تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم حمایت از فعالان فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا


تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم حمایت از فعالان فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا

تبریز - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز بر لزوم توجه به اقشار و صنوف مختلف فرهنگی آسیب‌دیده در اثر شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

حجت‌ الاسلام محمدعلی آل هاشم، شامگاه سه شنبه در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با وی، خواستار سرعت بخشی در رسیدگی به اقشار و صنوف فرهنگی آسیب دیده از کرونا شد.

وی همچنین بر ضرورت بسترسازی مناسب برای اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی کشور در استان تاکید کرد و اظهار داشت: تدوین و اجرایی شدن برش استانی نقشه فرهنگی کشور باید از رویکردهای اصلی شورای فرهنگ عمومی استان باشد.

امام جمعه تبریز گفت: تقویت محتوایی موارد مورد بحث در شورای فرهنگ عمومی ضروری بوده و با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب «فرهنگ یک ملت است که می‏‌تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند» صیانت از فرهنگ، وظیفه‌ای همگانی است و شورای فرهنگ عمومی نیز این وظیفه را بر عهده دارد.

حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به نقش تعیین کننده و موثر شورای فرهنگ عمومی در جامعه، ادامه داد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه های اجرایی به مثابه‌ی قانون و لازم‌الاجراست.

وی ‌تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی را ضروری دانست و بر لزوم اولویت‌بندی موضوعات مهم فرهنگی برای طرح در جلسات شورا تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خسارت های وارده به حوزه فرهنگ و هنر در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: هدف اصلی بخش فرهنگ و هنر ایجاد زیرساخت مناسب برای توسعه فرهنگی است.

محمد محمدپور، با اشاره به اهمیت بالای نقشه مهندسی فرهنگی کشور، افزود: براساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب آیین‌نامه تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در این شورا، چارچوبی برای اسناد استانی تعیین شده که در شورای فرهنگ عمومی ارائه و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه برش استانی نقشه مهندسی کشور را تهیه و به عنوان نقشه راه شورای فرهنگ عمومی استان استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: مسوولیت اصلی تدوین برش‌های استانی بر عهده شورای فرهنگ عمومی استان است و ستاد استانی منتخب این شورا مسوولیت پیگیری و اجرای نقشه را بر عهده خواهد داشت.

محمدپور، بر ضرورت تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و ادامه داد: تلاش می شود با بهره گیری از توان تخصصی موسسات علمی - فرهنگی و پژوهشی برای جلسات شورای فرهنگ عمومی محتوای علمی و عملیاتی‌تری فراهم شود.

در این نشست مقرر شد در خصوص موضوع کمبود اعتبارات فرهنگی استان در جلسات آتی شورا بحث و تبادل نظر شود و «یونس همتی» به عنوان مسوول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا