رییس فدراسیون: 500 ورزشکار ناشنوا در حوزه قهرمانی فعالیت دارند


رییس فدراسیون: 500 ورزشکار ناشنوا در حوزه قهرمانی فعالیت دارند

بجنورد- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: بیش از هشت هزار ورزشکار سازمان یافته ناشنوا در رشته‌های مختلف ورزشی فعال هستند که از این تعداد بیش از 500 نفر در حوزه قهرمانی ملی، بین‌المللی و جهانی به صورت حرفه‌ای فعالیت دارند.

مهران تیشه‌گران، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار داشت: هم اینک ورزشکاران ناشنوا در سراسر کشور در ۱۷ رشته ورزشی فعالند که با وجود سختی کار و کمبودهای موجود به خوبی توانسته اند در سطح ملی و جهانی بدرخشند.
وی با اشاره به بحران شیوع کرونا در سطح جهان، اظهار داشت: این مشکل باعث شد تا چهار مسابقه جهانی را از دست بدهیم و هنوز برنامه ای برای ۶ مسابقه پیش رو هم اعلام نشده است.
تیشه گران افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال مسابقات جهانی بسیاری قرار بود برگزار شود به طوری که مسابقات مختلفی را از مهرماه در ۷ رشته داشتیم که منتظر اعلام وزارت ورزش مبنی بر آغاز برپایی اردوها هستیم.
وی با اشاره به آمادگی جسمانی بسیار خوب ورزشکاران برای حضور در مسابقات جهانی، ابراز امیدواری کرد که بنا به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری اردوها را برای کسب آمادگی بیشتر از اواسط تیرماه داشته باشیم.
رییس فدراسیون ورزش های ناشنوایان، کار کردن در حوزه ورزش ناشنوایان را بسیار سخت دانست و گفت: سال گذشته حضور در چندین مسابقه جهانی از جمله در هنگ کنگ و سوئیس برنامه ریزی شده بود که به دلیل مشکلاتی با وجود زحمات سخت کادر فنی و ورزشکاران، امکان حضور ما در این مسابقات فراهم نشد.
تیشه گران افزود: با این وجود در سطح کشوری در ۷ رشته مختلف مسابقات را برگزار کردیم و آمادگی کامل خود را حفظ کرده ایم.
وی یادآور شد: ورزشکاران ناشنوای کشورمان در رشته فوتسال تا کنون سه دوره قهرمان جهان شده اند و در بسیاری از رشته ها از قبیل جودو نیز بسیار موفق بوده اند که این می تواند پرچم کشورمان را در عرصه های جهانی برافراشته نگه دارد.

رییس فدراسیون ورزش های ناشنوایان با گلایه از نگاه تبعیض آمیز به ورزشکاران ناشنوا، گفت: این امر ناشی از ضعف عملکرد مسوولان در فدراسیون بوده است که اصلاح این نگاه نیازمند توجه بیشتر است.
تیشه گران برای شرکت در مجمع انتخاباتی هیات ناشنوایان خراسان شمالی به این استان سفر کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته