واحد لندفیل دفع پسماند منطقه ویژه پارس راه اندازی شد


واحد  لندفیل  دفع پسماند منطقه ویژه پارس راه اندازی شد

بوشهر - ایرنا - واحد لندفیل خاکچال دفع پسماندهای منطقه ویژه پارس به ظرفیت 100 هزار تن به بهره برداری رسید.

رییس ارشداچ اس ای منطقه ویژه انرژی پارس در مورد این پروژه گفت: این پروژه ۱۱ هکتاری در سه فاز لندفیل پسماند، واحد بازیافت و زباله سوز طراحی شده است که فاز نخست آن در زمینی به مساحت ۳ هکتار مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

بهرام دشتی نژاد افزود: این لندفیل از نوع ترانشه ای است که بر اساس توپوگرافی جغرافیایی سطح شیبدار محل با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ساخته شده است و به طور غیر مستقیم برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است .

وی گفت: واحدهای صنعتی و پتروشیمی منطقه پارس جنوبی از نظر دفع استاندارد پساماند در مضیقه قرار دارند به طوری که برخی از آنها بیش از ۱۰۰۰ تن پسماند دپو شده دارند که با اجرای این پروژه این مشکل بر طرف خواهد شد و در صورت افزایش ظرفیت این واحد امکان خدمات دهی به کل استان بوشهر را دارد.

وی اضافه کرد: با اشاره به اینکه این لندفیل از جمله خاص ترین نوع از نظر توجه به محیط زیست و مراکز روستایی و شهری است عملا امکان نشت شیرابه‌های پسماند به محیط اطراف وجود ندارد.

رییس اچ اس ای ارشد منطقه ویژه انرژی پارس افزود: این پروژه همچنین دارای یک سوله ۱۰۰۰ متری تفکیک پسماندهای خطرناک است.

وی گفت، پروژه‌های محیط زیستی به دلیل مفغول ماندن در کشور و احساس نیاز و همچنین درآمدزایی از چرخه بازیافت دارای سوددهی مناسبی هستند .

گورستان پسماند شهری یا خاک‌چال‌،محل‌های بهداشتی برای دفن زایدات جامد غیر خطرناک یا خطرناک است که در این محل‌ها زایدات به صورت لایه لایه پخش و فشرده می‌شوند و در پایان کار در هر روز توسط خاک پوشیده می‌شوند.

این مراسم با حضور پسندیده، مدیر کل پسماند سازمان حفاظت محیط زیست، قلی نژاد، مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست بوشهر، جعفرزاده معاون HSE وزارت نفت، نژاد بهادری، رییس HSE شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه