کنترل بهداشتی حین ورود به ترکیه عامل صف طولانی کامیون‌ها در مرز بازرگان است


کنترل بهداشتی حین ورود به ترکیه عامل صف طولانی کامیون‌ها در مرز بازرگان است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل گمرک بازرگان گفت: کنترل بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا توسط ماموران مرزی کشور ترکیه، صف کامیون‌ها در مرز بازرگان ایجاد شده که امیدوار به رفع آن هستیم.

صادق نامدار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کنترل بهداشتی هر راننده ای که وارد خاک کشور ترکیه می‌شود، بیش از ۲۰ دقیقه طول می کشد و این عامل مهم بروز صف در این مرز است.

وی افزود: در این کنترل از رانندگان ورودی ایرانی و ترکیه‌ای یا کشورهای دیگر نمونه برداری و در صورت سالم بودن، اجازه تردد به خاک کشور ترکیه داده می‌شود.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: با صحبت هایی که با رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو داشتیم، مقرر شد روزانه مجوز ۵۰ گیت برای رانندگان ایرانی دریافت کند تا در سمت ایران نمونه برداری شده و در صورت مثبت نبودن کرونای آنها اجازه خروج از کشور به آنها داده شود.

وی اضافه کرد: طی روز گذشته، از طریق مرز بازرگان ۱۲۵ دستگاه کامیون از کشور خارج شد.

نامدار تصریح کرد: کشور ترکیه در حال حاضر برنامه ای برای بازگشایی مرز مسافری برای ایرانیان ندارد و تا اطلاع ثانوی همچنان مرز بازرگان برای تردد مسافر بسته است.

به گفته وی هم اکنون بیش از ۵۰۰ کامیون در داخل گمرک و جاده ماکو - بازرگان منتظر خروج از کشور به سمت ترکیه هستند.

بزرگترین مرز زمینی کشور بعد از سه ماه و نیم تعطیلی با حضور مدیران‌کل گمرکات بازرگان و گوربولاغ ترکیه، نماینده مردم ماکو در خانه ملت، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت دوباره خود را در ۱۵خرداد سال‌جاری آغاز کرد.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند