سیاره‌ای شبیه به زمین کشف شد

دانشمندان سیاره‌ای که مشابه زمین است کشف کردند.

دانشمندان جدیدا یک سیاره در خارج از منظومه شمسی رصد کرده اند که شبیه زمین و اندازه آن تقریباً یک و نیم برابر آن است.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، دانشمندان جدیدا یک سیاره در خارج از منظومه شمسی (Solar System) رصد کرده اند که شبیه زمین و اندازه آن تقریباً یک و نیم برابر آن است. این سیاره با استفاده از اطلاعات تلسکوپ کپلر کشف شده است.

ستاره شناسان قبلاً سیارات شبیه زمین را پیدا کرده اند، ولی معمولاً این سیارات در اطراف ستاره های سرخ کشف می شوند. این یک مشکل بسیار بزرگ است برای این که سیارات را غیرقابل سکونت می کند.

در پژوهش های جدید بنظر میرسد یک سیاره مشابه به زمین کشف شده که ویژگی های بهتری نسبت به سایر سیاره های مشابه زمین دارد؛ پژوهشگران از طریق MIT Technology Review یک سیاره به اسم KOI- 456.04 را پیدا کرده اند که در حال چرخش یک ستاره میزبان (Kepler- 160) است و ۹۳ درصد نوری که به سیاره می تابد مربوط به این ستاره است.

هر مدار سیاره KOI- 456.04 دور ستاره اش ۳۷۸ روز طول میکشد و در فاصله ۳ هزار سال نوری زمین قرار دارد.

این تیم با استفاده از دو الگوریتم جدید با هدف بررسی میزان روشنایی ستاره، این سیاره جدید را پیدا کرد.

از آنجایی که پژوهشگران تنها ۸۵ درصد اطمینان دارند کشف جدید آن ها واقعاً یک سیاره است، هنوز آنرا بطور رسمی اعلام نکرده اند و منتظر تحقیقات مستقیمی هستند که توسط تلسکوپ جیمز وب صورت خواهد گرفت.

سیاره‌ای شبیه به زمین کشف شد