هزینه‌ ارتکاب جرم با جرایم متناسب نیست


هزینه‌ ارتکاب جرم با جرایم متناسب نیست

جانشین فرمانده ناجا بر لزوم متناسب‌سازی جرم و هزینه‌ای که مجرم یا مجرمان بابت ارتکاب جرائم مختلف متحمل می‌شوند و بازنگری در قوانین مرتبط را یادآور شد.

سردار سرتیپ قاسم رضایی چهارشنبه ۲۱ خرداد در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به موضوع سرقت در جامعه، افزود: بازنگری در قوانین مطالبه جدی مردم و نیروی انتظامی از مسئولان است.

او گفت: هزینه جرم باید متناسب با جرم باشد و بایستی قوانین و مقررات متناسب سازی شود که این موضوع از مطالبات سازمان بزرگ نیروی انتظامی از مسئولان مربوطه است.

این مقام ارشد ناجا خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی آمادگی دارد تا خلاها و ضعف های موجود در راستای مبارزه با سرقت را منعکس کند.

رضایی یادآور شد: در نیروی انتظامی قرارگاه مبارزه به سرقت به صورت جدی برقرار و قرارگاه های مقابله با سرقت، مقابله با سلاح های غیر مجاز، مقابله با قاچاق و مقابله با مواد مخدر نیز به صورت ویژه تشکیل شده است.

جانشین فرمانده ناجا، همچنین مواد مخدر را دغدغه همه آحاد جامعه و خانواده ها دانست و گفت: وقتی که قاچاقچی مواد مخدر دستگیر می شود، بایستی مجازات به گونه ای باشد که بازدارنده باشد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور، همه به این اتفاق نظر رسیده اند که باید انسداد مرزها صورت پذیرد که در سال های گذشته بخشی از آن ها انجام گرفت ولی کامل نشده و نیاز به اعتبارات و سازو کارهای لازم دارد.

سردار رضایی گفت: جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهید صرفا"در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است؛ در این راستا دولت و ملت های کشورهای غربی باید ممنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر ۳۰۰ تن مواد مخدر در سراسر کشور کشف شده که سهم استان فارس ۱۳ تن بوده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: آموزش و مشارکت مردمی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و باید در زمینه های مختلف به مردم اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد تا بتوانیم رضایتمندی مردم را فراهم آوریم.

او در خصوص کالای قاچاق نیز گفت: با توجه به نامگذاری سال به نام جهش تولید، مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

جانشین فرمانده ناجا همچنین گفت: نیروی انتظامی در فارس به عنوان یک استان شهید پرور که بیش از ۱۴ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده سرمایه‌گذاری جدی کرده است.

وی با بیان اینکه طبق مولفه‌ها و ارزیابی‌های انجام شده، هماهنگی بین بخشی در فارس بسیار خوب است، فارس را یکی از قطب‌های اقتصادی کشور و در مسیر ترددهای ترانزیتی قلمداد و اضافه کرد: امنیت بسیار خوبی خصوصا در سال‌های اخیر در فارس برقرار شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی