آتش سوزی منطقه بهمرد دشتستان عمدی بود


آتش سوزی منطقه بهمرد دشتستان عمدی بود

بوشهر-ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان گفت: آتش سوزی منطقه بهمرد عمدی بوده است و در این ارتباط دو نفر نیز دستگیر شده‌اند اما به گفته یک شاهد عینی علت آتش‌سوزی کوه سیاه رعد و برق بود.

طاهره موسوی روز پنجشنبه به مناسبت بزرگداشت هفته محیط زیست در گفت وگو با ایرنا افزود:در آتش‌ سوزی‌هاس اخیر یکهزار و ۱۰۰ هکتار از محیط زیست دشتستان آسیب دیده است که هر دو منطقه شکار ممنوع در بوشکان را نیز شامل می‌شود.

وی اظهارداشت:هرچند تاکنون براثر آتش سوزی های هفته گذشته گزارشی از تلف شدن چهارچایان دریافت نشده است اما جوندگان، خزندگان و پرندگان زیادی در این آتش سوزی‌ها آسیب دیده‌اند.

موسوی یادآورشد:باتوجه به فصل تخم گذاری پرندگان آتش سوزی ها باعث سوختن لانه های پرندگان بر روی علفزار و بوته‌ها شده است.

موسوی یادآورشد: عبارت دو کلمه‌ای محیط زیست تمام ابعاد این کره خاکی را در بر می‌گیرد که بشر به آن آسیب زیادی وارد کرده است.

ویگفت: در این راستا گرمایش بالای دشتستان در خرداد ماه بی سابقه است و در حالی که تا چند سال پیش تنها در یک یا دو روز گرمای بالای ۵۰ درجه را تجربه می‌کردیم، اکنون در خرداد ماه چندین روز دمای هوا بالاتر از ۵۰ درجه سانتی گراد است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستاناظهارداشت: سلول دفن زباله شهر برازجان دو هفته پیش افتتاح شد که در این سلول کف‌سازی و عایق‌کاری مناسبی صورت گرفته است و شیرابه زباله‌ها به سفره‌های زیرزمینی آسیبی نمی‌زنند.

وی افزود: تفکیک زباله در برازجان به صورت نسبی انجام می‌شود و پلاستیک‌ها در همان محل دفن زباله به وسیله دستگاهی به کیسه زباله تبدیل می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشتستان گفت: تفکیک زباله امری فرهنگی است و باید ایجاد احساس مسئولیت را از کودکان آغاز کنیم.

موسوی افزود:کمبود آموزش و اطلاع‌رسانی سبب شده است که بشر آسیب زیادی به محیط زیست وارد کند که مهمترین آن تولید زباله است.

وی همچنین درباره آلایندگی کارخانه سیمان دشتستان گفت: محیط زیست وظیف تعیین آلایندگی یک شرکت را به عهده دارد که گزارش این آلایندگی را ارئه کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشتستان افزود: این کارخانه سیمان در حال حاضر مشکل آلایندگی خود را بر طرف کرده است اما ممکن است با خرابی یک دستگاه باز هم این مشکل تکرار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار