محیط‌زیست رامسر در حال پیگیری ادعای شکار پلنگ در اشکور است


محیط‌زیست رامسر در حال پیگیری ادعای شکار پلنگ در اشکور است

نوشهر - ایرنا - رئیس اداره محیط زیست رامسر گفت که جست‌وجوی محیط‌بانان و دهیاران برای کشف لاشه پلنگی که ادعا شده توسط شکارچیان کشته شده ، ادامه دارد و تاکنون مدرکی دال بر صحت این ادعا پیدا نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ادعای شکار یک قلاده پلنگ توسط شکارچیان در منطقه " یازن " روستای " اشکور " شهرستان رامسر از صبح امروز جمعه در فضای مجازی منتشر شد.

برخی از کاربران محلی هم هم مدعی شدند که یک قلاده پلنگ به همراه توله اش توسط شکارچیان کشته شد.

محمدرضا نیاستی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : تا این لحظه ، جست و جوی های نیروهای محیط زیست و دهیاران برای یافتن لاشه پلنگ کشته شده توسط شکارچیان به نتیجه نرسیده است.

وی افزود :‌ پس از اطلاع از شکار یک قلاده پلنگ در فضای مجازی، نیروهای محیط زیست شهرستان تلاش کردند تا موضوع را از طریق دهیاران و با حضور در منطقه بررسی کنند که تاکنون موفق نشدند به مدرکی دست یابند که نشانگر کشته شدن یک قلاده پلنگ باشد.

رئیس اداره محیط زیست رامسر گفت : در حال حاضر ادعای شکار پلنگ قابل تایید یا تکذیب نیست و تا مشخص شدن موضوع نمی توان اظهار نظر کرد ولی با این حال نیروهای محیط زیست تحقیقات را ادامه خواهند داد.

دهستان اشکور با ۱۱ پارچه آبادی در بخش دالخانی شهرستان رامسر واقع است. جمعیت این دهستان بر اساس آخرین سرشماری سال ۸۶ یک هزار و ۶۰۰ نفر است.

مازندران یکی از سکونتگاه های مهم پلنگ به عنوان گونه مورد حمایت و در حال انقراض محسوب می شود . طبق آخرین سرشماری ناشی از ردگیری ، حدود یکصد قلاده از این حیوان در جنگل های مازندران زیست می کنند.

شکار پلنگ و دیگر گونه های نادر و در حال انقراض حیوانات وحشی همواره در فهرست کشتار شکارچیان متخلف و سودجو قرار دارد.

کارشناسان محیط زیست و دوستداران طبیعت تنها راه مهار شکارچیان متخلف را تعیین مجازات های قانونی مناسب از یک سو و آگاهی دادن به مردم برای همکاری در حفاظت از محیط زیست و ناامن کردن هرگونه فعالیت متخلفانه می دانند .
در حال حاضر جریمه یک قلاده پلنگ ایرانی ۸۰ میلیون تومان است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!