آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 7میلیون‌و540هزار رسید


آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 7میلیون‌و540هزار رسید

انتشار ویروس کرونا در برخی از کشورهای جهان شدت گرفته و همچنان قربانی می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، در آخرین آمار جهانی شمار مبتلایان از 7میلیون و 500هزار تن گذشته و بیش از 421 هزار تن نیز جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 7میلیون‌و540هزار رسید

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 7میلیون‌و540هزار رسید

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

شمار مبتلایان در ایالات متحده آمریکا از مرز 2 میلیون تن عبور کرده و به2,077,142 رسیده است. طی شبانه روز گذشته نیز10,741 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. طی 24 ساعت گذشته 442تن نیز جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به115,572 عدد برسد. به گزارش یو اس آ تودی ، طبق گزارش دانشگاه جان هاپکینز در روز چهارشنبه بیش از 27هزار مورد ابتلای جدید گزارش شد که هزار آمریکایی نیز در این روز جان خود را از دست دادند. علی رغم روند نزولی کشته ها در شش هفته اخیر دکتر "آشیش جی ها" رئیس موسسه هاروارد می گوید در ماه های پیش رو آمریکا باید برای 100 هزار کشته آماده باشد. وی در توئیتی نسبت به ادامه همه گیری هشدار داد و نوشت که روزانه بین 800 تا 1000 تن در آمریکا جان خود را از دست می دهند.

برزیل

در برزیل نیز ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور سیاستی همانند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در پیش گرفته است. به گزارش یو اس آ تودی وی در اظهاراتی گفته است که مردم بالاخره پی خواهند برد که فرمانداران و رسانه ها آنها را به خاطر یک سرماخوردگی خفیف فریب داده اند. او مانند ترامپ همه گیری بیماری کووید19 را دست کم گرفته و با قرنطینه مخالفت کرده است. این در حالی است که این کشور پس از آمریکا رتبه دوم را از لحاظ ابتلا به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که شمار مبتلایان در این کشور از 787,489 تن عبور کرده است. است. طی شبانه روز گذشته نیز 12,305 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. طی 24 ساعت گذشته تن نیز479 جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به عدد40,276 برسد.

شیلی

شمار مبتلایان در این کشور از 154,092 تن عبور کرده است. است. طی شبانه روز گذشته نیز 5,596 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. طی 24 ساعت گذشته تن نیز173 جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به2,648 عدد برسد.

مکزیک

شمار مبتلایان در این کشور از 129,184 تن عبور کرده است. است. طی شبانه روز گذشته نیز 4,883 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. طی 24 ساعت گذشته تن نیز 708جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به عدد15,357 برسد.

انگلیس

به گزارش رویترز، موسسه مطالعات مالی انگلیس روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: بحران ویروس کرونا به خوبی ابعاد مختلف نابرابری و بی عدالتی بین اقشار کم درآمد و ثروتمند جامعه بریتانیا و همین طور نیروی کار جوان و مسن و اقلیت های قومی را نمایان کرده و اگر اصلاحاتی صورت نگیرد، این نابرابری و بی عدالتی تشدید خواهد شد.بر اساس این گزارش موسسه مطالعات مالی بریتانیا افزود: افراد کم درآمد بیشتر در معرض از دست دادن درآمد و شغل خود به خاطر شیوع ویروس کرونا قرار دارند. شکاف بین آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا بین ثروتمندان و فقرا نیز به شدت رو به افزایش است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 7میلیون‌و540هزار رسید

این گزارش نشان می دهد شهروندان بریتانیایی که اصالتا پاکستانی یا بنگلادشی هستند، بیشتر در بخش هایی مشغول به کار هستند که به شدت از قرنطینه ناشی از ویروس کرونا آسیب و لطمه دیده اند. نرخ ابتلای سیاهپوستان به ویروس کرونا نیز بسیار بیشتر از میانگین اعلام شده است.موسسه مطالعات مالی خواستار اجرای اصلاحات ساختاری از جمله آموزش بهتر برای کارگران، حمایت از کسب و کارهای کوچک و آموزش کودکان به خصوص در خانواده های فقیر و کم درآمد شده است.

شمار مبتلایان در این کشور از 291,409 تن عبور کرده است. است. طی شبانه روز گذشته نیز 1,266 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. طی 24 ساعت گذشته تن نیز151 جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به عدد41,279 برسد.

روسیه

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز پنج شنبه اعلام کرد که تعداد موارد آلودگی جدید به ویروس کرونا طی یک روز گذشته در 84 منطقه از این کشور، 8 هزار و 799 نفر است و بدین ترتیب، تعداد کل ابتلا به این عفونت به 502 هزار و 436 نفر افزایش یافت.

بر اساس این اطلاعات، افزایش روزانه تعداد آلودگی در روسیه 1.8 درصد ثبت شده است. این رقم در روز گذشته 1.7 درصد بود. 36.8 درصد از موارد جدید هم بدون وجود علائم بالینی بیماری هستند.

در عین حال تعداد موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، 174 نفر افزایش یافته و به رقم 6 هزار و 532 نفر رسیده است. میزان مرگ و میر، 1.3 درصد از کل آلوده شدگان در روسیه است.

علاوه بر این، در این کشور تعداد بیماران مبتلا به کرونای مرخص شده از بیمارستان‌ها طی یک روز گذشته، 8 هزار و 367 نفر است تا تعداد کل بیماران بهبود یافته به 261 هزار و 150 نفر افزایش یابد.

این ستاد یادآور شد که تعداد موارد بهبود یافته، 52 درصد از کل موارد مبتلا به ویروس کرونا در روسیه است.

هند

تعداد مبتلایان در این کشور رو به افزایش است و در رتبه چهارم جهان قرار دارد. شمار مبتلایان در این کشور از 298,021 تن عبور کرده است. است. طی شبانه روز گذشته نیز10,866 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. طی 24 ساعت گذشته 393 تن نیز جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به عدد8,500 برسد.

پاکستان

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه گفت: این کشور آماده همکاری با هند و کمک برای غلبه بر چالش پیش روی قشر ضعیف ناشی از عواقب شیوع ویروس کووید-۱۹ است.

نخست وزیر پاکستان امروز در یک پیام توییتری به گزارش‌هایی اشاره کرد که مدعی شده‌اند ۳۴ درصد از خانوارها در سراسر هند بدون دریافت کمک‌های اضافی در ایام محدودیت‌هایی کرونایی، قادر به زندن ماندن بیش از یک هفته نخواهند بود. عمران‌خان با اشاره به اقدامات دولت پاکستان در اعطای کمک‌های نقدی به قشر ضعیف این کشور به ارزش ۱۲۰ میلیارد روپیه در ایام کرونایی و اعمال محدودیت‌ها جهت مدیریت شیوع این بیماری، از آمادگی خود برای ارائه کمک و اشتراک گذاری تجربه پاکستان به هند خبر داد.

وی افزود: دولت پاکستان ظرف ۹ هفته کمک مالی ۱۲۰ میلیارد روپیه‌ای را به صورت شفاف به بیش از۱۰ میلیون خانوار منتقل کرد که هدف آن مقابله با عواقب شیوع کووید-۱۹ بر زندگی افراد فقیر بود.

شمار مبتلایان در این کشور از 119,536 تن عبور کرده است. است. طی شبانه روز گذشته نیز5,834 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. طی 24 ساعت گذشته101 تن نیز جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به عدد2,356 برسد.

بنگلادش

شمار مبتلایان در این کشور از 78,052 تن عبور کرده است. است. طی شبانه روز گذشته نیز 3,187 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. طی 24 ساعت گذشته37 تن نیز جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به عدد1,049 برسد.

آفریقای جنوبی

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی به شیوع سریع ویروس کرونا در قاره آفریقا اشاره کرده است. این سازمان بیان کرد: کرونا به سرعت در حال انتشار در قاره آفریقاست و در پایتخت های کشورهای آفریقایی که مسافران به آنها می رسند، شیوع پیدا می کند؛ اما موارد وخیم یا فوتی ها به نظر می رسد که زیاد نیست.۱۰ کشور در آفریقا در زمینه ابتلا به کرونا در صدر هستند که ۷۵ درصد از آمار مبتلایان به کرونا در قاره سیاه را در بر می گیرند.این سازمان شمار مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا را بیش از ۲۰۰ هزار نفر و آمار فوتی های ناشی از این ویروس قاتل را بیش از ۵۰۰۰ نفر اعلام کرد.

گفتنی است شمار مبتلایان در آفریقای جنوبی از 58,568 تن عبور کرده است. است. طی شبانه روز گذشته نیز 3,147 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. شمار کلی فوت شدگان هم به عدد 1,210 تن رسیده است.

عربستان

روسیاالیوم گزارش داد: برای اولین بار ظرف سه ماه از زمان شیوع کرونا در عربستان، آمار ابتلا به کرونا در این کشور شاهد افزایش چشمگیری بود به طوری که آمار مبتلایان به ۵۳ درصد رسید در حالی که این آمار قبل از آن کمتر از ۱۵ درصد بود.براساس این گزارش؛ علت بالا رفتن شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به عدم پایبندی کامل به دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی مربوط به پیشگیری از کرونا مربوط می شود.

منابع سعودی اعلام کردند: علت افزایش آمار ابتلا به کرونا ، رفتارهایی مانند تجمعات و رفتن به مناطق شلوغ است که می توان از این رفتارها اجتناب کرد.

با وجود اینکه وزارت بهداشت عربستان بر ماسک زدن و رعایت فاصله امن و شستن دستها و پرهیز از رفتن به مناطق شلوغ و عمومی و اجتماعات خانوادگی اصرار دارد اما به این دستورات توجهی نمی شود.

شمار مبتلایان در این کشور از 116,021 تن عبور کرده است. است. طی شبانه روز گذشته نیز 3,733 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. طی 24 ساعت گذشته تن نیز38 جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به عدد857 برسد.

ایران

در ایران نیز سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۸ مورد بستری شدند. با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۷۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۵۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: خوشبختانه تا کنون ۱۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما دو هزار و ۷۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری خاطرنشان کرد: تا کنون یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۰۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. همچنین استانهای خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان و کرمان در وضعیت هشدار یا قرمز قرار دارند.

310311

کد خبر 1398469

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر