همدستی انگلیس در جنایات جنگی آمریکا


همدستی انگلیس در جنایات جنگی آمریکا

یک نهاد غیردولتی با استناد به نتایج تحقیقات خود در خصوص برنامه پهپادی انگلیس، این کشور را در جرائم جنگی آمریکا شریک دانست.

همدستی انگلیس در جنایات جنگی آمریکابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، "کریس کول"، مدیر گروه غیردولتی "جنگ‌های پهپادی انگلیس" روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، با توجه به اشتراک برنامه پهپادی لندن و واشنگتن، دولت انگلیس در جرائم جنگی که آمریکا مرتکب شده، شریک است.
این موسسه تحقیقاتی ۱۸ ماهه را در خصوص نحوه همکاری میان انگلیس و آمریکا در جنگ پهپادی انجام داد.
در این تحقیقات با استناد به اسناد وزارت دفاع انگلیس استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین و پهپاد‌های مسلح در ماموریت‌های سری تائید شده است.
اسپوتنیک به نقل از این موسسه اعلام کرد ماهیت، موقعیت و گستردگی چنین ماموریت‌هایی و نیز شمار تلفات ناشی از آنها، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
گروه غیردولتی "جنگ های پهپادی انگلیس" در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد برنامه پهپادی آمریکا و انگلیس از بعد زیر ساختی، تولیدات، اطلاعات و هماهنگ سازی با هم مشترک بوده و دامنه اشتراکات تا حدی بوده که دو برنامه را به هم مرتبط کرده است. کریس کول همچنین با اشاره به تاریخچه روابط نزدیک دو کشور گفت استفاده مشترک از زیرساخت‌ها و عملیات کاملاً یکپارچه، این دو برنامه را به عنوان یک سیستم مشترک ترسیم می‌کند.
این نهاد غیردولتی در ادامه گزارش خود خواستار شفاف سازی دولت لندن در خصوص عملیات پهپادی خود و ارائه جزئیات بیشتر درباره تعداد عملیات و هدف ماموریت‌های پهپادی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق