بهترین راه‌ها برای گرم کردن اتاق کودک در زمستان + نکات احتیاطی


بهترین راه‌ها برای گرم کردن اتاق کودک در زمستان + نکات احتیاطی

ابتدایی‌ترین کاری که برای حفظ سلامت کودک باید انجام داد، فراهم آوردن محیطی مناسب در خانه است. یکی از فاکتورهای مهم برای ساخت محیط فیزیکی مناسب و راحت، ایجاد سیستم‌های تهویه مطبوع، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، است تا دمای بدن کودک در بهترین حالت تنظیم شود. نوشته بهترین راه‌ها برای گرم کردن اتاق کودک در زمستان + نکات احتیاطی اولین بار در تجارت‌نیوز...

تنها گذاشتن کودکان در اتاق خود آن هم در شب‌های سرد زمستانی کار چندان آسانی نیست؛ اگر که تجهیزات مناسبی برای گرمایش اتاق آنها در نظر گرفته نشده باشد.

این روزها سیستم‌های گرمایشی مختلفی وجود دارند که می‌توان از آنها برای گرم کردن فضای یک اتاق استفاده نمود؛ تجهیزات پیشرفته‌ای که خطرات سیستم‌های قدیمی را ندارند. اما همه چیز به نصب یک سیستم گرمایشی ختم نمی‌شود، بلکه می‌بایست تمام مواردی را که می‌تواند به تنظیم درجه حرارت محیط زندگی و رشد کودک کمک کند، در نظر گرفت. در این مطلب شما با نکات مهمی که برای گرم نگه داشتن اتاق کودک در زمستان نیاز است، آشنا خواهید شد.

گرم نگه داشتن اتاق کودک در زمستان

هنگامی که سخن از رشد و سلامت کودکان به میان می‌آید، موارد مختلفی از ابعاد گوناگون در زمینه محیط زندگی کودک و ذهن بزرگسالان شکل می‌گیرد که اولین و مهم‌ترین آن سلامت کودک است. ما بزرگ‌ترها وظیفه سنگینی در قبال کودکان بی‌پناهی داریم که نمی‌توانند به خوبی از خود مراقبت کنند. ابتدایی‌ترین کاری که برای حفظ سلامت کودک باید انجام داد، فراهم آوردن محیطی مناسب در خانه است. یکی از فاکتورهای مهم برای ساخت محیط فیزیکی مناسب و راحت، ایجاد سیستم‌های تهویه مطبوع، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، است تا دمای بدن کودک در بهترین حالت تنظیم شود.

بزرگسالان می‌توانند در صورت احساس ناراحتی به دلیل گرمای بیش از حد یا هنگام سرد شدن هوا، به راحتی درجه حرارت مورد نظر و مطلوب خود را تنظیم نمایند. اما یک کودک توانایی انجام چنین کاری را ندارد. مثلا یک نوزاد نمی‌تواند به هنگام سرما یک پتوی اضافه از کمد بیرون آورده و روی خود بکشد. از این‌رو وظیفه والدین او است که به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهند.

اما به نظر می‌رسد که این کار چندان هم آسان نیست. تعداد زیادی سوال در ذهن والدین شکل می‌گیرد که چگونه می‌توان به ایمن‌ترین شکل ممکن، فرزند خود را در زمستان گرم نگه داریم؟

مطمئنا پوشاندن یک لباس گرم مناسب، استفاده از جوراب و یا پتوپیچ کردن کودک می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای گرم نگه داشتن او باشد. اما آیا در منزل، این راه پاسخگو خواهد بود؟

از یک سیستم گرمایشی مطلوب و مناسب استفاده نمایید

یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، تعبیه یک سیستم گرمایشی مناسب برای اتاق کودک است. خوشبختانه تجهیزات گرمایشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند به راحتی درون اتاق نصب شوند؛ یک اسپلیت با قابلیت سرمایش و گرمایش، شوفاژ برقی (به عنوان سیستم گرمایشی) و … همگی می‌توانند به شکل کارآمدی اتاق کودک شما را گرم کنند.

یک روانداز مناسب انتخاب نمایید

در شب‌ها روزهای زمستانی لازم است که از یک روانداز اضافه برای کودک خود استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که این روانداز دمای بدن او را بیش از اندازه بالا نبرد. به این نکته حتما دقت کنید که یک سیستم گرمایشی نیز درون اتاق او روشن است؛ پس همان‌قدر که روانداز بتواند دمای بدن او را حفظ کند، کفایت می‌کند. اما معمولا پزشکان توصیه می‌کنند در شرایط مساوی نسبت به بزرگسالان، کودکان نیاز به یک پوشش (لباس یا روانداز) اضافه دارند.

حتما کمی درب اتاق را باز بگذارید

شاید فکر کنید که بسته نگه داشتن درب اتاق، می‌تواند دمای بهتری را برای اتاق کودک شما فراهم کند. اما حقیقت جز این است! در روزهای سرد زمستانی با روشن بودن سیستم‌های گرمایشی، به خصوص در اتاق کودکان، لازم است تا کمی درب اتاق را باز نگهدارید تا به هوا اجازه جریان دهید.

چیدمان اتاق کودک را تغییر دهید

ممکن است شما در تابستان، اتاق کودک را به گونه‌ای خاص چیدمان کرده باشید که باد خنک بهتر بدن لطیف او را نوازش کند. اما در زمستان قضیه کاملا فرق می‌کند. بهتر است پرده‌های اتاق او را با پرده‌های ضخیم تعویض کنید. همچنین خوب است تا دریچه کولر آبی را نیز با روکش‌های مخصوص بپوشانید. اگر شیشه‌های اتاق دوجداره نیست، حتما از درزگیر استفاده کنید. تخت او را نه دور از سیستم گرمایشی و نه بسیار نزدیک به آن قرار دهید. با این کارها می‌توانید ضمن رعایت کردن جوانب احتیاط، اتاق کودک خود را گرم نگه دارید.

نکات احتیاطی که خوب است بدانید

حتما دقت کنید که سر کودک شما، بیرون از پتو بماند. ماندن سر در زیر پتو، سبب گرم شدن بیش از حد بدن کودک شما می‌شود؛ چرا که بیشترین مقدار گرما از طریق سر متساعد می‌گردد. هنگامی که او به خواب رفت، تعریق و شیوه نفس کشیدن او را بررسی نمایید. آیا او زیاد عرق می کند و یا اینکه به سختی نفس می‌کشد؟ در این حالت بهتر است کمی دمای اتاق او را کم کنید. بهترین رنج دمایی برای اتاق کودک چیزی میان ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. از سیستم‌های گرمایشی استفاده کنید که قابلیت تامین دمای مناسب بدون احتراق سوخت در محیط اتاق کودک را دارند. برخی از سیستم‌های گرمایشی ناکارآمد، به شدت از اکسیژن موجود در هوا استفاده کرده و سبب کاهش آن در فضای اتاق می‌شوند. به همین دلیل ممکن است با تعبیه این سیستم‌ها درون اتاق، با کاهش سطح اکسیژن هوا مواجه شده و در نتیجه تنفس کودک شما دچار مشکل گردد.

کدام سیستم گرمایشی را برای اتاق کودک خود خریداری کنم؟

اگر اتاق کودک شما فاقد گرما و دمای مطلوب است و نمی‌توانید هزینه‌های زیادی را بابت راه.اندازی و نصب تجهیزات گرمایشی جدید بپردازید، می‌توانید با تهیه یک شوفاژ برقی، به خوبی اتاق کودک را گرم کنید. چرا؟ این شوفاژها مانند شوفاژهای معمولی فرآیند نصب سختی ندارند و به راحتی با اتصال به برق کار می‌کنند. از طرف دیگر مانند بخاری‌های برقی قدیمی، خطر سوختگی‌های شدید را به همراه نخواهند داشت. در ضمن در صورت تمایل می‌توانید آن را به هر نقطه‌ای از اتاق یا ویلا که دوست دارید، جابه‌جا کنید.

سخن پایانی

در نهایت باید بگوییم که گرم کردن اتاق کودک امری اجتناب‌ناپذیر است که باید به آن توجه نمود. با قرار دادن سیستم گرمایشی مناسب در اتاق او، اجازه عبور و تعویض هوا و … شما می‌توانید ضمن کنترل دمای اتاق، سلامت وی را تضمین نمایید و زمستانی به دور از بیماری را در کنار فرزند دلبند خود تجربه کنید.

خبر خوب اینکه خوشبختانه در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز برندهای معتبر انواع شوفاژ برقی میدیا، ایران رادیاتور و… با بهترین قیمت‌ها + گارانتی اصلی با تضمین بهترین کیفیت موجود می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس