زنان باردار نباید رژیم لاغری بگیرند/ 20 درصد از بارداری‌ها به ثمر نمی‌نشیند


زنان باردار نباید رژیم لاغری بگیرند/ 20 درصد از بارداری‌ها به ثمر نمی‌نشیند

ابراهیمی گفت: رژیم‌های لاغری استاندارد و قادر به تامین تمام مواد غذایی مورد نیاز برای زنان باردار نیستند.

زنان باردار نباید رژیم لاغری بگیرند/ 20 درصد از بارداری‌ها به ثمر نمی‌نشیندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه ابراهیمی متخصص جراحی زنان و زایمان با حضور در برنامه طبیب شبکه سه سیما به بررسی موضوع بارداری پرداخت.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از بارداری‌ها به ثمر نمی‌نشیند، گفت: قلب جنین در هفته پنجم بارداری دیده می‌شود، اما زمان مناسب هفته هشتم بارداری است که از طریق سونوگرافی قلب جنین را به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

او تصریح کرد: غذای سالم بخورید و از پزشک یا مشاور تغذیه خود بخواهید تا در ساختن برنامه غذایی مفید کمک کنند، این برنامه باید بر اساس سن، قد، وزن و فعالیت‌های فیزیکی شما باشد.

زنان باردار نباید رژیم لاغری بگیرند

این متخصص جراحی زنان و زایمان با اشاره به اینکه زنان باردار نباید رژیم لاغری بگیرند، افزود: کسانی که می‌خواهند رژیم لاغری بگیرند باید آگاه باشند که برخی از رژیم‌های لاغری استاندارد و قادر به تامین تمام مواد غذایی مورد نیاز نیستند. بنابراین سعی نکنید که در طول بارداری وزن کم کنید یا در همان وزن سابق خود بمانید، چاقی نقش بسیار زیادی در باردار نشدن دارد، پس کسانی که چاق هستند باید اقدام به کاهش وزن خود کنند.

هر کسی که قصد باردار شدن دارد از سه ماه قبل به پزشک مراجعه کند

ابراهیمی با اشاره به اینکه اگر وزن شما خیلی بالاست بهتر است قبل از بارداری به دنبال روش موثری برای درمان چاقی باشید، گفت: هر کسی که قصد باردار شدن دارد باید بداند که از سه ماه قبل باید به پزشک مراجعه کند. مصرف سبزیجات و میوه‌ها، امگا ۳ و فولیک اسید می‌تواند قابلیت بارداری را افزایش دهد.

او خاطرنشان کرد: رژیم غذایی سخت سیستم بارداری را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا باید از آن پرهیز کرد. در طول دوران بارداری شرایط مادر را لحاظ می‌کنیم و می‌گوییم که نیاز به چه مکملی دارند، کسانی که می‌خواهند باردار شوند باید بدانند که بی‌ام‌آی بالای ۳۰ با بارداری مغایرت دارد.

خانم‌های باردار نگران کرونا نباشند

این متخصص جراحی زنان و زایمان ادامه داد: خانم‌های باردار در رابطه با کرونا نگران نباشند چراکه تا هفته پنجم بارداری ارتباط خونی میان مادر و جنین وجود ندارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی