قیمت نفت خام 10 درصد سقوط کرد


قیمت نفت خام 10 درصد سقوط کرد

پس از انتشار گزارشی از موج دوم شیوع ویروس کرونا در آمریکا با نگرانی از افت مجدد تقاضای نفت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان، قیمت نفت خام 10 درصد سقوط کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از انتشار گزارشی از موج دوم شیوع ویروس کرونا در آمریکا با نگرانی از افت مجدد تقاضای نفت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان، قیمت نفت خام ۱۰ درصد سقوط کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، که دیشب با سقوط سنگین ۸ درصدی مواجه شده بود تا ظهر جمعه ۶۵ سنت یا ۲ درصد دیگر هم سقوط کرد و به ۳۵.۶۹ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت هم به دنبال سقوط سنگین ۸ درصدی دیشب، تا ظهر جمعه ۵۸ سنت یا ۱.۵ درصد سقوط کرد و به ۳۷.۵۹ دلار رسید.

با این نتایج هر دو شاخص نفت خام تا به اینجای این هفته بیش از ۱۰ درصد سقوط کرده‌اند که این اولین سقوط هفتگی آنها در ۷ هفته اخیر است.

گزارش دانشگاه جان هاپکینز نشان داد که تعداد مبتلایان آمریکایی ویروس کرونا از ۲ میلیون نفر فراتر رفته و در بسیاری از ایالت‌های این کشور تعداد مبتلایان رو به افزایش است. این گزارش باعث سقوط سنگین وال‌استریت و بازار نفت شد.

از سوی دیگر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم نشان داد که در هفته اخیر میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا افزایش یافته و به سطح بی‌سابقه ۵۳۸.۱ میلیون بشکه رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس