هر آنچه باید از ادامه فصل 2019/20 لیگ NBA بدانید


هر آنچه باید از ادامه فصل 2019/20 لیگ NBA بدانید

در این مطلب نگاهی داریم به تمام سوالات ممکنی که درباره ادامه مسابقات NBA بوجود می آید.

طرفداری - سرانجام آینده لیگ NBA نیز مشخص شد و معلوم شد که این لیگ نیز از اواسط مرداد ماه به کارش ادامه خواهد داد. در همین راستا در این پست نگاهی داریم به سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد.

به گزارش وب سایت رسمی NBA، ادامه مسابقات این لیگ قرار است از تاریخ 31 جولای (10 مرداد) در مجموعه دیزنی ورلد اورلاندو آغاز شود. لازم به ذکر است که تمام مسابقات چه فصل عادی و چه پلی آف در این مکان برگزار خواهد شد و تیم ها و مسئولان مرتبط با بازی ها، تمام مدت باید در این مجموعه حضور داشته باشند و اجازه خارج شدن از آن را ندارند. ادامه مسابقات لیگ NBA، به جای 30 تیم با 22 تیم برگزار خواهد شد.

نحوه برگزاری ادامه لیگ NBA و تیم های حاضر در دیزنی ورلد

اولین سوالی که پیش می آید این است که نحوه ادامه لیگ به چه شکلی است و این 22 تیم چگونه انتخاب شدند؟

با توجه به جدول فعلی لیگ NBA که تا قبل از تعطیلی این لیگ شکل گرفته بود، 8 تیم برتر هر کنفرانس به اورلاندو خواهند رفت که در مجموع 16 تیم می شود. برای اینکه حق تیم هایی که شانس رسیدن به پلی آف داشتند، پایمال نشود، تیم هایی که با سید هشتم کنفرانس خود، 6 پیروزی یا کمتر فاصله داشتند نیز راهی دیزنی ورلند می شوند. به این ترتیب واشینگتن ویزاردز از کنفرانس شرق و 5 تیم پورتلند تریل بلیزرز، نیواورلینز پلیکانز، ساکرامنتو کینگز، سن انتونیو اسپرز و فینیکس سانز هم از کنفرانس غرب به جمع 16 تیم قبلی اضافه می شوند و 22 تیم را تشکیل می دهند.

هر آنچه باید از ادامه فصل 2019/20 لیگ NBA بدانیدجدول کنفرانس شرق
هر آنچه باید از ادامه فصل 2019/20 لیگ NBA بدانیدجدول کنفرانس غرب

پس به این ترتیب 22 تیم حاضر در ادامه لیگ NBA به شرح زیر است:

کنفرانس شرق: میلواکى باکس، تورنتو رپترز، بوستون سلتیکس، میامى هیت، ایندیانا پیسرز، فیلادلفیا سونى سیکسرز، بروکلین نتس، اورلاندو مجیک و واشینگتن ویزاردز

کنفرانس غرب: لس آنجلس لیکرز، لس آنجلس کلیپرز، دنور ناگتس، یوتا جز، اوکلاهاما سیتى تاندر، هیوستون راکتس، دالاس موریکس، ممفیس گریزلیز، پورتلند تریل بلیزرز، نیواورلینز پلیکانز، ساکرامنتو کینگز، سن انتونیو اسپرز و فینیکس سانز

بعد از مشخص شدن 22 تیم حاضر، اکنون به نحوه برگزاری ادامه مسابقات می پردازیم. ابتدا هر تیم 8 بازی از فصل عادی را برگزار خواهد. بازی های باقی مانده از تیم ها طبعا با تیم های حاضر در ادامه لیگ است و تمام این 8 دیدار با همین 22 تیم حاضر برگزار می شود. به این ترتیب دالاس موریکس بعد از پایان فصل عادی با انجام 75 بازی، بیشترین بازی را در فصل عادی این فصل انجام خواهد داد و تیم های سن آنتونیو اسپرز و لس آنجلس لیکرز نیز با انجام 71 بازی، کمترین تعداد بازی را در فصل عادی امسال تجربه خواهند کرد. به دلیل اینکه تعداد بازی های تیم های مختلف یکی نیست و برخی تیم ها کمتر و برخی بیشتر بازی کردند، پس جدول نهایی فصل عادی بر حسب درصد پیروزی (%WIN) خواهد بود.

تعیین سید هشتم هر کنفرانس

اگر بعد از پایان 8 بازی فصل عادی، فاصله سید هشتم هر کنفرانس با تیم نهم آن کنفرانس، بیشتر از 4 پیروزی باشد، تیم سید 8 به طور مستقیم وارد پلی آف خواهد شد، اما اگر فاصله سید هشتم کنفرانس با تیم نهم، 4 پیروزی یا کمتر باشد، این دو تیم باید دیداری برگزار کنند تا تکلیف سید هشتم پلی آف مشخص شود. این دیدار به این صورت است که تیمی که سید هشتم است، اگر در بازی اول به پیروزی برسد، کار تمام است و وارد پلی آف می شود اما اگر این تیم بازی را واگذار کند، یک فرصت دیگر دارد و باید دیدار مجددی برگزار شود. یعنی سید هشتم که وارد این فرمت شده، با تنها 1 پیروزی راهی پلی آف خواهد شد اما سید نهم باید 2 بار سید هشتم را شکست دهد تا وارد پلی آف شود.

هر آنچه باید از ادامه فصل 2019/20 لیگ NBA بدانیدجا مورنت و زایان ویلیامسن

بعد از مشخص شدن 16 تیم راه یافته به پلی آف، پلی آف بدون هیچ تغییری در سبک و نحوه اجرا، با همان فرمت قبلی برگزار خواهد شد و خبری از تغییر در سبک برگزاری آن نخواهد بود. همچنین با توجه به اینکه قعرنشینان جدول کلی NBA دیگر در این فصل بازی نخواهند کرد، تیم های گلدن استیت واریرز، مینسوتا تیمبرولوز و کلیولند کولیرز، با 14 درصد، بیشترین شانس رسیدن به پیک 1 درفت 2020 را خواهند داشت. جایگاه سایر تیم ها در درفت 2020 با برگزاری ادامه بازی ها مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هر آنچه باید از نقل و انتقالات و پروسه جذب بازیکن در NBA بدانید؛ از ترید و فری ایجنسی تا بای اوت و ویو

شروع لاتاری و مراسم اصلی درفت

مراسم لاتاری درفت و مراسم اصلی درفت که به تعویق افتاده بود، قرار است به ترتیب در تاریخ 25 آگوست (4 شهریور) و 15 اکتبر (24 مهر) برگزار شود. همچنین در حال حاضر، 1 دسامبر 2020 معادل 11 آذر 1399، تاریخ شروع فصل 2020/21 NBA اعلام شده است اما به نظر می رسد که این تاریخ تغییر کند و شروع فصل آینده بیشتر به تعویق بیافتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت