تبریک اسرائیل به امارات به مناسبت پرتاب نخستین کاوشگر فضایی


تبریک اسرائیل به امارات به مناسبت پرتاب نخستین کاوشگر فضایی
اسرائیل در اقدامی که بیانگر بهبود روابط با امارات است به این کشور به مناسبت پرتاب نخستین کاوشگر فضایی عربی به مریخ تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات "وام"، ابوظبی ماه میلادی گذشته از پرتاب کاوشگر "امید مریخ" در ماه ژوئیه خبر داده بود. این کاوشگر نخستین کاوشگر عربی و اولین مأموریت فضایی امارات برای جستجوی داده‌های مختلفی از سیاره سرخ و بررسی میزان گرم بودن سیاره سرخ است.

مأموریت "امید مریخ"(Hope Mars) از ۱۴ ژوئیه آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود تا فوریه سال ۲۰۲۱ به سیاره سرخ برسد. در صورتی که این ماموریت موفقیت آمیز باشد، رسیدن آن به مریخ با پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی مقارن خواهد شد.

به همین مناسبت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه توییتری خود نوشت، امارات ماه ژوئیه کاوشگر امید را پرتاب خواهد کرد و نخستین کشور عربی‌ خواهد بود که کاوشگر بی‌سرنشین را در مدار قرار می‌دهد تا ستاره سرخ را بررسی کند.

این وزارت‌خانه در بیانیه خود که به زبان عربی منتشر کرده ضمن آرزوی توفیق برای امارات در حوزه علمی، ابراز امیدواری کرد که این گام همکاری‌ها میان کشورهای منطقه را تقویت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!