افتتاح خانه کبدی کرمانشاه تا یک ماه دیگر/ شاید در لیگ برتر بمانیم


افتتاح خانه کبدی کرمانشاه تا یک ماه دیگر/ شاید در لیگ برتر بمانیم

رئیس هیات کبدی استان کرمانشاه گفت: پس از شش سال پیگیری، خانه کبدی کرمانشاه تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود.

مختار صیدی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به پیشرفت 95 درصدی خانه کبدی کرمانشاه، اظهار کرد: از حدود شش سال قبل پیگیری‌های خود را برای احداث سالن اختصاصی کبدی کرمانشاه آغاز کردیم که سال گذشته این پیگیری‌ها به نتیجه رسید و احداث آن در مجموعه ورزشی آزادی شروع شد.

وی بابیان اینکه این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، عنوان کرد: حدود 95 درصد از فعالیت عمرانی احداث سالن اختصاصی کبدی کرمانشاه به اتمام رسیده و طبق وعده مسئولین ظرف یک ماه آینده افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

رئیس هیات کبدی کرمانشاه در خصوص ضرورت‌های احداث سالن اختصاصی این رشته در کرمانشاه هم گفت: درحال حاضر تنها فضای تمرینی بانوان و آقایان کبدی کار کرمانشاهی در سالن غیراستاندارد مجموعه ورزشی سجاد واقع در ضلع شرقی شهر است، جایی که دسترسی به آن برای ورزشکاران این رشته هم سخت است.

وی تاکید کرد: با راه اندازی سالن جدید این رشته، حدود 60 تا 70 درصد از نیاز زیرساختی هیات کبدی کرمانشاه برطرف می‌شود و می‌توانیم فضای استانداردی برای ورزشکاران این رشته داشته باشیم و حتی کبدی کاران جدیدی را هم استعدادیابی و جذب کنیم.

صیدی اظهار کرد: با افتتاح سالن اختصاصی کبدی کرمانشاه نیاز بخش زیادی از ورزشکاران کبدی برطرف می‌شود، اما همچنان برای دو رشته سرکل کبدی که باید در زمین چمن باشد و کبدی ساحلی که به زمین شنی نیاز دارد، با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه رایزنی‌های برای رفع مشکلات ورزشکاران این دو رشته هم در حال انجام است، عنوان کرد: در مجموعه ورزشی آزادی یک زمین ساحلی داریم که هم اکنون در اختیار هیات والیبال قرار دارد، لذا با مسئولین این هیات رایزنی می‌کنیم تا یک زمان را در طول روز به ورزشکاران ما هم اختصاص دهند.

رئیس هیات کبدی کرمانشاه عنوان کرد: برای تمرینات ورزشکاران سرکل کبدی هم باتوجه به اینکه دو زمین چمن مجموعه ورزشی آزادی در قالب ماده 88 واگذار شده، بدنبال گرفتن یک تایم تمرینی هستیم.

وی اعلام کرد: هرچند مشکلاتی که در بحث زیرساختی داریم طی چندسال گذشته ما را از رسیدن به اهداف بلندمان دور کرده، اما با این وجود کبدی کرمانشاه در حال حاضر یکی از قطب های مهم این رشته در ایران است و بازیکنان ملی پوش خوبی هم داریم.

صیدی در بخش دیگری از این گفت و گو به حضور ناموفق تیم کبدی کرمانشاه در لیگ برتر سال گذشته اشاره کرد و گفت: شروع خوبی در این رقابت‌ها داشتیم، اما هرچه جلوتر رفتیم به دلیل مشکلات مالی شرایط تیم سخت‌تر شد و چند بازیکن ملی پوش از تیم ما جدا شدند و در نهایت با قرار گرفتن در رده هفتم این لیگ، به دسته اول سقوط کردیم.

وی افزود: البته اخیرا صحبت‌هایی در فدراسیون مطرح و تا حدود 50 درصد هم قطعی شده، مبنی بر اینکه تیم‌های لیگ برتر کبدی از هشت تیم به 10 تیم افزایش پیدا کند که اگر این اتفاق انجام گیرد، ما همچنان در لیگ باقی می‌مانیم.

رئیس هیات کبدی کرمانشاه تصریح کرد: چه در لیگ برتر بمانیم و چه به لیگ دسته اول سقوط کنیم، به حضور خود در رقابت‌های لیگ ادامه می‌دهیم. البته سال گذشته دستمان خالی بود و باید امسال برای این مشکل چاره اندیشی کنیم.

به گفته صیدی برای حضور قدرتمندانه‌تر کبدی کرمانشاه در رقابت‌های لیگ و کشف استعدادهای جدید این رشته در استان، لیگ استانی کبدی کرمانشاه راه اندازی خواهد شد.

طبق آمار سال 1398 هیات پزشکی ورزشی، کبدی کرمانشاه 166 ورزشکار بیمه شده ورزشی دارد، اما رئیس هیات کبدی کرمانشاه تعداد ورزشکاران این رشته را حدود 250 نفر اعلام کرد.

مختار صیدی معتقد است، هرچند تعداد ورزشکاران کبدی کرمانشاه از نظر کمی زیاد نیست، اما از نظر کیفی یکی از قطب‌های مهم این رشته در ایران است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان