شورولت کامارو با تیونینگ هزار اسب‌بخاری هنسی معرفی شد


شورولت کامارو با تیونینگ هزار اسب‌بخاری هنسی معرفی شد

محصول جدید هنسی شورولت کامارو ZL1 است که پس‌ از ارتقا، صفر ‌‌تا ‌صد 2/1 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 350 کیلومتر‌بر‌ساعت دارد.

شرکت آمریکایی هنسی (Hennessy) از سال ۱۹۹۱ به تیونینگ خودروهای اسپرت و سوپراسپرت معروف است. ابرخودرو مشهور آن‌ها، هنسی ونوم است که در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد. البته در میان محصولات هنسی، مدل‌های آفرود اسپرت و خودروهای لوکس و خودروهای عضلانی آمریکایی نیز دیده می‌شوند.

محصول جدید هنسی کامارو ZL1 Exorcist نام دارد که براساس قوی‌ترین مدل شورولت کامارو ساخته شده است. مدل استاندارد کامارو ZL1 از پیشرانه‌ی ۶/۲ لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت ۶۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر بهره می‌برد. پس ‌از تیونینگ هنسی، ۳۵۰ اسب‌بخار به قدرتش اضافه شده و مجموعا هزار اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین، ۱،۱۹۷ نیوتن‌متر گشتاور در دورموتور ۴،۵۰۰ دور‌بر‌دقیقه حاصل شده است.

شورولت کامارو با تیونینگ هزار اسب‌بخاری هنسی معرفی شد

این مشخصات محصول هنسی را فراتر‌از دوج چلنجر دیمون قرار می‌دهد که با پیشرانه‌ی ۶/۲ لیتری V8 سوپرشارژ، ۸۴۰ اسب‌بخار قدرت دارد. تیونینگ هنسی باعث شده صفر ‌تا ‌صد کامارو ZL1 از ۳/۵ ثانیه به ۲/۱ ثانیه کاهش یافته و حداکثر سرعتش به ۳۵۰ کیلومتر‌بر‌ساعت (۲۱۷ مایل‌بر‌ساعت) می‌رسد. محصول هنسی مسافت ۴۰۰ متر را در ۹/۵۷ ثانیه و با سرعت نهایی ۲۳۷ کیلومتر‌بر‌ساعت می‌تواند طی کند.

شورولت کامارو با تیونینگ هزار اسب‌بخاری هنسی معرفی شد

این نتایج به‌لطف ارتقای سوپرشارژر ۲/۹ لیتری خودرو شورولت، سامانه‌ی مکش هوا قوی‌تر، خنک‌کننده‌ی بزرگ‌تر و میل‌سوپاپ جدید حاصل شده است. همچنین، فنر سوپاپ‌ها به‌همراه گیره‌هایشان و سوپاپ‌‌های ورودی هوا و خروجی گاز اگزوز تقویت شده‌‌اند. لوگو و علامت‌های مخصوص Exorist روی داشبورد و درِ موتور و بدنه و کف‌پوش‌های جدید از تغییرات ظاهری این خودرو است.

کامارو ZL1 Exorcist به‌صورت سفارشی با جعبه‌دنده‌ی ارتقا‌یافته، کیت مخصوص پیست، رینگ‌های جدید‌تر و لاستیک‌های ۲۰ اینچی رادیال ویژه‌ی درگ عرضه می‌شود. ناگفته نماند این خودرو در پیست متعلق ‌به خود شرکت هنسی آزمایش شده است.

لینک دانلود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج