، از کار برکنار شد. سشنز در دوران حضور در پلیس فدرال کوشید از فناوری‌های نوین بهره ببرد، پرونده‌های آثار انگشت مجرمان را به شکل اساسی دگرگون کرد، ۳۲۵ مامور ضداطلاعاتی را پس از پایان جنگ سرد به کار گمارد و تمرکز ماموران FBI را سمت مبارزه با جرایم خشن برد.

از مهم‌ترین اقدام‌های سشنز در مقام رئیس پلیس فدرال آمریکا بر هم زدن ساختار مبتنی بر غلبه مردان سفیدپوست بود. هر چند کلینتن در همان سال اول ورود به کاخ سفید او را برکنار کرد. بهانه رئیس جمهوری آمریکا برای کنار گذاشتن سشنز ناتوانی در مدیریت پلیس فدرال و دادن اختیار گسترده به همسرش آلیس بود. رئیس FBI برابر فشارهای کلینتن برای کناره‌گیری مقاومت کرد و سرانجام رئیس جمهوری وقت آمریکا او را برکنار کرد. گفته می‌شود گزارش خلاف برخی ماموران اداره مسئولیت‌های حرفه‌ای وزارت دادگستری به سست شدن جایگاه سشنز کمک کرده بود.

ماموران دولتی او را به استفاده کردن شخصی از خودروهای دولتی، ندادن مالیات، حصارکشی غیرقانونی اطراف منزل مسکونی و سوءاستفاده از مقام برای دریافت یک وام بزرگ متهم کرده بودند. هر چند سشنز همه اتهام‌ها را رد کرد اما جایگاه خود را بین مقام‌های ارشد FBI از دست داد. آلیس سشنز سال گذشته از دنیا رفت و امسال نوبت همسرش ویلیام بود.

کد خبر 521211

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم