درخواست کارگردان هالیوود برای بازداشت یک پلیس‌ دیگر


درخواست کارگردان هالیوود برای بازداشت یک پلیس‌ دیگر

مهر نوشت: جوردن پیل، کارگردان فیلم سینمایی «برو بیرون» و جمعی دیگر از کارگردانان مطرح سینمای آمریکا، خواستار دستگیری پلیسی شدند که چند ماه پیش موجب کشته شدن یک زن سیاهپوست شده بود.

به گزارش این دی وایر، شماری از فیلمسازان و بازیگران مطرح هالیوود در بیست و هفتمین سالگرد تولد بریونا تیلور، خواستار این شدند که پلیسی که با تیراندازی به وی موجب کشته شدنش شده بود هم دستگیر شود.

«پلیسی که بریونا تیلور را کشت دستگیر کنید»، جمله‌ای بود که روز ۷ ژوئن و دو روز پس از روز تولد ۲۷ سالگی تیلور در توییتر وایرال شد.

تیلور در ماه مارس کشته شد و نیروهای پلیس لوییزویل با تیراندازی به وی او را به قتل رساندند. آن‌ها بدون داشتن مجوز ورود، به خانه تیلور هجوم بردند و در نتیجه آن بر اثر درگیری مسلحانه بین پلیس و نامزد این زن، وی مورد اصابت ۸ گلوله قرار گرفت. پلیس به تصور وجود مواد مخدر وارد این خانه شد اما در نهایت هیچ موادی هم آنجا پیدا نشد.

توییت جوردن پیل برای بازداشت پلیس قاتل تیلور بیش از ۱۳۱ هزار بار بازنشر شد و بیش از ۳۶۵ هزار کاربر آن را در کمتر از ۲۴ ساعت تایید کردند.

البته پیل، کارگردان فیلم «برو بیرون» اولین فردی نبود که این عبارت را توییت کرد، اما درخواست وی باعث شد تا کارگردان‌های دیگری چون ایوا دوورنی، نیا دی‌کاستا و اولیویا وایلد و بازیگرانی چون کمیل نانجیانی، سارا پولسن و ست روگن از این ایده حمایت کنند.

یک راهپیمایی هم به یاد این زن برگزار شد که شماری از بازیگران چون میونا جکسون و تانیا سیبروک در آن حضور داشتند.

۵۷۵۷

کد خبر 1397882

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی