اعتبارات راه روستایی کهگیلویه و بویراحمد جوابگوی نیاز نیست


اعتبارات راه روستایی کهگیلویه و بویراحمد جوابگوی نیاز نیست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات بهسازی و ترمیم جاده‌های روستایی این استان جوابگو نیاز ما نیست.

«محمدحسین نصیری راد» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: راه های روستایی این استان برای ترمیم و آسفالت ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

وی اظهارکرد: همچنین برای بهسازی راه های استان که به علت تغییرات آب و هوایی نیاز به ترمیم دارند، بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم اما میزان اعتباراتی که برای بهسازی و ترمیم جاده‌های روستایی این استان تخصیص یافته جوابگو نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به صعب العبور و کوهستانی بودن استان، عمر آسفالت جاده ها در این استان پایین است و سالانه این اعتباراتی که بابت حق نگهداری راه‌های روستایی دریافت می کنیم کفاف بهسازی و ترمیم جاده‌های استان را نمی دهد.

نصیری راد تصریح کرد: تقریبا ۸۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته از سازمان راهداری کشور به استان تخصیص یافت اما اعتباراتی که در استان برای ما تعیین شده، ناچیز است، ۵۰ نفر نیرو در عملیات راهداری مشغول هستند و این میزان اعتبار تنها به اندازه حقوق همین نیروهاست.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای بهینه سازی عملیات راه های روستایی استان، راه‌های، روستاهای بالای ۲۰ خانوار را در اولویت کار قرار دادیم و در صورتی که مسئولان مربوطه از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان برای نگهداری آسفالت جاده‌ها تامین اعتبار کنند به ترتیب اولویت نسبت به بهسازی، ترمیم و نگهداری جاده‌های شهری و روستایی اقدام کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان خسارت به جاده های روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شده است. میزان اعتباری که وزارت راه به راهداری استان اختصاص یافته ۱۱۰میلیارد بوده است که از این میزان مبلغی را برای خسارت ناشی از سیل در سال۹۸ اختصاص داده ایم.

نصیری راد تاکید کرد: ۴۲۹۲کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد که از این میزان ۲۳۱۹ کیلومتر آسفالت، ۵۱۱ کیلومتر شوسه و ۱۴۶۲ کیلومتر راه خاکی است.

وی بیان کرد: ۵۴درصد جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد آسفالت، ۱۱درصد شوسه و ۳۴درصد خاکی هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی